[RC] Malowanie laminatu

Witam !!!
Ponieważ dzięki Gwiazdorowi stałem się posiadaczem laminatowego kadłuba,
chciałbym go pomalować. Jednak powierzchnia tego laminatu jest niepokojąco
gładka i śliska... Czy ktoś ma pozytywne doświadczenia z malowaniem
kadłuba ? Dodam, że planowany jest napęd spalinowy - więc paliwo...
Przejrzałem archiwum i znalazłem wątek z 1999r, w którym ktoś radził
albo dwuskładnikowy akryl samochodowy, albo Brico-Color w aerezolu.
Czy te farby faktycznie się sprawdzają ?
A może od 1999 roku wymyślono coś nowego???
Reply to
Piotr Konopka
Dopisuje sie do pytania kolegi. bo i u mniesie kroi cos do pomalowania (duuuze cus)
niepokojąco
Reply to
Major
Co masz ładnego do pomalowania ??? No pochwal się ;)))
Reply to
Piotr Konopka
Mam w sumie 2 sztuki 1) to Piper J3 CUP 2,8m z OSem 120SE, ca³y kesownowy pokryty solarfilem - tym p³uciennym. zó³ta folia, szukam farby specjalnej do Yellow CUP :) a drugi to tu jest link.
jest w pude³ku - bo przytejcha³ miesiac temu. z braku czasu poczeka trcoe w kolejce. do niego kupi³em MVVS-a 36ccm
----- Original Message ----- From: "Piotr Konopka" <cad_wytnij snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Friday, December 26, 2003 3:26 PM Subject: Re: [RC] Malowanie laminatu
Reply to
Major
U¿ytkownik "Major" snipped-for-privacy@go2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:000901c3cbc0$54100040$0200a8c0@major...
trcoe
Ja tez bede malowal model:
beda kryte oracoverem a kadlub lakierowany.
W tym celu w CSMie kupilem dwie puszki farby (niebieska i zolta) w aerozolu firmy Roga (przez o-umlat). Farba nazywa sie RC COLOR i wystepuje w kolorach pod Oracovera. Schnie 48 godzin i jest paliwoodporna. Problem w tym ze nie wiem jeszcze jak przygotowac powierzchnie... Bede wksperymentowal.
Tak wiec mam rozwiazanie polowiczne: mam czym ale nie wiem jak :D
Reply to
PJ
A ten kadłub jest laminatowy? Chyba już był raz malowany i trochę oblazło ???
Reply to
Piotr Konopka
Nooo - to już konkretne samoloty są! I widać na obrazkach, że jakoś to się pomalować da...
Reply to
Piotr Konopka
Tak się jeszcze przyjrzałem - jeśli to laminat, to chyba szary "surowy". Mój niestety jest biały i gładki :(
Reply to
Piotr Konopka
U¿ytkownik "Piotr Konopka" <cad_wytnij snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@wlkp.top.pl...
Historia tego kadluba jest dosyc dluga. W skrocie chodzi o to ze poprzedni wlasciciel oddal go znajomemu lakiernikowi a ten postanowil pokryc model bez zadnego podkladu. I tak juz kadlub juz raz zostal przeszlifowany. Natomiast platy sa polakierowane zywcem na abachi. Wiec czeka mnie jeszcze troche poprawek. :(
Natomiast w Twoim przypadku masz kadlub z zelkotem. Nigdy nie mialem do czynienia z takim przypadkiem, ale mysle ze nie powinno byc problemow.
Reply to
PJ
tak - u mniejest zelkot na tym drugim. Ale jednak Piper jest pierwszy w kolejce i jego musze zrobic do konca. Producent tego modelu zaleca³ lakier samochodowy z utwardzaczem, ale o podk³adzie nic nie pisa³. szkoda ze nie zrobili go odrazu w kolorze z formy, W polsce kolega Witek w £odzi robi tak szybowce. gotowy wzór jest na p³acie ca³olaminatowym i bez zadnego malowania a Ci ...ehh.... no ale zakocha³em sie w tym modeliku i cus :D
----- Original Message ----- From: "PJ" <pjak_wytnijto snipped-for-privacy@wp.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Friday, December 26, 2003 8:10 PM Subject: Re: [RC] Malowanie laminatu
wiadomo¶ci
"surowy".
juz
Reply to
Major
A czy te zalecenia nie dotyczą aby "surowego" laminatu? Mój jest biały, gładki i błyszczący ?
