moje wczorajsze latanie w Toruniu

Po ponad miesiecznej przerwie kiedy to zajmowalem sie moim szybowcemm
(az w koncu go rozbilem) wrocilem do mojego spaliniaka. Pomalowalem go
jeszcze, przelozylem elekronike z szybowca i pognalem na lotnisko.
Zakrecilem smiglem i po chwili motorek pomrukiwal zadziornie. Troche
regulacji (wlalem nowe paaliwko tym razem bez nitro) i... lec!!!
Polecial pieknie.
Na stronie
formatting link
znalazlem programik do obliczania srodka
ciezkosci. Wyszlo ze mam go za bardzo w tyle wiec przesunalem
akumulatory tuz za silnik. OK teraz jest jak w programie przy
statecznosci 8% - cokolwiek to by mialo znaczyc. W locie jakos mam
wrazenie ze za bardzo mi leci na nos. A jak zgasl silnik to juz tragedia
zawsze tak mi ladnie szybowal a teraz to walczylem by nie zapikowal w
glebe. Wroce jednak do mojego wlasnego punktu ciezkosci :)
Tradycyjnie latalem az do rozbicia modelu. Trzeci lot nie byl juz taki
piekny i w pewnym momencie odnioslem wrazenie ze trace kontrole nad
lotem. Samolocik byl jakies 20m nad ziemia i szybko sie oddalal. Nerwowo
ruszylem sterem wysokosci i nic. CO JEST !?! Kompletnie nie reagowal
na ster wysokosci! Przechylilem go na skrzydlo i sciagnalem drazek do
siebie. NIC. Wyrownalem lot ale teraz mialem nos troche w dol i salolot
szybko zblizal sie do ziemi. Aaaaauuuu bedzie bolalo pomyslalem i
przyoralem pod katem 30 stopnii. Przyoralem to dobre okreslenie bo
zamolocik zachowal sie jak plug i wykopal ladna rynne w ziemi. Szkoda ze
tak pozno zdjalem mu obroty z zilnika uderzenie byloby mniejsze. Straty
niewielkie: zlamane smiglo, zlamany statecznik pionowy (glowne skrzydlo
sie wyczepilo i trafilo w statecznik) oraz ... URWANA DZWIGNIA
STATECZNIKA POZIOMEGO. Nawet zastanawialem sie czy tego nie posklejac na
miejscu i dalej nie latac ale te dzwignie musze zamocowac inaczej i to
wymaga remontu w domu. Ogolnie bylo super. Strach pomyslec co by bylo
gdybym poszedl polatac gdzies na jakims malym poletku...
pozdrawiam Daniel
Reply to
tygrysek
Loading thread data ...
Dnia 08/18/2003 09:47 AM, Użytkownik tygrysek napisał:
A kąt zaklinowania odpowiednio dobrałeś do nowego SC czy zostawiłeś stary?
Reply to
Jakub Witkowski

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.