SILNIK===>wicherek

Mam taki "malutki" problemik.:) Mianowicie zbudowalem wicherka 25 P (rc) i niewiem jaki zamontowac silnik. Czytalem w ksiazkach i internecie i inncyh
zrodlach ze zalecany slinik to od 2,5 ccm2 do 5 ccm2. Z wyczytanych onformacji ludzie i doswiadczemi nodelarze polecaja 3,5 ccm2 a inni 2,5 ccm a jescze inny 6 ccm2 a jescze jescze inni 4ccm2. Prosze napiszcie ci ktorzy maja w wicherkach doswiadczenie.! P.S. MODEL MA 1,7 m rospietosci ! Nie wiem ile wazy< :D

Czesc!
Dawno, dawno temu uczylem sie latac tym modelem z OS-em .15 FP czyli 2,5 ccm - wydaje mi sie ze to troche zbyt malo - trzeba bylo latac na pelnej przepustnicy, lepiej dac 3,5-4,6 ccm
Tylko ze mi wicherek nie jesto potrzebny do podniebnego szalenstwa:) Chodzi mi o takie latanie rekreacyjne:) To moj pierwszy model i musze sie nauczyc:)

Imho 2,5 to za malo - raz ze bardzo powoli nabieral wysokosci,latwo bylo przeciagnac i przyglebic. dwa ze wlasnie potrzebowal pelnego gazu do latania od chmurki do chmurki...Nie chodzi o szalenstwa tylko normalne rekreacyjne latanie - 2,5 to latanie na rzesach...ledwo-ledwo.. do latania uznawanego za rekreacyjnie potrzebne jest 3,5-4,6ccm- dla poczatkujacego musi byc rozsadny nadmiar mocy do wykorzystania w awaryjnych sytuacjach- przeciez mozna latac na pol drazka...
No faktycznie mozna latac na pol drazka. Wlasnie przymiezalem sie do s9ilnika 4cm ale mam nadzieje ze po tym modelu bede mial jescze jakis inny wiec nie bede kupowal nowego silnika do innego modelu tyllo ten bym wykorzystal odrazu. Bo jakbym wzial takie 3 cm to np jakbym pozniej chcial zrobic RWD bo mam plany to silnik bylby zamamy wiec musialby, kupowac nowy a chcialbym dobrac teraz taki silni, ktory moglby sluzyc mi dlugi czas i do innych modeli...:)

[...]

Hi,

Waga jest bardzo istotna, jeśli np. twój model waży ok 1, 1.2kg, to 2.5 w zupełności wystarczy.
pozdrawiam, qrdl

zupełności wystarczy.

Jak to mozliwe ze do tego wicherka wystarczy silnik 2.5? Mi sie to zdaje nierealne!. Model wazy podnad 1kg w 100% weimc mysle ze silnik kolo4 ccm

Hi,
2.5ccm to wcale nie taka mała moc :-) Podstawową sprawą jest jakie latanie _na początek_ Ciebie interesuje. Jeśli model nie będzie ważył zbyt dużo (np. 2kg)... i zamontujesz 2.5ccm, to trenerek będzie dość wolny, ale za to w miarę łatwy do kontrolowania i latnia, a jak się rozpędzi, to i pętelkę wywinie. W każdym razie będziesz mógł spokojnie, w miarę niestresowo "wozić się" po niebie z takim napędem. O plusach większych silników koledzy już napisali... ja dodam, że im większa pojemność, a tym samym prędkość, tym mniej czasu na reakcje, a im szybciej leci model tym kret boleśniejszy, jeśli zapomnisz zdjąć gaz w ostatnim momencie.. Przyznam się, że ja lubię silniki 2.5ccm. Dodam, że 2.5ccm to klasa kombatów, które ważą ok. 1kg, tak więc sam przemyśl, czy to rzeczywiście taki słaby silnik.. a na pewno jest ekonomiczny, poza tym, to nie jest silnik tylko do zabawy (pierwszego trenerka), bo kombaty to inna bajka :-) I jeszcze jedna sprawa: rzeczą oczywistą jest, że cena silnika rośnie wraz z pojemnością, jeśli jednak zastanawiasz się czy większa pojemność/gorsza firma, czy mniejsza pojemność/lepsza firma (OS), to wybrałbym to drugie rozwiązanie, szczególnie jak się uczysz obsługi silnika, bo zniechęcenie murowane, jeśli nie będziesz umiał odpowiednio wyregulować silnika, a OSy pod tym względem są bardzo przyjazne.
pozdrawiam, qrdl
ps. nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek wybory dokonane na podstawie tego postu :-)))) Obecnie pomimo pewnej praktyki dalej latam na 2.5ccm (1m rozpiętości, ~1kg) i model jest szybki, co niektórzy koledzy, których tutaj serdecznie pozdrawiam, mieli okazję zaobserwować niedawno ;-)

Hehehe dzieki wszystkim koegom na grupie:) Mam nadzieje ze dzieki waszym informacjom dokonam prawidlowego wyboru, ktorego nie bede zalowa....:) Jescze raz dzieki:)

No i znow mam wode z mozgu:) WIec prosze o troszke wiecej ale nie az tak zroznicowanych odpowiedzi:)/