[RC] [szkutnictwo] Wodowanie! (długie)

Stało się. Dziś zwodowałem budowaną od października motorówkę. Niestety brak
czasu (szkoła, długi dojazd rowerem) uniemożliwił mi wcześniejsze
rozpoczęcie sezonu.
Łódź testowałem na stawach w podwarszawskiej Zielonce. Na pokładzie był
silnik 550 bez przekładni, śruba 40mm, akumilator żelowy 2,5Ah/6V, odbiornik
Feather, regulator Ripmax 22A i serwo hiteca. Kadłub jest czymś na kształt
"Syntetyka" Marka C. Całość pływa całkiem szybko. Zwrotność teżjest dobra.
Trzeba jedynie uważać, aby za gwałtownie nie puszczać drążka kierunku po
ostrym skręcie. Pływałem 16 minut. Po takim czasie akumulator jeszcze nie
był do końca rozładowany. Silnik pracował bez chłodzenia. Po pływaniu był
tylko lekko ciepły (podobnie jak akumulator). Prawdopodobnie z powodu
niskiego napięcia zasilania. Pływanie ujawniło kilka wad takich jak złe
położenie S.C., czy brak porządnego ustawienia zera sterów. Do następnego
pływania będzie to wszystko zrobione. Zostaje tylko malowanie kadłuba (na
razie jest biały, dno jest brązowe) i zamontowanie z tyłu łodzi spojlera na
atenę. Może pomysli się o światłach.
Jest to moja pierwsza samodzielnie wykonana łódź i pragnę podziekować
grupowiczom za pomoc otrzymaną na tym forum.
Reply to
Michał
Gratulujemy!!! Zrób fotki i umieść w sieci, chętnie zobaczymy Twoje "dziecko". Pozdrówka PiotrP
Cytat miesiąca: "Polatalem, rozbilem i jak wracalem, to juz sie zmiescil do plecaka ;)" TomaszB
Reply to
PiotrP
Witam !!! Gratuluję udanego pływania. Dobrze że obyło się bez przymusowej kąpieli ;o) Cieszę się że przydały się Tobie moje "wypociny" - rysunki wręg Syntetyka Powodzenia w dalszej pracy nad łodzią
Reply to
Marek C
Za jakiś czas. Zostały jeszcze małe poprawki "KOSMETYCZNE".
Reply to
Michał