Szanse na termike

Za oknem już chłodno, więc posiedziałem sobie na googlach szukacjąc gorących, termicznych tematów. Po lekturze kilku ciekawych stron wpadłem na
pomysł interpretacji danych zbieranych przez wariometr, mogący pomóc ocenić szanse na powstawanie termiki. Jeżeli kogoś to interesuje to zapraszam do lektury: http://www.pitlab.com.pl/phpBB2/viewtopic.php?p 3#993
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

chmurki
danym
To już właśnie jest, tylko do tej pory nie potrafiłem tego poprawnie analizować. Druga sprawa to taki wykres nie jest elegancką linią prostą więc nawet nie próbuję rysować tego jako linia, tylko jako punkty. Przy kilkikrotnym wznoszniu się i opadaniu robi "chmurka" punktów. Po prostu lot zwykle robimy po to aby polatać dla frajdy a nie żeby wykreślić profil, dlatego warto dać wsparcie programistyczne ułatwiajace odczytanie wartości liczbowej właśnie dla takich lotów. Druga sprawa to na wykresie T=f(H) jest istotny jest kąt opadania temperatury. Mając różne pułapy, różny czas, rożne wartości temepratury startu i przede wszystkim zmienny rozmiar okna aplikacji, nie ma szans na wizualną ocenę wartosci profilu (szybkości opadania temepratury). Teraz dołożyłem rysowanie linii wzorcowych, ale to za mało. Dlatego konieczne jest wyznaczenie tego metodami numerycznymi.

Jasne. Myślę że do tego celu dobra też będzie holówka. Ma w miarę równą prędkość pionową i często pokonuje tą samą trasę. Można próbować cyklicznie co kilka lotów zdejmować charakterystykę.

robic
Zrobienie pomiary samemu jest lepsze, bo daje bardziej aktualne dane dla tego miejsca i czasu ale przede wszystkim edukuje i zwiększa świadomość pilota.

Dziekuję, rzeczywiście ciekawe. Elektroniczny pomiar wilgotności nie jest specjalnie skomplikowany przynajmniej jeżeli wystarczy nam dokładność rzędu 5%. Szkoda że w tej wersji nie da się dorzucić takiego czujnika, ale kto wie, moze kiedyś... :-)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl