Zębatka

Jest taki mechanizm:

To coś w środku co jest napędzane widocznym na środku obrazka
kołem zębatym ma jakąś nazwę? Ni to listwa zębata, ni to klasyczny wałek
zębaty. Całość (wał) pracuje w osi Z i jest obracane 0-360 stopni.
Można kupić tak nacięty wał zębaty, czy trzeba rzeźbić samodzielnie?
Reply to
Astralny Rębajło
Nie wiem o co biega. Rozwiązanie jest stosowane od 30 lat i wykonuje ponad 10mln cykli. Jest to najprostszy mechanizm góra-dół + obrót. Pytanie jest wyłącznie o dostępność/nazwę tego czegoś z zębami.
Reply to
Astralny Rębajło
W dniu 2021-06-26 o 16:06, Astralny Rębajło pisze:
Nie jest najprostszy, skoro nie potrafisz go sensownie opisać. 10 mln cykli to jak wałek pionowy jest napędem.
Reply to
cef
cef napisał(a):
Kiedy nie znam nazwy tego czegoś niby "nagwintowanego". Faktycznie są inne mechanizmy góra-dół&obrót. Ten wydaje mi się najprostszy i najlżejszy.
Reply to
Astralny Rębajło
W dniu 2021-06-27 o 15:21, Astralny Rębajło pisze:
Prostszy i lżejszy jest choćby kołowrót. Nie widać dobrze z tego zdjęcia czy to pionowe to jest zębatka czy wałek ślimacznicy. A kierunek napędu na zdjęciu (jeśli faktycznie od strony pasków jest silnik) wyklucza to co Ty opisujesz, albo opisujesz inny mechanizm.
Reply to
cef
W dniu 2021-06-27 o 16:19, cef pisze:
To chyba jakiś mechanizm do teleskopu? Górny silnik ustawia azymut, a prawy kąt podniesienia? Obrót wałka ślimacznicy działa na kółko zębate mechanizmu, korygując dobowe zmiany kąta podniesienia?
WM
Reply to
WM
niedziela, 27 czerwca 2021 o 16:19:32 UTC+2 cef napisał(a):
Zębatka, tyle że taka fikuśna okrągła:) O take coś:
Tyle że nie płaska, tylko okrągła jak na załączonym obrazku.
Górny silnik odpowiada za obrót, silnik po prawej podnosi i opuszcza mechanizm.
No i gadaj.
Reply to
Astralny Rębajło
No to ja jeszcze bardziej nie wiem o co biega. Na co dzień w pracy mam takich zawodników: daj mi odpowiedź na moje pytanie, ale jest ono tak tajne, że nie mogę ci go zdradzić. Nauczyłem się ignorować.
Reply to
Konrad Anikiel
cef napisał(a):
:)
Wiem gdzie zrobiłem błąd. Powinienem napisać że zębatka jest tylko u góry mechanizmu, jest połączona z wałkiem. Wałek pracuje z tulejach wewnątrz mocowania.
Reply to
Astralny Rębajło
WM napisał(a):
Część automatu do przenoszenia drobnych elementów wraz z ich obracaniem.
Grzebiąc w necie odkryłem przy okazji inne bardziej efektywne sposoby przenoszenia napędu. Kto by pomyślał:
Astralny Rębajło
W dniu 2021-06-29 o 18:08, Astralny Rębajło pisze:
Lubię różne dziwne mechanizmy. Wózek z takim nietypowym kołem jeździ we wszystkich kierunkach.

WM
Reply to
WM