prety z CDROM-u na oski

Mam kilkanascie pretow 3 mm wyciagnietych z CDROM-ow i zgieta os w GWS
350C. Chcialbym uzyc jednego z nich do naprawy tego napedu i
zastanawiam sie jak zrobic dwie rzeczy:
a) zablokowanie osi przed wysuwaniem sie. W oryginale jest w osce wrab
i wchodzi tam taka sprezysta blaszka ktora nie pozwala wyjechac osi do
przodu. Te z CD sa gladkie i jedyne co mi na razie przychodzi do glowy
to moze nacisniecie koszulki termokurczliwej albo kawalka rurki
mosieznej .
b) zebatka trzyma sie na oryginalnej osi na podluznych "wgnieceniach"
w osi. Te z CD sa hartowane i ratuje mnie tylko chyba zmatowienie osi
w tym miejscu i klej cjanoakrylowy. Moze jest jakis inny sposob ?
Pozdrowienia
Piotr
Reply to
-=\Pioter/=-
Witam Pomysł z zastapieniem pierscienia osadczego w rowku z tyłu wałka przez kawałek rurki misięznej wydaje mi się byc dobry. Po podgrzaniu kawałka rurki i oziębieniu wałka np. w zamrażalniku lodówki a nastepnie wtłoczeniu jednego w drugie powinno byc ok. Co do zastapienia radełkowanej powierzchni wałka w miejscu połącznenia z zębatką, to jeżeli jest na to miejcse to można wtłoczyc też kawałek rurki mosięznej, po czym przylutwać po obwodzie do tej rurki tarczkę z mosiądzu czy stali, o srednicy nieco niejszej niż zębatka i dokleić, lub przynitować zębatkę do tarczki. Pozdrowienia
Reply to
Paweł Pracki
Uzytkownik "-=\Pioter/=-" <piotr_k_@tego_ma_tu_nie_byc.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Zamocuj oske w wiertarce zamocowanej do stolu. Pilnikiem iglakiem wytoczysz naciecie. Nastepnie wsuwasz maly pierscien i juz. U mnie to dziala w przeróbkach CD
Sa conajmniej dwa wyjscia. Sa kleje do przyklejania zebatek (takie cos zielone jak Loctite) lub lutowanie. Pozdrawiam Wojtek
Reply to
prezesik
Uzytkownik "-=\Pioter/=-" <piotr_k_@tego_ma_tu_nie_byc.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Nie wiem, jak bardzo zgieta masz ta os, ale ja swoja prostowalem na kawalku prostej, twardej deski (do krojenia :-) przy pomocy zwyklego mlotka. Ten sposob doradzil mi sprzedawca ze sklepu, ktorym taka os chcialem zakupic. Nie do konca wierzylem ale sprawdzilo sie znakomicie. Pozdrawiam
Reply to
Ladziak
Goedendag,
See also the Polish do-it-yourself e-motor forum at
weekend ;-) Ron van Sommeren int. electric fly-in
Nijmegen, the Netherlands
Reply to
invalid unparseable
U mnie ta metoda dala sie ja wyprostowac tylko do pewnego stopnia. na smigle 1047 widac roznice miedzy torami zataczanymi przez konce lopatek i wyczuwalne sa wibracje. Nie mam jednak nic do stracenia i bede dalej walczyl
Reply to
-=\Pioter/=-
Wydaje mi sie ze az tak nie musze kombinowac. Sila ciagu w tym napedzie nie przekracza max okolo 500g i wcisniecie na sile kawalka raurki powinno wystarczyc. Tak przy okazji mam kilka pasujacych lozysk kulkowych wyciagnietych z wentylatorow i zamyslam wymieniec panewki na te wlasnie lozyska.
Reply to
-=\Pioter/=-