Jak to robić - laminaty?

Witam

Mam pyatnie: jak wy to robicie że kadłuby laminatowe wychodzą wam takie równe, gładkie itd. Ja robiłem to wydzi niby w miarę równo ale powierzchnia nie jest idealna, wystają końcówki maty... Jak obserwuje na równych zdjęciach ( i w rzeczywistości) to są takie równe gładkie właściwie jednakowej grubości. Jak próbowałem nałożyć więcej żywicy w końcowej fazie (na wierzch) żeby przykryć "brzydotę" to potem pęka bo nie ma wiązania matą. Jest jakiś patent czy próbować do oporu aż wypracuję metodę samodzielnie?

Rafał

Reply to
news.tpi.pl

Hmm. Nie napisales jaki to kadlub - lotniczy (samolot, szybowiec) - wodny (slizg, jacht)?.Mat sie raczej nie stosuje - w latajacych. W lodkach tez tylko w niektorych miejscach. generalnie tkanina roznej gestosci od 30 do 200g/m2

Hmm. Zapewne robione metoda prozniowa tzw Vacuum bagging (Laminowanie z workiem próżniowym):

:) no to milej zabawy

Reply to
sveio

Użytkownik news.tpi.pl snipped-for-privacy@zdnet.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:caovj5$1up$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

"gadamy" - na różne sposoby - z kolegą, któremu to wychodzi zawodowo

Używa się raczej tkaniny, maty tylko sporadycznie.

Zwykle robi się to w formach negatywowych anie na kopytach, od jakości powierzchni formy i jakości użytego żelkotu zależy zatem efekt końcowy.

Reply to
Renart F.

A właśnie, mówię o kadłubach wodnych, statki, ślizgi itp. W sumie fakt jesli wyłożę w formie o nie na kopycie to uzyskam zewn. stronę równą (a przynajmniej równiejszą niż dotychczas) To co już sam robiłem było "oblatujące" a jak przeszlifowałem do wyrównania to już całkiem niezłe, sęk właśnie w tym że miejscami zaczęło już być cienko i jest delikatne.

Rafał

Reply to
news.tpi.pl

Użytkownik "news.tpi.pl" snipped-for-privacy@zdnet.com.pl> napisał w wiadomości news:capa28$dbl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Żeby uzyskać naprawdę gładką powietrzchnie to trzeba używać foremników nagatywowych tak jak napisał Renat Przy laminowaniu np. na styropianie nigdy taka powerzchnia nie wyjdzie. Przeczytaj sobie ten wątek to Ci wiele wyjaśni :

Pysiak

Dzięki wielkie za wskazówki. Następnym razem ( a już się zbliża) wprowadzę zmiany do mojego sposobu - zobaczymy co wyjdzie.

Rafał

Użytkownik "Pysiak" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:caq01l$2gf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Kacper

Aha jeszcze jedno, jak już wyjdą nierówności to jak i czym robicie szpachlowanie?

Rafał

Reply to
Kacper

Użytkownik "Kacper" snipped-for-privacy@zdnet.com.pl> napisał w wiadomości news:caqfqs$n4d$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

ja używam szpachlówek samochodowych a przy większych ubytkach zagęszczonej żywicy

Reply to
Pysiak