kanały pasma 35 MHz - Help

Mam taką zagwostkę:
Zgodnie z tabelą:
formatting link
ły 55-59 i 81-91 przynależą do pasma 40 MHz
W opisie modułu z syntezą do Futaby 9C jest tak:
"TP 9 C PLL Moduł z syntezą do nadajnika 9 C - FF9 - kanały od
34,950(55) do 35,310(91)"
Z tego chyba wynika, że 55-59 i 80-91 to 35Mhz???
Nawet na allegro są teraz wystawione kwarce Futaby na kanal 87 35MHz.
formatting link
z ustawą 34,995 (55 kanał) przynależy do pasam 35Mhz (aż do 35,225).
Ktoś mi wyjaśni????
Kojot - matołek :-[
Reply to
Krzysiek "kojot" Choroszko
Loading thread data ...
"Krzysiek \"kojot\" Choroszko" pisze:
Z jakiegoś powodu te kanały są czasem oznaczane jako 55-59 i 80-91 tymczasem powinno być 255 (34.950 MHz) do 260 (35.000 MHz) oraz 281 (35.210 MHz) do 290 (35.300 MHz).
Do tego modułu syntezy dodawana jest ładna karteczka z rozpiską które kanały w jakim kraju są dopuszczalne, jak nie znajdę na sieci to zeskanuję i wystawię.
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Użytkownik "Krzysiek "kojot" Choroszko" snipped-for-privacy@bezpiecznikpost.pl napisał w wiadomości news:44968b09$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Jasne !
Najrozsądniejsza moim zdaniem tabela częstotliwości z numeracją kanałów jest u Multiplexa. Nie podoba mi sie tylko nuer kanału 60 (bo go nie ma :-) a mógłby być bo z niczym nie koliduje)
formatting link
śle, że to powinno Ci wszystko wyjaśnić. Gdybyś jeszcz miał jakis problem to napisz.
Pozdrawiam
Michał
Reply to
invalid unparseable
Cześć,
ta tabela która kiedyś pod tym linkiem była (strony 53 i 54), a którą dzięki Tobie mam wydrukowaną, wyjaśniła by sprawę rzeczonego kanału "60".
Kanał 60 to 72,990 MHz!!! Dlatego w paśmie poniżej naszego dozwolonego 35 MHz jest kanał 260 (35,100 MHz) anie 60 i dalej w dół kanały 259 aż do 255 (a nie 55 - 59 bo to już są kanały z pasma 40 MHz).
Tu jeszcze raz przypominam, że w Polsce dozwolone są kanały od 61 do 79 pasma 35 MHz i mam nadzieję, że dyskusja o tych innych ma czysto teoretyczne podłoże!
Pozdrawiam Piotr
formatting link
Reply to
piotrp_de
Użytkownik <piotrp snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Rzeczywiście, nie zaglądałem do pasma 72 MHz. I znowu Multiplex górą ;-)) u Graupnera takiej fajnej tabeli nie ma :-))))
I tu sie oczywiscie mylisz. W Polsce są dozwolone kanały od 60 do 80 włacznie !!!! Dokładnie tak jak w Austrii i jeszcze paru innych krajach.
formatting link
że to Ci sie nie miesci w głowie, ale w Polsce są dozwolone o dwa kanały więcej jak w Niemczech :-))))) Na szczęście Niemcy mają (jeszcze) pasmo "B" , wiec w sumie wuchodza lepiej, bo inaczej mogłoby dojść do jakiś tragedii !!!
Reply to
invalid unparseable
Jeżeli mi się coś tu może w głowie nie mieścić, to jest ta część Twojej wypowiedzi:
:-(
Pozdrawiam Piotr
formatting link
Reply to
Piotrp_de
Przepraszam, pomyliłem się, jest jeszcze gorzej !!!!!!!! W Polsce wolno o cztery kanały węcej od 60 do 282 włacznie. :-))))))) Dokładnie tak jak w Austrii. Kto nie wierzy może sobie sprawdzić tutaj:
formatting link
ł
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Piotrp_de" <piotrp snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
I tu mnie zaskoczyłeś ! Juz wyjasniam. To taki żart miał być ..... Z lekką nutka drwiny z Niemców...... Barddzo przepraszam !!!!!!!!!!!!!! Niemcy nadaja w państwowej telewizki całe programy z drwinami z Polaków, ale to co innego. To wolno tylko w jedna strone ............. Jeszcze raz bardzo przepraszam !!!!!!!!!! A tą tebe na rc-network przeciez poprawiałes razem ze mna z pół roku temu. Jeszcze raz bardzo przepraszam !!!!!!!!!
