Na Żarze 2005 był taki holownik...

Biały, niemiecki holownik do szybowców. Trójłopatowe śmigło, podwozie z przednim kołem i amortyzatorami. Silnik chyba benzynowy. Czy ktoś wie, co to za model? To znaczy, czy to była redukcja oryginalnego samolotu i gdzie mógłbym zdobyć jego plany?

Reply to
Lukasz

Cześć,

pełne oznaczenie oryginału to: Dätwyler MD 3 160M Swiss Trainer

Ostatnio głównie dzięki znakomitym "zestawom" Bruckmanna modele te stały się bardzo popularnymi holówkami w Niemczech.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Dzięki. Znalazłem już ich stronę:

czemu napisałeś "zestaw" w cudzysłowie? Robią go na zamówienie?

Reply to
Lukasz

:-)))) Bo był tu taki jeden mądrala co myślał, że zestaw takich modeli to jak trenerek made in china. Te zestawy są robione oczywiście na indywidualne zamówienie i składają się wyłącznie z kadłuba, surowych płatów i stateczników i ewentualnie podstawowych części do podwozia. Nie ma instrukcji, nie ma żadnego drobnego osprzętu. Oczywiście można zamówić model w różnym stanie wykończenia. To znaczy np. lotki wykonane bezszczelinowo, czy kadłub z kevlaru a nie podłego szkła. Rozmawiając z producentem przy odbiorze modelu (tych zestawów się z reguły nie wysyła) dostaje się na drogę parę podstawowych danych co do ustawień i życzenia miłych lotów. Choć ja do Muchy nawet środka ciężkości nie znałem... Dlatego też piszę "zestaw" w cudzysłowiu :-)

Pozdrówka Piotr

Piotrp_de