Pytanie o spamowanie - trochę długie

Witam
Od długiego czasu czytam grupę i zawsze starałem się traktować ją jako
źródło wiedzy - tylko i wyłącznie. Z racji działalności jaką prowadzę nie
umieszczałem swoich opinii na szanownym forum, bo stąd już bardzo blisko do
pokus o SPAM - a tego właśnie chciałem uniknąć.
O napisaniu tego posta zadecydował klient, który zadzwonił i powiedział, że
miał w planach wyjazd do Czech po model, który mogłem mu zaoferować od ręki
i z obopólnymi korzyściami. Wniosek, który wyciągnąłem z tej rozmowy jest
jeden:
-co z tego że obniżasz ceny, poszerzasz ofertę, robisz promocje i dajesz
rabaty jeśli klienci o tym nie wiedzą?
Każdy modelarz odwiedza sklepy w momencie gdy chce coś kupić lub porównuje
ceny - mało jest chyba ludzi przeglądających oferty jeśli niczego
konkretnego nie poszukują - poprawcie mnie jeśli się mylę?
Powiecie _REKLAMA_ i macie rację, ale co zrobić gdy nie masz wpływu na
pozycjonowanie wyszukiwarek, jedyne w kraju pismo modelarskie nie jest
czytane - bo nic ciekawego w nim nie ma, a reklama w innej postaci to
kosmiczne koszta?
Kiedyś w wątku o podobnej tematyce przeczytałem opinię któregoś z
grupowiczów, że chciałby być informowany o promocjach i stąd moja prośba:
Napiszcie proszę Wasze opinie na ten temat. Nie mam na myśli reklamowania
się codziennie pt. "u nas najtaniej" albo "mamy nowe śrubki M3" bo sam się
gotuje czytając podobne rzeczy!
Chodzi mi o sprawy ważne dla klienta - czyli głównie promocje i obniżki
cen - bo to jest dla kupującego istotny czynnik!
Zbliżają się Święta - myślałem o rabacie 6% na 6 grudnia - tak na
Mikołajki - ale rabat dla 10 klientów może zadowolić tylko tych 10, a pewnie
wielu planujących jakiś zakup nie pogardziło by choćby taką obniżką ceny.
Jeszcze raz proszę - napiszcie co myślicie.
Reply to
Norbert
Opinie jak najbardziej powinieneś umieszczać, to jest jak najbardziej grupowa działalność, a przy okazji z korzyściami dla obu stron. Z racji działalności możesz mieć więcej wiadomości na dany temat. Np pojawia się na rynku nowy regulator ,nowe skrzydełka czy coś innego, możesz podać taką informację i jego parametry, wszyscy się chętnie o tym dowiedzą. A to że przy okazji w stopce masz adres www swojego sklepu to nic nie przeszkadza - to czysta i powszechna działalność typu PR.
pewnie, a czy ty jeździsz na stację benzynową aby tylko sprawdzać cenę? albo przeglądasz oferty kuchenek gazowych kiedy twoja jest sprawna? :)))
Na to możesz mieć wpływ!. Co prawda to kosztuje, bo to jest już specjalność, taka troche lewa, bo jedni tworzą wyszukiwarki aby pokazywały najbardziej poszukiwany materiał, a inni zastanawiają się jak zrobić strony www aby były pokazywane na pierwszych miejscach. Na początek umieść info o sklepie na witrynie modelarskiej.
Do tego celu, możesz przyjmować zgłoszenia emailem lub na witrynie sklepu, kto chce być informowany rejestruje się i dostaje promocje na swoją skrzynkę.
pzdr zbyszek
Reply to
zbyszek
(...)
Ja bylem za tym... Tearz zmienilem zdanie bo jakos po tym poscie namnozylo sie tyle reklamiarskiego spamu ze nawet mi zaczelo to przeszkadzac i zrozumialem dlaczego tak wiele glosow bylo przeciw.
Nie mam natomiast nic przeciwko Newsletterom wysylanym przez sklepy na prywatne maile tym ktorzy maja na to ochote. A jesli jeszcze bylyby kategoryzowane (w koncu co ani kolejki ani samochody ani plastiki mnie nie interesuja) to bylaby rewelacja. I za takim rozwiazaniem jestem. Na grupie mozna napisac o tym ze jest nowy sklep, ze jest opcja newsletter ale nie ze jest obnizka lub cos nowego... Kolejarze nie chca newsow o samolotach a samolociarze o lokomotywach (chyba ze latajacych). Jestem za newsletterami.
Pozdrawiam, Andrzej Kowalski
Reply to
Andrzej Kowalski
No tu nie do końca moge się z tobą zgodzić - powszechna tak ale czy czysta?