Reply to
Piotr Konopka
Czesc A to jest epoksyd czy poliuretan ? Pzdr Krzysiek
Reply to
koleszcz
Czesc Tez mam Pipera z zestawu Balsa USA skala 1/4... Na razie szkielet kadluba. Wyglada troche za delikatnie na ZG23 cm3, wiec stanalem z robota i popatruje na niego od czasu do czasu. A tak naprawde to brak mi czasu :-) Czesc Krzysiek
Reply to
koleszcz
zeszpecisz tylko go jak mu wsadzisz ZG Piper ma dusze, ja wiem - beznyzna zero kosztów prawie. ale bez Hydro-montów to masz jeden sezon na tego pipera i po konstrukcji. nie wyt³umisz tak beznyny. a jak mu dasz zenoacha to sie ziatrak-kosiarka- z tego zrobi
----- Original Message ----- From: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Tuesday, December 30, 2003 9:18 AM Subject: Re: [RC] Malowanie laminatu
wiec
Major
dodam jeszcze ze jesli nie kupi³es jeszcze silnika, to odpusc sobie ZG porownaj parametrami MVVS 26 IFS /RC tradycyjny zap³on, to troche kiepskie rozwiazanie w ZG z 23ccm wycigniesz ok 2,3km z masy ok 1,3kg z MVVS-a 26ccm wyciagniesz 3,8km (producent tyle podaje w obu przypadkach) z masy ok 1kg, przy cenie ok 280-300euro fakt - 3km to za duzo do takiego Pipera, jesli on ma ok 2,8m to 2 KM to swiat i ludzie. to ma latac a nie byc przecinakiem, straci urok tylko w locie. wydaje mi sie ze z MVVS-a bedziesz mia³ wiekszy pozytek
ale - to juz Twoja decyzja ;) Ja do swojego mam OS-a 120 SE 4-takt- z powodzeniem starczy.
[...]
Czesc Prawdopodobnie masz racje, ale ZG23 juz mam (150 USD od znajomego z USA ktory sie przestawil calkowicie na elektryki - silnik pracowal tylko na hamowni jakies 20 minut wiec cena raczej dobra). Bardziej mnie martwi jego ciezar, czy nie urwie nosa przy twardszym ladowaniu, bo konstrukcja prawie czysto balsowa. Pzdr Krzysiek
Reply to
koleszcz
noo w³asnie pali ma³o - to fakt - Tony Clark daje 5 lat gwary na ten silnik wiec sie nie martw. konstrukcje bedziesz musia³ wzmocnic dobrze mniej wiecej do konca kad³uba gdzie sie koncz± p³aty. druga sprawa - robi³es ten zestaw z firmowych desek ? jak tak - troche nie najlepiej - trzeba by³o odrazu zastapic niektóre nosne czym mocniejszym. za silnik da³es ma³o - kup teraz Hydro-Mounth - zawsze pomoze .
----- Original Message ----- From: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Friday, January 02, 2004 9:29 AM Subject: Re: [RC] Malowanie laminatu
ktory
hamowni
ciezar, czy
balsowa.
Reply to
Major
kup teraz Hydro-Mounth - zawsze pomoze .
Ale to okolo 500zl plus drugie tyle za tlumik za silnimiem, zeby nie wystawal. Chyba dopiero nastepny Mikolaj pomoze :-) Krzysiek
Reply to
koleszcz
a lepiej jak sie skrzyd³a z³oza w powietrzu i ca³y modelik trach ?? modelarstwo kosztuje - nie od dzis. a zw³aszcza duuuuze modele widze to po sobie, jak za ko³pak musisz dac 80z³, komplet kó³ pompowanych 100z³ i smig³o od Pana Bieli za 60z³ a gdzie mocne akku, duze serwa po ok 170z³/szt odbiorniki PCM po ok 500z³ /szt nowe kable do serw, folia do pokrycia i lakier mnie OS 120 kosztowa³ 2tys,nówka sztuka - kupiona 4 lata temu i odpali³em 4 razy dopiero moze teraz MVVS za 1,7tys prawie to nie "tapeciak" za 200z³ jak juz robic cos duzego to niech to wyglada i bedzie dzia³ac 2 modeliki stoj± i jak bed± gotowe z silnikami to beda po ok 4tys ponad . fakt - mozna taniej zrobic, ale tu to juz tak jak w HELLI zaoszczedzisz, ale nie wiesz na czym i na jak d³ugo ...
----- Original Message ----- From: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Friday, January 02, 2004 1:27 PM Subject: Re: [RC] Malowanie laminatu
wystawal.
Reply to
Major