Michał
Reply to
invalid unparseable
Pisałem:
Skaner szlag trafił, ale mozolnie wstukałem :>
Tutaj są efekty:
formatting link
to efekt eksportu z OpenOffice, więc za jakość i czytelność tego pod excelem nie ręczę.
Mumin Ps. gdyby ktoś wypatrzył jakieś nieścisłości, proszę o info
Reply to
Michał Mierzwa
Użytkownik "Michał Mierzwa" snipped-for-privacy@blaszok.silesia.linux.org.pl> napisał w wiadomości news:e7f93s$r8a$ snipped-for-privacy@uranos.cto.us.edu.pl...
Troche nieścisłości jest np. Grecja/ Dośc dużo danych masz tutaj:
formatting link
ile one są prawdziwe nie wiem, ale napewno autorzy sie starali. Czasem jest trudno dotrzeć do danych źródłowych dotyczących niektórych krajów. Jak to wyglada w poszxczególnych krajach Unii mozes sprawdzić na stronach ERO - European Radiocommunications Office.
formatting link

Michał
Reply to
invalid unparseable
"Michał K." pisze:
Hmmm, przepisałem dokładnie z ulotki Robbe, ale faktycznie, 35MHz w Grecji jest przeznaczone dla modeli latających.
Anyways, poprawię :)
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Cześć Michale,
nie przeczytałeś mojej wypowiedzi w tym wątku? Pisałem wyraźnie, że kanał 60 w paśmie 35 MHz nie istnieje! A Ty go w tej tabeli wyszczególniasz :-(
To jest kanał 260 a NIE 60! I dalej do dołu - 259, 258 itd.
Z tego względu doszło już kiedyś na Zarze do nieporozumienia. Było dwóch "delikwentów" - jeden zameldował się, że ma kanał 60 (można było myśleć, że ma niedozwolone w Polsce pasmo 72 MHz, gdzie taki numer kanału istnieje), a drugi prawidłowo że ma 260. Wyszło z tego podwojne obłożenie częstotliwości!!!
W tym rok na Zarze będziemy przy kanałach mogących budzić wątpliwości, pytać dodatkowo o konkretną częstotliwość.
Tak samo mylące są u Ciebie numery kanałów pasma B. Tam nie ma znaku "/". Ma być jednoznaczny numer kanału i tyle! Takie oznaczenia są mylące i wprowadzają w błąd. Prawidłowe i jednoznaczne oznaczenia wynikają z listy Multiplexa - patrz strony 54 i 55 na tym pdfie:
formatting link
Dane dotyczące poszczególnych krajów mogą się tam już nie zgadzać. Ale przyporządkowanie numeru kanału do częstotliwości jest OK.
Pozdrawiam Piotr
formatting link
Reply to
Piotrp_de
Piotrp_de pisze:
Czytałem, ale...
... to nie ja, to Robbe :) Przepisałem tę tabelkę dokładnie z ich ulotki dodawanej do modułu syntezy dla futaby 9super (TW-FSM). Twoje (i Michała) uwagi są oczywiście słuszne, będę to przerabiał (ale wtedy muszę dać disclaimer, że to nasza radosna twórczość i my ponosimy odpowiedzialność a nie Robbe).
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Piotrp_de pisze:
I to jest słuszna koncepcja :)
Nowa, lepsza wersja:
formatting link
ą dwie kolumny z numeracją kanałów, według obu firm. IMO zawsze przy uzgadnianiu na lotnisku należy podawać zarówno kanał jak i pasmo. Tym bardziej, że można się natknąć na kogoś używającego 75MHz, a tam numeracja się pokrywa z 35MHz (wiem, że u nas nielegalne, ale znam przynajmniej jeden sklep sprzedający takie aparatury w Polsce).
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.