SILNIK===>wicherek

Mam taki "malutki" problemik.:) Mianowicie zbudowalem wicherka 25 P (rc) i
niewiem jaki zamontowac silnik. Czytalem w ksiazkach i internecie i inncyh
zrodlach ze zalecany slinik to od 2,5 ccm2 do 5 ccm2. Z wyczytanych onformacji
ludzie i doswiadczemi nodelarze polecaja 3,5 ccm2 a inni 2,5 ccm a jescze inny
6 ccm2 a jescze jescze inni 4ccm2. Prosze napiszcie ci ktorzy maja w
wicherkach doswiadczenie.! P.S. MODEL MA 1,7 m rospietosci ! Nie wiem ile
wazy< :D
Reply to
WICHEREK
Czesc!
Dawno, dawno temu uczylem sie latac tym modelem z OS-em .15 FP czyli 2,5 ccm - wydaje mi sie ze to troche zbyt malo - trzeba bylo latac na pelnej przepustnicy, lepiej dac 3,5-4,6 ccm
KrzysiekPe
Tylko ze mi wicherek nie jesto potrzebny do podniebnego szalenstwa:) Chodzi mi o takie latanie rekreacyjne:) To moj pierwszy model i musze sie nauczyc:)
Reply to
Wicherek
Imho 2,5 to za malo - raz ze bardzo powoli nabieral wysokosci,latwo bylo przeciagnac i przyglebic. dwa ze wlasnie potrzebowal pelnego gazu do latania od chmurki do chmurki...Nie chodzi o szalenstwa tylko normalne rekreacyjne latanie - 2,5 to latanie na rzesach...ledwo-ledwo.. do latania uznawanego za rekreacyjnie potrzebne jest 3,5-4,6ccm- dla poczatkujacego musi byc rozsadny nadmiar mocy do wykorzystania w awaryjnych sytuacjach- przeciez mozna latac na pol drazka...
Reply to
KrzysiekPe
No faktycznie mozna latac na pol drazka. Wlasnie przymiezalem sie do s9ilnika 4cm ale mam nadzieje ze po tym modelu bede mial jescze jakis inny wiec nie bede kupowal nowego silnika do innego modelu tyllo ten bym wykorzystal odrazu. Bo jakbym wzial takie 3 cm to np jakbym pozniej chcial zrobic RWD bo mam plany to silnik bylby zamamy wiec musialby, kupowac nowy a chcialbym dobrac teraz taki silni, ktory moglby sluzyc mi dlugi czas i do innych modeli...:)
Reply to
Wicherek
[...]
Hi, U¿ytkownik "WICHEREK" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Waga jest bardzo istotna, je¶li np. twój model wa¿y ok 1, 1.2kg, to 2.5 w zupe³no¶ci wystarczy.
pozdrawiam, qrdl
Reply to
qrdl
No i znow mam wode z mozgu:) WIec prosze o troszke wiecej ale nie az tak zroznicowanych odpowiedzi:)/
Reply to
wicherek
zupełności wystarczy.
Jak to mozliwe ze do tego wicherka wystarczy silnik 2.5? Mi sie to zdaje nierealne!. Model wazy podnad 1kg w 100% weimc mysle ze silnik kolo4 ccm
Reply to
wicherek
Hi,
2.5ccm to wcale nie taka ma³a moc :-) Podstawow± spraw± jest jakie latanie _na pocz±tek_ Ciebie interesuje. Je¶li model nie bêdzie wa¿y³ zbyt du¿o (np. 2kg)... i zamontujesz 2.5ccm, to trenerek bêdzie do¶æ wolny, ale za to w miarê ³atwy do kontrolowania i latnia, a jak siê rozpêdzi, to i pêtelkê wywinie. W ka¿dym razie bêdziesz móg³ spokojnie, w miarê niestresowo "woziæ siê" po niebie z takim napêdem. O plusach wiêkszych silników koledzy ju¿ napisali... ja dodam, ¿e im wiêksza pojemno¶æ, a tym samym prêdko¶æ, tym mniej czasu na reakcje, a im szybciej leci model tym kret bole¶niejszy, je¶li zapomnisz zdj±æ gaz w ostatnim momencie.. Przyznam siê, ¿e ja lubiê silniki 2.5ccm. Dodam, ¿e 2.5ccm to klasa kombatów, które wa¿± ok. 1kg, tak wiêc sam przemy¶l, czy to rzeczywi¶cie taki s³aby silnik.. a na pewno jest ekonomiczny, poza tym, to nie jest silnik tylko do zabawy (pierwszego trenerka), bo kombaty to inna bajka :-) I jeszcze jedna sprawa: rzecz± oczywist± jest, ¿e cena silnika ro¶nie wraz z pojemno¶ci±, je¶li jednak zastanawiasz siê czy wiêksza pojemno¶æ/gorsza firma, czy mniejsza pojemno¶æ/lepsza firma (OS), to wybra³bym to drugie rozwi±zanie, szczególnie jak siê uczysz obs³ugi silnika, bo zniechêcenie murowane, je¶li nie bêdziesz umia³ odpowiednio wyregulowaæ silnika, a OSy pod tym wzglêdem s± bardzo przyjazne.
pozdrawiam, qrdl
ps. nie biorê odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek wybory dokonane na podstawie tego postu :-)))) Obecnie pomimo pewnej praktyki dalej latam na 2.5ccm (1m rozpiêto¶ci, ~1kg) i model jest szybki, co niektórzy koledzy, których tutaj serdecznie pozdrawiam, mieli okazjê zaobserwowaæ niedawno ;-)
U¿ytkownik "wicherek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl... > > > Waga jest bardzo istotna, je¶li np. twój model wa¿y ok 1, 1.2kg, to 2.5 w > zupe³no¶ci wystarczy. > > > > pozdrawiam, > > qrdl > > Jak to mozliwe ze do tego wicherka wystarczy silnik 2.5? Mi sie to zdaje > nierealne!. Model wazy podnad 1kg w 100% weimc mysle ze silnik kolo4 ccm > > -- > Wys³ano z serwisu OnetNiusy:
qrdl
Hehehe dzieki wszystkim koegom na grupie:) Mam nadzieje ze dzieki waszym informacjom dokonam prawidlowego wyboru, ktorego nie bede zalowa....:) Jescze raz dzieki:)
Reply to
wicherek