Budowlańcy - pomóżcie

Czołem.

Konstruuję coś w rodzaju kraty, która ma zabezpieczyć piwnicę w bloku. Chciałbym przykręcić konstrukcję stalowymi kotwami do sufitu i tu mam problem - czego mogę się spodziewać w takim stropie ? Beton, zbrojenie czy powietrze ? Jakiej długości kotwy wchodzą w grę ? Konstrukcja budynku 2002 rok, 3 piętra. Pewnie plany są dostępne gdzieś w spółdzielni, ale nie wiem czy uzyskam do nich wgląd, a i mogły by paść niewygodne pytania. Da się coś wywróżyć, a może zrobić próbne odwierty ?

Reply to
PeJot

W dniu 2018-03-04 o 09:13, PeJot pisze:

Co by nie było to wywierć i daj kotwy chemiczne.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia Sun, 4 Mar 2018 09:13:11 +0100, PeJot napisał(a):

Zbrojenie na pewno, bo sam beton stropu nie utrzyma.

Ale w wielkiej plycie to mogla byc szczelina miedzy stropem a sciana, a tam wszystko - gips, kufajka, powietrze. Stropy miedzy pietrami byly podwojne, powietrza duzo, ale plyta stropowa jednak gruba.

Tylko ze 2002 to juz pewnie nie wielka plyta, wiec beton zbrojony, gruby, a u gory styropian pod podloga.

P.S. wspomagam sie magnesem zeby wykryc gdzie sa prety w suficie, bo jak sie trafi, to wiertarka sobie nie radzi

W dniu 2018-03-04 o 11:06, J.F. pisze:

Styropian się zgadza, każdy z lokatorów na podłodze ma.

A to tylko zależy od wiertła, te SDS plus przeznaczone *do walki* ze zbrojeniem radzą sobie całkiem dobrze. Ale tu można co nieco zepsuć w konstrukcji, więc lepiej byłoby zbrojenie jakoś ominąć. Jak to się wykrywa pręty magnesem ?

Reply to
PeJot

Jak trafię na pustą przestrzeń to i wiadro kotwy chemicznej nie wystarczy.

Reply to
PeJot

Nie jestem budowlaniec, ale brakowałoby mi odpowiedzi na pytanie, jakite to to ma obciążenie wytrzymać.

Reply to
Marcin Debowski

W dniu 2018-03-04 o 11:39, PeJot pisze:

Wystarczy. Przecież aby wlecieć w pustą przestrzeń musisz się przez coś przewiercić.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Obciążenie ścinające kotwy przy siłowym wpychaniu konstrukcji do wewnątrz. Jedna z metod włamania polega na wepchaniu drzwi bądź ich futryny do wnętrza przy użyciu siłownika opartego o przeciwległą ścianę.

Reply to
PeJot

W dniu 2018-03-04 o 11:37, PeJot pisze:

Myślisz, że oni omijają zbrojenie? :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Oj Panie szanowny słyszałem o takiej metodzie i tu trudno będzie zrobić zabezpieczenie na taką okoliczność ponieważ wejdą "bokiem" czyli wypchną kawałek ściany obok (chyba że jakimś cudem trafiłeś na piwnicę żelbetową). Musisz skupić się na tym co jest obok (jaki mur jakie odległości od otworu itp.)

Robak

Reply to
Sir_Robak

W dniu 2018-03-04 o 13:03, Sir_Robak pisze:

Z trzech stron mam żelbet ( ściana fundamentowa ) , ale od sąsiada zwykłe cegły. Tu jest najsłabsze miejsce, ale wątpię by komuś się chciało i był przygotowany na takie działanie aby skroić kilka rowerów i trochę narzędzi.

Reply to
PeJot

:) Być może nie, ale pewnie wiedzą jak ono przebiega, no i z racji tych paru rurek tego zbrojenia jest więcej.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p7gucc$lc4$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... W dniu 2018-03-04 o 12:18, Robert Wańkowski pisze:

Czy mi sie wydaje, czy tam jest taka metalowa szyna przymocowana do stropu, a dopiero do niej rury ?

A zbrojenia niekoniecznie wiecej, jesli powyzej moze snieg spasc, albo parking dla samochodow jest ..