Re: czy przekładnia w elektryku jest NIEZBĘDNA?

[...]
Dopowiem tylko ze to co pisales ze silniczek jest wydajny nie oznacza wcale ze on jest odpowiednio silny jak na swoja mase, mase modelu i bateryjek ktore do niego podlaczyles no i rodzaj smigla (i przekladni). Przekladnia nie jest konieczna, ale z czegos takiego wychodza raczej szybkie modeliki - silnik ma optimum mocy w konkretnym zakresie obrotow, przekladnia pozwala pracowac w tym zakresie obrotow przy mniejszej predkosci. Bez przekladni moze sie okazac ze opory ruchu nie pozwalaja nabrac modelowi odpowiedniej predkosci (z reki tez mozna wyrzucic samolot z okreslona max. predkoscia :-) i silnik pracuje znacznie ponizej optimum. Bateryjki (akku) tez waza - male aku AAA to 12.5g, AA to typowo powyzej 20. dales ich 3, czyli masz 60g conajmniej w samych bateryjkach, do tego silniczek od walkmana ktory nie jest napewno optymalizowany co do masy (dajmy na to 25g). Czyli (bez elektroniki RC) masz do uniesienia 80-90g osprzetu... Pisales ze samolot jest maly i wlasnorobka... szybowac to to potrafi w ogole? Byl prawidlowo wywazony ?... Maly czyli ma mala pow. nosna... jak on ma to uniesc ? Brales w reke i nie wydawal ci sie tak na wyczucie za ciezki ? Poczytaj artykuly Kojota i innych, zaladuj sobie MotoCalc'a i wszystko bedzie jasne :-) Udanych prob !
Marek
Reply to
Marek Kaprynski
Marek Kaprynski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
ten pakiecik tma wymiary 30/30/10 i waży ok. 20 gram, silniczek ma średnicę 25 mm i wysokość 9 mm, waży też ok. 20 gram. Samolot miał powierzchnię nośną płata 10dm i był wykonany z twardego styropianu skompo wzmacnianego listwami sosnowymi. Całość nie ważyła więcej jak 30 - 40g, więc masę miałem dość niską (obciążenie góra 7g/dm) Pytam, bo błądzę ;)
Michał
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Michał Kuc" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:bgmg72$3rd$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
niską
A śmigło ???? jakie jest - może tu tkwi diabeł..........
Pozdrawiam, Paweł Ubysz.
Reply to
invalid unparseable
[...]
Z jakich ogniwek zrobiles ten pakiecik ?! Jaka pojemnosc ? Jaki prad pobiera z niego silniczek ?
czyli taki maly nie jest - ma conajmniej 1m x10cm plata, zgadza sie ?
niską
A wazyles waga czy na oko ? Podaj parametry tego smigla... twoj silniczek ma jakies oznaczenia ?
Marek
Reply to
Marek Kaprynski
Marek Kaprynski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
Ten pakiet jest fabrycznie łączony, wyciągnąłem go z telefonu bezprzewodowego, są to ogniwa NiH 280 mAh. Silnik pobiera niecałe 50 mA bez obciążenia, a ze śmigłem 350 mA (chyba trochę za mało).
śmigiełko jest odzyskane z małego modelu gumówki, więc żadnych głębszych danych nie mogę podać. A to, co mi się udało:
średnica 145mm cięciwa w najgrubszym punkcie - 25 mm kształt płata sinusoidalny, spłaszczony przy środku.
Nie znam ani skoku, ani głębokości profilu.
Pozdrawam, Michał
Reply to
invalid unparseable
Jestes pewien ze waza w sumie jedynie 20g ? To takie pastylkowe ogniwka ? Chcialem cos takiego zastosowac do malego modelu, ale wyczytalem ze jeden taki akku wazyl 12g... wiec jesli to jest to samo to kiepsko.
Wyglada ze malo - model jest jednak dosc duzy.
Czyli ok 5x3 podejrzewam... Modelowalem w MotoCalcu samolocik o pow. nosnej ok 3-4dm2 z takim smiglem, nawet latal. Ale silniczek byl mocniejszy... Wyglada na to ze silnik jest za slaby by odpowiednio szybko pokrecic smiglem (mozesz jakos sprawdzic obroty ?) i wytworzyc odpowiedni ciag ktory skolei nadaje odpowiednia predkosc i powoduje pojawienie sie odpowiedniej sily nosnej :-) Sprobuj jakis silniczek 1.5-3V (ja mam Mabuchiego, ale nie tego slynnego 050) Niestety nie mam do niego modelu - Stick z nim (smiglo 5x3 cale, zasilanie 3xAAA NiMH) nie latal - model z oprzyzadowaniem (odbiornik plus 2 serwa) byl poprostu za ciezki. To co mozesz sprobowac to zwiekszyc liczbe ogniw (4-5) - oczywiscie moze to doprowadzic do smierci silniczka :-) Upewnij sie ze model jest prawidlowo wywazony i potrafi szybowac :-)
Pozdrowienia Marek
Reply to
Marek Kaprynski
Czuję się wezwany do tablicy. :) We wspomnianej przez Ciebie Jaskółce zastosowałem napęd składający się z silniczka z aparatu foto i przekładni. Niestety nie pamiętam jakie jest zastosowane przełożenie. Zastosowałem śmigło z modelu na silnik "gumowy". Remontuję mieszkanko i nie mam dostępu do tego napędu, ale jeśli zgłosisz się do mnie na priv za tydzień, to powiem Ci coś więcej. PS Wspomniana Jaskółka była lżejsza od typowych modeli tej klasy. Praktycznie sama balsa.
Reply to
piotrp
Marek Kaprynski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):
nie, to są baterie podobne do AAA, tyle, że w znacznym zmniejszeniu (nie widziałem takich w sklepach modelarskich). Ważą troszkę więcej niż AA (waga szalkowa) czyli jakieś 23 gramy
nie bardzo - brak sprzętu
kiedyś próbowałem z dziewięciowoltówką. Silnik skrzeczał, wiercił się, skakał, ale się nie spalił. Ciężko będzie mi zwiększyć liczbę ogniw, bo nie mam dwóch takich pakietów.
Potrafił. Teraz tak naprawdę to już go nie ma, ale dalej jestem ciekaw powodów moich niepowodzeń i dlatego temat jest nadal aktualny.
Pozdrawiam Michał Kuc

Reply to
invalid unparseable
piotrp snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:
To było faktycznie tylko trochę większe od jaskółki, ale o wiele od niej lżejsze. Tak się składa, że gdzieś ten zestawik widziałem (pewnie nawet na Twojej stronie) i mnie zainteresował. Ten silnik pochodzi z takiej standardowej "idiot camera"? Aż mnie użądliło, jak zobaczyłem, że toto lata tylko na jednej celi chyba 300 czy 400 mAh ;)
Pozdrawiam Michał
Reply to
invalid unparseable
To był pakiecik telefoniczny GP 4x300mAh.
Reply to
piotrp
piotrp snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
hm, to były normalne cele, czy pastylki? bo wyglądało (przynajmniej tak mi się zdawało) jak jeden walec przyczepiony wzdłóż kadłuba (może widziałem inny model?)
Pozdrawiam, Michał Kuc
Reply to
invalid unparseable
Michał Kuc snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):