hamowanie na motylka

tak a propos...gdzie znajdê na czym dok³adnie to polega...?
jedyne co posiadam to opis (nie do konca dla mnie jasny) w instrukcji
obslugo apartury Multiplexa.
1. Czy dobrze rozumiem ze obie zewnetrzne lotki ustawia sie do góry a
wewnêtrzne klapy w dó³ ?
2. czy podczas takiego hamowanie nalezy korygowac model sterem wysoko¶ci?
pozdrawiam
Maciej
Reply to
Ookioo
1. Tak 2. Tak. Lub korekta wysokosci± w ustawieniach miksera.
Marcin
U¿ytkownik "Ookioo" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:f5eodt$elc$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
goflying
przykład dla dużego modelu (3m): klapy maksymalnie do dołu, ok. 80 stopni lotki w górę - wystarczy 10 mm, tak aby mogły jeszcze skręcać ster wysokości - oddany, ok. 3-4 mm
pozdrawiam arek
Reply to
arek
wiem ze nie lubicie takich pytan ale nie jestem jeszcze - niestety :-) - fachowcem w modelarstwie , albo raczej jestem 2 letnim absolutnym samoukiem. Czy oddany oznacza : patrz±c od ty³u modelu - p³aszczyzna sterowa w górê (jak do wznoszenia)
Maciej
U¿ytkownik snipped-for-privacy@f3f.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Reply to
Ookioo
"Oddany" znaczy znaczy od siebie . Czyli u zdecydowanej wiekszo¶ci lataczy oddanie dr±¿ka oznacza wychylenie p³aszczyzny sterowej SW w dó³. Czyli w tym przypadku wychylenie jak do znizania. Pozdrawiam Addriano
Reply to
Addriano
U¿ytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f5fn5v$h67$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Hhehehe... Sugerujesz, ze istnieje cos jeszcze ponad Mode4? :-) Np drazek w prawo model w lewo? :-)
W sumie po tym jak widze, ze praworeczni steruja lotkami lew± reka we wszystko mozna uwierzyc.
Pozdrowka, Marcin
Reply to
goflying
A¿ tak ekstremalnie to nie ale widzia³em go¶cia latajacego wicherkiem 10 na elektryce taki pan oko³o 50lat latajacy z rewersem na wysoko¶ci :D Pozdrówka Addriano
Reply to
Addriano
U¿ytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f5fr6k$n7g$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Cze¶æ. To by³o dla tego pana logiczne jak w grze komputerowej jak postawisz aparaturê w pionie, dr±¿ek do góry model zadziera do góry, dr±¿ek na dó³ model w dó³, to nie cocpit szybowca w którym siedzisz i punkt odniesienia jest praktycznie naturalnie wymuszony, dr±g od siebie morda w dó³, dr±g na siebie i zadzieramy. Wszystko przez to ¿e my modelarze jeste¶my poza modelem. I jeszcze jedno spostrze¿enie, kto¶ pisa³ ¿e woli mieæ w lewym rêku wysoko¶æ bo jak wyrzuca model praw± rêk± to lew± od razu kontroluje tor lotu(praworêczny). Ja jestem praworêczny ale od szko³y podstawowej staram siê u¿ywaæ obu r±k i powiem ¿e z czasem je¶li robi siê to ¶wiadomie jest coraz lepiej, lutuje lew±, mysz± pracuje jak mam kontuzje prawej, odkrêcam ¶rubki itd., czemu by nie nauczyæ siê wyrzucaæ model lew± rêk±, chyba ten ruch jest do¶æ prosty dla lewej rêki do nauczenia.
Pozdrawiam Andy
Reply to
Andrzej
Andrzej pisze: [Ciach]
Kiedyś próbowałem rzucić kamieniem, dla treningu, lewą ręką. Zaraz po rzucie musiałem uciekać, bo kamień nie wiedzieć czemu zamiast do przodu poleciał do góry. Pewnie kwestia wprawy ;) Pozdrawiam TomaszB
Reply to
TomaszB
Dzieki. wszystko jasne. Ha....widac nie naleze do zdecydowanej wiekszosci. Dr±zek w przód - model do góry, w dó³ do siebie - model w dó³ :-).
Maciej
U¿ytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f5fn5v$h67$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Ookioo
Ha widzia³e¶ Marcin jednak faktycznie jest wiecej niz jeden taki pilot ;)
A do Ciebie Macieju mam ma³± pro¶be naucz sie poprawnie cytowaæ ;). Pozdrawiam Addriano
Reply to
Addriano