Przeróbka Streamera

Witam Jakoże wielu grupowiczów było na pikniku na Żarze powtarzam pytanie. Właśnie ukończyłem przeróbkę bezszczotki Streamera Ditto 9z12p.

  1. Czy jeśli w uzwojeniu na zębie pojawi się lekkie zadrapanie drutu to trzeba nawijać na nowo???
  2. Czy jest jakaś kolejność (schemat) podłączania faz silnika z regulatorem czy robi się to obojętnie. Z regla wychodzą są 3 przewody(czarny, czerwony, żółty) Jeti 18-3P Advance.

Proszę o pomoc

Reply to
Jacek M

Niekoniecznie. Trzeba sprawdzić omomierzem, po nawinięciu, czy wszystkie fazy maja jednakową rezystancję (czy nie ma zwarcia w obrębie fazy) i czy nie ma zwarcia między fazami. Zadrapanie na zwoju nie musi jeszcze powodować zwarcia, chyba że spotkają się dwa takie zadrapania, na stykających się zwojach.

Kolejność jest bez znaczenia. Jeśli okaże się, że po połączeniu silnik kręci się w niewłaściwym kierunku, to zamieniasz wzajemnie podłączenie dowolnych dwóch faz.

Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam Dzięki za szybką odpowiedź!!!

Ale takie zadrapanie, zwarcie na jednym zębie nie spowoduje uszkodzenia regla myślę?, bo przecieć nie ma wtedy zwarcia z drugą fazą tylko tak jakby nawinęło się mniej zwojów na ząb??? Poprawcie mnie jeśli się mylę??

Pozdrawiam Jacek Muszyński

Reply to
Jacek M

Witaj

1) jesli zadrapanie jest niewielkie i nie ma zwarcia to chyba ok 2) Kolejnosc jest dowolna, jesli kierunek obrotow Ci nie odpowiada to zmien miejscami 2 fazy

Na tego typu pytania uzyskasz na ogol szybka odpowiodz na naszym forum w dziale "Otwarta dyskusja",

tam wystarczy sie zarejestrowac i mozesz pytac

Zapraszam i pozdrawiam

Alex

AlexRC