dobór silnika axi do akrobatki

Witam. Przmierzam się do modelu akrobatki z napedem elektryczny. Dokładnie chodzi o ten model: masa 780g rozpiętość 1200

producent proponuje silnik axi 2808/24 11,1V i smigło 11/4,7

nie wiem czy ten silnik nie jest za słaby do zabawy w lot pionowu albo i trzymywanie się w zawisie producent podaje coś takiego:

nie lepszy będzie silnik ważacy 30g więcej ale wg. producenta nadający się do takiego modelu?
Pozdrawiam Tomasz

Reply to
tomi

Użytkownik "tomi" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@y80g2000hsf.googlegroups.com...

Sam sie zastanawiam nad tym modelem. Tu jest taniej:

Na AXi 2808/24 ze smiglem 9x5 na pakiecie 3S latam fun-flayem o masie 760g i daje rade robic zawis, ale troche na styk, w okolicach 80-100% wychylonego draga gazu - nie zaszkodziloby wiecej mocy.

Na pewno producent podaje 11x4.7 do 3S??? Bo moim zdaniem takim smiglem mozna zagotowac silnik. Jezeli kupisz ten model napisz o wrazeniach z budowy i latania. Aha, nie ciepie okreslenia "akrobatka" :D

Reply to
Ladziak

a moze pokręciłem i chodziło o11x3,7 lub opcjonalnie 10x5

chyba zdecyduję się na ten mocniejszy silnik, róznica w cenie 20pln.

30g to nie jest duza różnica w masie

a moze cos takiego? ciąg i pobór prądu wydaje się bardzo ptymistyczny a cena znacznie niższa Emax BL 28/10

Obroty / Volt : 1100 [KV] Średnica : 38 mm Wysokość korpusu : 31,5 mm Wysokość całkowita : 50 mm Śr. wału : 5 mm Waga silnika : 90,1 g Waga z mocowaniem i piastą : 118,7 g Pobór prądu ciągły : 18 A Zasilanie : 11,1 - 14,8 V Ciąg : 1,3 kg, uzyskany przy śmigle APC 12x5,5, zasilany 11,1 V - pobór prądu - 18 A

Reply to
tomi

ufff zamówiłem z Axi 2814/20 tylko nie mieli smigła takiego jak chcę więc wziąłem 10/6 kavan nylonowe. NIe wiem czy nie będzie się rozpędzał za mocno, lepsze by było 11x3,8... Jakoś boję się tych sztywnych apc, boje się o wał przy lądowaniu w trawie

Tomek

Reply to
tomi

tomi napisał(a):

Kurcze nie bój się lądowania w trawie przecież latasz akrobację a takim modelem ląduje sie do ręki . Akrobacja to najwyższa z sztuk latania samolotami.

Reply to
Wiesiek3

to bardzo konstruktywne co napisałeś.... Zeby latać akrobatką nie trzaba być mistrzem akrobacji i lądowac do reki ale latam na tyle dobrze ze poradzę sobie ze spokonym lataniem i mam nadzieję podnoszeniem umiejętności.

Pozdrawiam

Reply to
tomi