ksiazka pt. '1000 słów o modelarstwie'

Witam! Od pewnego czasu zaczalem interesowac sie modelarstwem. Co możecie powiedziec o tej książce? Czy warto ją zakupić? pozdrawiam Paweł

Reply to
tetragon

Witam.

"tetragon" wrote

Ksiazka ma charakter encyklopedyczny. Mozesz sie miedzy innymi dowiedziec co to jest bejca, o polskim kleju nitrocelulozowym - ak-20, o kesonie, co to jest ladowanie akumulatorow.. etc. Najwiecej jest tam o modelarskich silnikach spalinowych i waznych, dla modelarstwa i nie tylko, nazwiskach. Kazde haslo opisane w kilku slowach tj. "jaskolka - polski modelarski silnik samozaplonowy konstrukcji Stanislawa Gorskiego, produkowany do 1962 przez wytwornie sprzetu komunikacyjnego w mielcu". Ksiazka dobra, jezeli chcesz sobie wyobrazic modelarstwo z lat 70-80-tych, w innym wypadku calkowicie zbedna. Najlepiej sprecyzuj ktora "dzialka" modelarstwa Cie zainteresowala, to napewno cos dobierzemy.

Pozdrawiam. Marcin Strzelecki - Szczecin.

Reply to
Marcin Strzelecki

| Najlepiej sprecyzuj ktora "dzialka" modelarstwa Cie zainteresowala, to | napewno cos dobierzemy. | | Pozdrawiam. Marcin Strzelecki - Szczecin.

Jeszcze nie jestem zdecydowany czym sie zajmę. Za kilka dni dostane auto HPI Savage 25. Ale mysle tez o modelach lotniczych. Modelarstwem zajmowalem sie

30 lat temu. Jesli mogłbys podpowiedziec jaka literatura moglaby mi pomoc w brakach wiedzy na ten temat. Wiem ze jest pewnie duzo dobrych książek jak i sporo "knotów", których nie chciałbym kupować.

Paweł

Reply to
tetragon

Witam.

"tetragon" wrote

Jezeli chodzi o modelarstwo samochodowe, to niewiele pomoge. Prawda jest taka, ze z polskich tytulow nie znajdziesz nic "nowego" co bylo by godne uwagi. Jest to zwiazane z Tym, ze wszystko co odkryto, zostalo juz zpisane ;) a wszelkie nowinki techniczne - wynalazki, sa z regoly ogolnie dostepne na internecie. Oczywiscie od czasu do czasu moze sie pojawic ksiazka typu: "jak jedynie slusznie okleic skrzydlo folia oracover" ;) czy podobne, ale takimi tytulami nie zawracaj sobie glowy :)

Jezeli zamierzasz zostac pilotem modeli latajacych silnikowych, to chyba najlepsza pomoca bedzie aparaturka+symulator. Jezeli natomiast chcesz zajac sie Modelarstwem przez duze M ;) to proponuje niesmiertelne pozycje:

- Aerodynamika modeli latających autor: Jan Staszek Wydawnictwa Komunikacji i Łącznosci Warszawa 1983

- Profile modeli latających autor: Władysław Niestoj Wydawnictwa Komunikacji i Łącznosci Warszawa 1980

Pozatym:

- znajdziesz tam tez forum
prywatnych witryn. Kurcze tak noworocznie, to juz nie pamietam... :)

Pozdrawiam. Marcin Strzelecki - Szczecin.

Reply to
Marcin Strzelecki

Jeśłi chodzi o mod. samochodowe , to rzeczywiście nie ma na rynku literatury. Istnieje jedyna książka w tej materii , ale wydana gdzieś w latach 80 albo wcześniej i zawiera bardzo nie aktualne rozwiązania . Jedynym materiałem mogą być art z Modelarza tak na bieząco jak i z lat ubiegłych w których jest sporo materiału na ten temat. Można też wejść na stronę organizacji LOK i tam poszukac kontaktów do modelarni samochodowych / w naszym okręgu - Nowy Sacz i PM Tarnów - obecnie Zarz Pow.LOK Tarnów ul Krzyska - instr Krzysztof Mamcarz strona LOK Zarz Gł-

Jerzy