Konusowy gwint

Oś z przedniej piasty rowerowej ma niby gwint M10x1. Nagwintowałem pręt fi 10 mm taką narzynką i nie można nakręcić konusów, ani nakrętek, tych oryginalnych od piasty.

Skok gwintu jest mniejszy na 50 mm o pół zwoju. Tylko nie pamiętam w którą stronę.

Średnica osi piasty ma 9,5 mm a moja po narzynce 9,9 mm. Cóż to za gwint na tej osi?

Ślusarz doradził, aby przeciąć narzynkę. Nawet nie wiedziałem, że są takowe do kupienia. I tak z ciekawości poszukałem, aby dowiedzieć się w jakim zakresie można to regulować.

Ale się nie dowiedziałem. "tolerancja średnicy roboczej 6 mm." Co to jest? Błąd, a może +/- 0,3 mm?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

czyzby BSC 3/8 26 ?

Wow.

J.F

W dniu 2021-11-02 o 17:04, J.F pisze:

Na to wychodzi. Ale przetnę swoją, bo ceny dosyć wysokie tych narzynek calowych.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Przedniej ? Nigdy. Tylnej - u Shimano M10x1. Zdarzają się i inne rozmiary.

To jakiś dziwoląg, zwykle średnica przedniej osi to 9 mm.

A w ogóle to co kombinujesz ? Nie podbierzesz gotowej osi ze zdezelowanej piasty ?

W ogóle dla mnie klasyczna konstrukcja piast rowerowych to wielki badziew. Bieżnie w korpusie ot tak sobie wbite, a konusy osadzone na gwincie osi z tolerancją jak zawiasy w stodole.

Reply to
PeJot

W dniu 2021-11-02 o 18:12, PeJot pisze: > A w ogóle to co kombinujesz ?

Akurat teraz to nie ja, a syn. Silnik chyba jego nazwa to turboodrzutowy? Czyli rura, trzy wentylatory na osi, dysza od opryskiwacza, paliwo i ma się kręcić.

Skoro już się wyjaśniło, że to gwint BSC 3/8 26 TPI, to może mi rozjaśnicie, bo zapytał mnie dlaczego wyrzut spalin jest w kierunku dyszy, skoro rozprężenia spalanego paliwa jest pomiędzy wentylatorami. Tak intuicyjnie równie dobrze może dmuchać ku przodowi.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic. Predkosci i chlodzenie.

Poza tym wydaje mi sie, ze konstrukcja musi byc bardziej skomplikowana, ale moze i taka zadziala. Czy po sprezarce temperatura powietrza nie powinna byc na tyle wysoka, aby paliwo sie palilo? Benzyna co prawda latwo sie zapala.

J.F

W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze: > Nie wiem czy to dobry pomysl na rowerowych czesciach robic. > Predkosci i chlodzenie. To ma się tylko uruchomić choć na chwilę. Raczej chodzi tu (mnie) o to, aby zobaczył, że to nie takie proste. Często słyszę, że wystarczy tylko uciąć... No i ciął gumówką rurę, gwintował wspomniany pręt, itp... :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:61827fa7$0$528$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2021-11-03 o 08:12, J.F pisze:

Gdzies widzialem wersje na turbosprezarce z samochodu.

No ale to raczej niewasciwe, bo pomysli, ze to takie proste :-)

Gdzies na YT sa filmy, jak prawdziwy lotniczy silnik wyglada, ale sa tez tez filmy do modelarskiego - dzialajacego.

Długi, ale dobrze się ogląda.

Marcin Debowski

Dnia Wed, 3 Nov 2021 13:37:30 +0100, J.F. napisał(a):

Silniki pulsacujne jeszcze prostsze. Strumieniowe jeszcze bardziej proste. Można go zrobić z puszki po piwie ;)

Reply to
Adam

Tylko trzeba go wstepnie rozpedzic.

Bardzo prosty jest też ten U, ale Robertowi chyba nie o to chodzilo :-)

J.F

Ale jako ojciec, to kazałeś założyć okulary ochronne ?

Reply to
PeJot

W dniu 2021-11-11 o 17:26, PeJot pisze:

I Peltory na uszy.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

I chyba to najcenniejsza wartość dodana w tym projekcie.

Reply to
PeJot