Anteny

Dnia Mon, 11 Nov 2013 12:42:58 +0100, cef napisał(a):

Nie bardzo sobie wyobrazam jak to podnosic jednym cylindrem, a potem wstawiac nowa sekcje, a wiec awaria hydrauliki na pewno prowadzi do asymetrii :-)

KBWL jakos poprzestala na wstepnym badaniu i nie wiemy czy blad byl po stronie pilota, czy po stronie autora instrukcji. Pewny jestem ze pilot sie kontaktowal z baza i serwisem, wiec ciekawe - wszyscy lecieli procedurami i nikt nie wpadl zeby bezpieczniki sprawdzic, czy cos sie zablokowalo i oblokowalo dopiero po ladowaniu. W kazdym badz razie nie napisali ze bezpiecznik wyskakiwal po probie otwarcia podwozia, wiec zakladam ze nikt na niego nie wpadl. Ech te procedury :-)
J.F. wrote:

A kto mówił, że jednym? I nie chodzi mi o kwestię stawiania masztów. Ani o kwestię techniczną ani ekonomiczną takiego przedsięwzięcia. (może siedem siłowników, a może dwanaście). Usuwam tylko wątpliwości co do faktu czy hydraulika jęknie czy nie jęknie przy 480 tonach.

Który z nich nie jest człowiekiem? :-)
Dnia Mon, 11 Nov 2013 16:13:40 +0100, cef napisał(a):

A mnie wlasnie o maszty chodzi. Ze hydraulika 480t podola to ja wiem, sa prasy o wiekszym nacisku, tylko jakie jest pr-stwo ze 500+ matrowy maszt sie przy takim podnoszeniu rozp* :-)

A moze to Word zjadl akapit ? :-P
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 10:08:19 UTC+1 użytkownik J.F. n apisał:

Guma ma ograniczona trwalosc, dziwie sie, ze dopuscili toto do sprzedazy. Kiedys (za zlej komuny ;) instalowano powszechnie bezpieczne przylacza mieszkowe z miedzi i komu to przeszkadzalo? ;)
Zainstaluj sobie trwaly wezyk karbowany ze stali nierdzewnej. http://www.karbowane.pl/wezyk-karbowany-do-baterii-stojacej-12-m10x1-40-cm- p-73.html?osCsid5chnioc4k34faa79msftblii4
WM
"WM"
Zainstaluj sobie trwaly wezyk karbowany ze stali nierdzewnej. http://www.karbowane.pl/wezyk-karbowany-do-baterii-stojacej-12-m10x1-40-cm-p-73.html?osCsid5chnioc4k34faa79msftblii4
Miałem to kilka dni wcześniej w ręce, w markecie. Taka cienka blaszana wydmuszka. Zastanawia mnie jak mocno można to zgiąć i ile razy.
Robert
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 11:30:10 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

ąć i

One sa dosyc elastyczne w ramach ruchu bez odksztalcen plastycznych. Po uformowaniu i zamontowaniu, nie ma koniecznosci ponownego przeginania pl astycznego. Zreszta sa one tak tanie, ze ewentualny odzysk nie kalkuluje sie.
Do baterii wannowej mam przymocowane dwa wezyki miedziane z 1985 roku. Przezyly operacje wymiany rur instalacyjnych na plastkowe i nadal sluza.
WM
Dnia Mon, 11 Nov 2013 02:24:03 -0800 (PST), WM napisał(a):

No coz, niby bezpieczny. Dawniej mialem zwykly plastikowy wezyk, stosownie gruby i tych pare at wytrzymywal. A przeciez sa i weze zbrojone sznurkami.
Tu dali elegancki oplot z niklowanych drutow, niby bezpieczne, ale jednak woda dala rade. Ale jeszcze w srodek dali cos z miekkiej gumy, ktora nie wytrzymala.

Cena ? Ale w miedzianej chlodnicy w samochodzie tez mi sie zrobily dziury. Aaa - przypominam ze i mosiezna rurke mi przezarlo.

No, jest to jakis pomysl, ale "wieloletnia trwalosc" maja tez inne rozwiazania :-)
Użytkownik cef napisał:

Ale czasem tewęże zawodzą - zatem siłowników, węży i pomp powinno byc całe stado - żeby w razie awarii jednego pozostałe przejęły obciazenie.
No i kwestia smukłości i wynikającej stąd wiotkości konstrukcji masztu - wypychając od dołu trzeba jednocześnie wszystkie odciagi popuszczać, proste to nie jest i o błąd łatwo - więc nie ma chętnych do takiej zabawy jeśli bezwzględnie nie trzeba.
--
Darek

"Dariusz K. Ładziak" wrote:

Nikt nie mówił, że ma być tanio :-)
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 09:32:10 UTC+1 użytkownik J.F. n apisał:

pisał:

my

e jęknie.

Ktoś dał linka do żurawia co sam się wspina na tym co ustawił. Na pisane ze siłownik który go podnosi ma 9 metrów długości. Długo ść siłownika nie jest barierą. Jak depniesz na hamulec w samochodzi e to masz więcej niż 200atmosfer. Rureczki stalowe z cieniutką ścia nką. Do zacisków idą gumowe. Też nie pękają. Z tego co piszesz to powinny pękać jak kondony marki Stomil. To jak zamocować i podnie ść zostaw fachowcom. Oni się na tym znają i nie piętrzą trudno ści tylko podnoszą.
Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Pewnie tak - bo żurawie budowlane właśnie w ten sposób się stawia - ale te mają raczeej ograniczoną wysokość i znacznie mniejszą smukłość. Przy dokładaniu kolejnego segmentu od góry można utrzymywać stabilizację części poniżej odciągami - przy wypychaniu części istniejącej w celu dołożenia segmentu na dole trzeba wszystkie odciągi synchronicznie z wypychaniem popuszczać - a to dużo bardziej ryzykowna zabawa.
--
Darek

On Sunday, 10 November 2013 22:06:11 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:

Tak się buduje nadbudówki platform wydobywczych. Tam są tysiące ton . Potem z nabrzeża się to wtacza na barkę, barka wiezie na morze tam gdzie nogi już są, zatapia się trochę aż nadbudówka stanie na t ych nogach, chłopaki spawają nogi do nadbudówki i barka wraca do stoc zni. No ale ta nadbudówka ma 80-90 metrów wysokości, a nie kilkaset. Konrad
Dnia Sun, 10 Nov 2013 21:46:50 +0100, PeJot napisał(a):

Ale w tym co pytalem, to szczycie szerokiego masztu jest jeszcze kilka wezszych. Musialby miec ten zuraw strasznie wysokie ramie.
W zasadzie ... wysokosc niby nie przeszkadza.