DG800 - 295 km/h

W Pile podziwialiśmy model z napędem turbinowym, który osiągnął ok. jak
pamiętam 290 km/h. A tu szybowczyk, bez napędu i 295 km/h. Co za czasy ;-)
Piotr
Piotrp_de
Film to maly pikus w porownaniu w prawdzimwym modelem. Jest tez na ten temat artykul we wrzesniowym FMT.
Pozdrawiam, Poopi
Reply to
Poopi
Cześć,
ja w FMT widziałem artykuł o ASK-21 z napędem turbinowym, ale nie tym DG-800? Przeoczyłem coś?
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
295km/h? Phiii ;o)))
Chlopaki "szybowczykami" i to bez napedu wyciagneli juz ZNACZNIE wiecej. Na dzien dzisiejszy rekord wynosi..... (werble).... 428km/h!!!

----------------------------------- pozdrowienia Piotr Tomczak snipped-for-privacy@osw.pl
sector
Tylko ¿e "szybowczyk" kosztuje setki EUR a tutaj jak walniesz krecika to masz rachunek na poziomie dziesi±tek tysiêcy EUR. Ró¿nica w ilo¶ci adrenaliny od ju¿ samego my¶lenia na ten temat jest widoczna go³ym okiem ..... pozdrawiam Tomek
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@osw.NOSPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:deuqp0$m99$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
Tomek Nawacki
No to nie tak, oni mieli napęd ;-) Tymże była różnica prędkości wiatru pomiędzy nawietrzną a zawirowaniami na zawietrznej. Ten, natomiast był też napędzany :-) Ale ten napęd jest nieporównanie słabszy - to jedynie siła przyciągania ziemskiego...
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Zawsze mozesz wlozyc do srodka jakies male i strasznie cenne drobiazgi z hinskiej porcelany. Wartosc przy gwaltownym przyziemieniu spadnie rownie gwaltownie i o podobna sume. Pisalismy o predkosci, a nie wartosci. ;o)
Reply to
sector
Podejrzewam, ze ze tymi malymi smigaczami uzyskaja nie mniejsza predkosc (a mysle, ze wieksza) niz ten model z Twojego filmu, lecac w podobny sposob. ;o) W koncu maja bardziej wyscigowe ksztalty kadlubow, szybsze i ciensze profile, a dodatkowo podbita mase i raczej sporo wieksze obciazenie powierzchni platow. ;o)
Reply to
sector
Użytkownik sector napisał:
W każdym raze 370 km/h szybowczykiem o rozpiętości niecałych 170 cm to jest coś ,Na zdjęciach te szybowczyki wyglądają identycznie z szybowcami HLG .
Reply to
eeemil