Pewnie, że nie. Choć czasem oglądajac gazetkę wciskaną mi do skrzynki przez listonosza - nie pamiętam żebym takie gazetki zamawiał - kupuje coś co może nie jest mi konieczne w tej chwili, ale oferowane jest w dobrej cenie! To słabość - wiem.
Mój sklep jest prowadzony przez znana witrynę modelarską, ale widać to nie wystarcza do tego żeby informacja trafiała do odbiorców w takim stopniu jak powinna. Twierdzę to na podstawie ilości odwiedzin - nie sprzedaży - bo to dwie różne rzeczy.
Czekam na takie możliwości z utęsknieniem, bo wiem z autopsji, że po otrzymaniu takiego maila z ulubionego sklepu wędkarskiego zaraz odwiedzam ich stronę - choćby po to żeby popatrzeć - a nóż widelec coś naprawdę fajnego. W moim przypadku jak na razie niewykonalne. Chyba że usiądę i będę kopiował maile kilkuset klientów do ałtluka - drżę na samą myśl!
Reply to
Norbert
Użytkownik "Andrzej Kowalski" <andy snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:BDCE7EE9.17976%andy snipped-for-privacy@tenbit.pl...
Niestety jak dotąd nie mam takiej możliwości - choć zgłosiłem problem administratorowi sklepu :-(
IMHO To można załatwić umieszczjąc info w tutule posta.
Coś nowego - zgoda, ale z moich doświadczeń Polski modelarz jest raczej oszczędny i dobrze liczy - więc jeśli możesz kupić coś taniej to naprawdę nie chciałbyś o tym wiedzieć?
Reply to
Norbert
Norbercie!
Dosc tej kurtuazji! Jaki jest adres www Twojego sklepu? Ja na przyklad rowniez jestem zainteresowany modelem z Czech i calkowicie popieram pojawianie sie informacji, o ktorych mowisz.
Juz kilka razy krytykowalem na grupie krytykowanie spamu. Jezeli nasz przemysl modelarski - producenci i handel, bedzie wygladal tak jak w Czechach, to rzeczywiscie bedzie mozna mowic o problemie spamu, ale teraz, kiedy wielu potrzebnych rzeczy szuka sie ze swieczka, albo wrecz wie sie, ze nie sa dostepne w Polsce, kazda tego typu informacja jest na wage zlota.
Serdecznie pozdrawiam, Marcin
Reply to
Marcin Klimowicz
Użytkownik "Marcin Klimowicz" ...
Podpisuję się pod postem Marcina. Po pierwsze sądzę, że nie przesadzisz z częstością Po drugie - jak jednak przesadzisz, NA PEWNO się o tym dowiesz ;) Po trzecie - [rc reklama] czy [rc sprzedam] w nagłówku przed tytułem jest bardzo jednoznaczne.
Pozdrawiam,
Kaper

Kaper
Norbert pisze:
SA: [...] ogloszenia reklamowe nie zwiazane z tematem, jak rowniez nachalne (np.wielokrotne) ogloszenia zwiazane z modelarstwem.
Jak widać, zgodnie z wolą właściciela grupy nienachalne ogłoszenia na temat są dozwolone.
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Użytkownik "Kaper" snipped-for-privacy@nazwa.mojego.serwera> napisał w wiadomości news:coaj1i$1fdj$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl...
Chyba nie dam rady robic promocji codzień - bo z torbami pójdę...
Będę bardzo wdzięczny.
Tylko, czy dla wszystkich?
Reply to
Norbert
Ogłoszenia są bardzo ważne i potrzebne. większość z nas kupuje tam gdzie taniej dlatego dla mnie są ważne ogłoszenia tak sklepów jak i prywatnych osób. Ale każdemu niedogodzisz są miejsca gdzie jakakolwiek mowa o pieniądzach za modele jest zakazana... Ja jestem za reklamami.
Reply to
michals
michals napisał(a):
Norbercie,
jak dobrze kojarze, milo wspominam zakupy w twoim sklepie. Nasz modelarski rynek jest malutki, plytki i kiepsko rozwiniety. Postaw prorynkowych szukac na nim ze swieca. Np. sklep, w ktorym robie zakupy czasem raz w tygodniu, od dwoch lat nawet nie pomyslal o jakims stalym rabacie czy czyms takim.
Oprocz TowerHobbies i AircraftWorld nie dostaje info o promocjach z licznych sklepow sieciowych, gdzie robilem zakupy.
Jezeli np. raz na dwa-trzy tygodnie poinformujesz o istotnych nowosciach w sklepie lub raz na miesiac - dwa podasz informacje o promocjach, ja bede bardzo zadowolony. Na naszym gnusnym rynku potrzeba troche drapieznikow. Bierz sie do roboty. Opis grupy jak juz podano zezwala na tego typu ogloszenia.
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko