Symulatory E-Sky i Dynam a Vista 64

Witam

Planuję potrenować trochę latanie śmigłowcem na symulatorze. Postanowiłem kupić to:

to:
Nie jestem jednak pewien w jaki sposób urządzenia te komunikują się z komputerem, a co za tym idzie - czy nie będę miał problemów z uruchomieniem symulacji na Viście 64. Czy są one widziane przez system jako joystick - urządzenie klasy HID? A może łączą się za pośrednictwem mostka serial-USB (PIC?) i ślą jakieś "surowe" dane, które software musi sobie zinterpretować? Jeżeli tak, to czy np. FMS i inne popularne programy będą potrafiły bezpośrednio "słuchać" z takiego wirtualnego portu COM czy niezbędny jest PPJoy? Jeżeli jest potrzebny to chyba mam problem, bo z tego co wiem nie działa on na 64-bitowej Viście.

A może darować sobie pełne "atrapy aparatury" i ograniczyć do tego:

? Pozostają jednak wszystkie wątpliwości jak powyżej a dodatkowo dochodzi niepewność o prawidłową współpracę z nadajnikiem. W tej chwili mam nadajnik 2,4 GHz do śmigłowca Reely Lama v4. Ta firma chyba robi jakieś klony albo modyfikacje znanych modeli i najwyraźniej funkcjonuje tylko na rynku niemieckim. Nadajnik posiada gniazdo podobne do PS/2 czy S-Video, ale nie wiem nic na temat jego elektrycznych i "logicznych" właściwości. Niebawem będę miał Walkerę 5#10 w wersji 2,4 GHz, ale kilka wątków niżej przeczytałem, że firma ta stosuje własną wariację standardu PPM (nietypowo dużo kanałów/impulsów w ramce?) więc ta "niestandardowość", jak sądzę, będzie dotyczyła również komunikacji nadajnika z mostkiem USB co sprawia, że powodzenie całej operacji jest wątpliwe... mam rację?

Z góry dziękuję za ewentualne wyjaśnienie i porady.

Reply to
Zbig T.

Nie wiem jak te symulatory są zrobione, ale na 99% jest tam elektronika z jakiegoś joysticka, więc pewnie będzie HID. Ale to tylko moje domysły.

Te kilka wątków wyżej to chyba nawet moje zapytanie :) Akurat w ten weekend skończyłem montować adapter oparty na tym:

projekcie. I okazuje się, że moja aparatura od walkery 5#8 działa bez problemu (była konieczna przeróbka opisana tutaj:
z tym adapterem. Adapter zaś zgłasza sie jako HID więc nie powinno być problemu z windowsem (ja testowałem pod linuxem - działa od razu, i pod windowsem 98 - działa po zainstalowaniu sterowników z instalki windowsa). O ile więc aparatura w 5#10 jest ta sama co w 5#8 to będzie działać.

pozdrawiam Jacek Kłapacz ter_haar.

Reply to
ter_haar(wywalto)

wywalto pisze:

Co do Eskya to nie wiem, ale ten drugi ma na końcu kabla coś co wygląda jak te standardowe interfejsy aparatura->USB.

Dzięki za informacje. Co prawda jestem chyba zbyt leniwy, żeby montować interfejs samodzielnie, ale z tego co piszesz wynika, że interfejsy USB raczej jednak działają jako joysticki, co mnie cieszy. Chyba jednak skłaniam się ku któremuś z gotowych niby-radyjek. Kosztuje to niedużo a eliminuje ryzyko niedziałania konkretnej aparatury z konkretnym interfejsem. Mam mimo wszystko dziwne wrażenie, że Walkera standardy traktuje dość luźno i może je dostosowywać do potrzeb chwili ;-) Zwłaszcza, że nadajnik do 5#10 w wersji którą zamówiłem to chyba trochę inna bajka, chociażby z racji tego, że pracuje na 2,4 GHz. Ponadto, używając tego dedykowanego gadżetu, nie będę zużywał potencjometrów w aparaturze prawdziwego modelu (które raczej nie narzucają się jakością) i siał niepotrzebnie nadajnikiem :-) Z drugiej strony... mam przecież nadajnik od uszkodzonego modelu Reely, w którym mogę odłączyć tor radiowy... ech... idę po kawę :-D

Reply to
Zbig T.

Zbig T. pisze:

Wszystkie uklady udaja joystic typu HID ( te ktore robiłem od USB ). Sygnal PPM i tylko sygnał PPM , czyli sygnał niskiej czestotliwości jest używany do sterowania symulatorem. Nie ma to zupelnie znaczenia czy aparatura jest na 35 czy 2,4 .

Reply to
Marek S

Marek S pisze:

O, to super.

A tak, to rozumiem - modulacja tego sygnału na potrzeby nadania go radiem odbywa się dalej. Chodziło mi nie tyle o sam fakt, że aparatura jest na 2,4 GHz, tyle o to, że będąc takową, jest raczej nowsza od tej, którą ma Jacek. A co za tym idzie mogli coś w niej pozmieniać coś, co ma wpływ również na parametry sygnału PPM słanego na wyjście "trenera".

Reply to
Zbig T.