Farby odporne na wodę?

Kończę łódkę RC (rozpoczętą dwa lata temu ;) i kolega "skorupkarz" powiedział, że nie każda farba modelarska wytrzyma kontakt z wodą. Czy to prawda i jaką polecacie?

Reply to
DMazur

DMazur <dariuszmazur@_antyspamerek_vp.pl> wrote in news:opsmvd0zg75bl6gw@darek:

do malowania kadlubow lodzi uzywam Motipow :)

pozdrawiam

jacek

Reply to
Jacek

Dnia Mon, 28 Feb 2005 20:53:20 +0000 (UTC), Jacek snipped-for-privacy@amsnet.pl napisał:

To ja wiem, ale gdzie ja dobiorę Navy Blue Humbrola? Żartuję. Miałem nadzieję na wykorzystanie większej gamy kolorów dostępnej w modelarskich farbach.

Reply to
DMazur

Dnia Sun, 27 Feb 2005 20:06:25 +0100, DMazur <dariuszmazur@_antyspamerek_vp.pl> napisał:

Odpowiem sam sobie dla potomnych. Sprawdziłem: aluminium i nie impregnowane drewno pomalowałem Humbrolem, suszyłem dwa dni i następnie zamoczyłem na pół godziny w wodzie. Nie zauważyłem tendencji do odklejania się farby tak mokrej jak i wysuszonej. Test będzie powtórzony :)

Reply to
DMazur

Dnia Thu, 03 Mar 2005 20:04:45 +0100, DMazur <dariuszmazur@_antyspamerek_vp.pl> napisał:

Testu część dalsza: powyższe próbki włożyłem do wody na 10 godzin. Po wyjęciu farba odchodziła pod niewielkim naciskiem paznokcia ale nie było możliwe jej starcie palcem. Po wysuszeniu twardość jak w poprzednim teście czyli trzeba się starać aby ją zdapać. Mam nadzieję, że nie opisuję właściwości wszystkim znanych i nie robię z siebie wariata ;)

Reply to
DMazur

A kto ci powiedział ,że ma być to farba/lakier modelarski ??Jest dziesiątki wodoodpornych lakierów różnej maści w sklepach .

Reply to
Roh