Tower Hobbies - Zakupy

Witajcie ! Zainteresowałem się pewnymi akcesoriami z Tower Hobbies. Chciałbym zrobić zakupy o wartości ok. 350-400 USD.
Jak wygląda sprawa zamówienia, kosztów dostawy i przede wszystkim cła ? Jaką kartą zapłacić najlepiej, aby przelicznik walut nie był zbyt "wygórowany" ?
Przeglądałem archiwum, ale tam coś mało o tym ...
Bardzo proszę o info - najchętniej od osób, które zdobyły już doświadczenia z TH.
Gorąco pozdrawiam, Zbych
Zabrze, 2004-10-31 18:17:56

Dwa tygodnie temu zamawiałem silnik w TH. Wyszło to tak:
- silnik 119$, przesyłka lotnicza 29$ Nie zaznaczyłem "gift certificate" na zamówieniu. Paczka doszła po równo 10 dniach. Płaciłem kartą VISA, kurs wyszedł 3.51 zł. Dostałem wezwanie z poczty i happy, że nie trzeba płacić cła poleciałem po odbiór. A tutaj pani mówi, że "trzeba zapłacić": 197zł. Okazało się, że teraz cło płaci się na poczcie i jak pani mówi "zawsze biorą". Trochę przegięli z tym cłem, bo wyszło 50%, ale niech im ziemia lekką będzie. Chyba, że ktoś wie, czy można gdzieś reklamować wysokość cła... Ale i tak wyszło lepiej, niżbym kupował w kraju.
Lukasz
Dnia Pańskiego 10/31/2004 6:50 PM, Użytkownik Lukasz Stela uraczył nas słowami:

No to zlamiłeś ze zaznaczeniem gift certificate - wtedy przyszłoby jako prezent i cła prawdopodobnie by nie było. O cło możesz sie wykłócać przez ministerstwo finansów - że to sprzęt hobbystyczny. Raczej twój blad, ze nie zaznaczyles gift cert...
Pozdrawiam
BartZ
w kraju kosztuje 559zł a po podliczeniu twoich kosztów zapłaciłeś ponad 700

że
dyskusyjnych napisał:cm3cbt$4en$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

700
A gdzie? I jaki silnik?
wydaje mi się że chodzi o G90 którego ostatnio chwaliłeś. cena którą podałem znalazłem w cenniku firmy WIMAREX.

No tak. Cholera. Bez cła wyszłoby niewiele taniej (520 zł), niż w Wimarexie (560 + przesyłka) - nie było sensu ryzykować z cłem. Zrobiłem błąd z tym "gift certificate". Cóż... człowiek uczy się przez całe życie...
Użytkownik Lukasz Stela napisał:

Dupa !
Ja zamawiałem paczkę jako Gift - wartość 440 USD !
Faktycznie przyszła do urzęduu celnego i była z faktura bez podanej wartości - !!!!!
Niestety Tower Hobbies wpisuje wartość paczki na deklaracji celnej bo paczka jest wysyłana do innego kraju !
W urzędfzie celnym powiedzieli mi ze mogę sobie d... podetrzeć ta moją fakturą bo oni maja (faktycznie mieli bo była przy paczce) deklarację celną z wpisaną wartością !
Skończyło się na podatku VAT w wysokości 22 % od warości paczki z transportem.
Jeśli macie jeszcze jakies pytania to bardzo proszę !

Andrzej Hołowacz
A gdybym poprosil kolege w Stanach coby to kupil na jego adres a potem wyslal to do mnie normalna paczka? Czy do takich przesylek tez sie czepiaja? Pozdro Raf
www: http://www.holek.com
Użytkownik Rafal napisał:

Możesz tutaj zapłacić i zlecić wysyłkę do kolegi jako gift. Potem kolega wyjmuje z paczki WSZYSTKO co może przypominać o warości zawartości. Czyści karton z naklejek sklepowych i wysyła to jako prezent - paczkę !
Wartość może byc podana do 40 USD
Potem odbierasz to na poczcie lub w urzędzie celnym twierdząc, ze to prezent dla ciebie, że na własny użytek iże wartość nei przekracza 40 USD !
I wtedy to powinno działac jako bez cła i VAT'u !
Ale moze niech wypowie się jeszcze ktoś obeznany z tematem !

Andrzej Hołowacz
Użytkownik "Andrzej Hołowacz" ...

Ta kwota nie jest oczywista. Ostatnio w UC słyszałem o obniżeniu do równowartości 20 EUR. Oczywiście może to być plotka.

Jeśli na poczcie jest bez kwittów celnych, to nie trzeba nic tłumaczyć. Natomiast jeśli jest z kwitami, to chyba i tak "po ptakach". Podejrzewam, że procedura wygląda wówczas tak: płacimy cło i VAT niezależnie od tego, czy się zgadzamy, czy nie. Jeśli się nie zgadzamy, to piszemy odwołanie z prośbą o zwrot zapłaconego cła.
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl

czepiaja?
I dokładnie tak samo myślałem. Przed wczoraj zamówiłem. Jak przesyłka dojdzie do kolegi w Nowym Jorku, to wyczyści ją z wszystkich oznak wartości towarów ze sklepu i napisze deklarowaną warotść paczki poniżej 19.99$ :-) Mam nadzieje że poskutkuje.
Pozdrawiam, Szymon

Witam Z tego co mi powiedzieli w Urzędzie Celnym max wartość przesyłki bez cła wynosi: - 40 $ od osoby prywatnej - 20 $ od firmy. pozdrawiam Tomek
wiadomości

wiadomości

O, i to by wyjaśniało hasło 20USD, o którym mówił mi ktoś w urzędzie (co prawda zapamiętałem EUR a nie USD, ale może się pomyliłem).
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl

Czy dostałes jakis kwit, na którym był wpisany kod TARIC ?
--
pozdrawiam - Piotr Konopka
http://teemto.republika.pl

Dnia 3 Nov 2004 11:17:08 +0100, snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

Witajcie ! Czy możesz napisać coś więcej nt. firmy POLAMER ? Gdzie się znajduje, jak należy załatwiać sprawy itp.
Pozdrawiam, Zbych