Acro Master Multiplex

Witam, czy ktoś tu na grupie lata takim modelem? Interesuje mnie pojemność li-pola. Multiplex podaje , że trzeba zastosować 3x3300mAh.Trochę to
ciężkie.Jeśli ktoś ma doświadczenie z tym modelem , to proszę o radę. Silnik Axi 2208.

Mam 2814/20 i lipole 3x2500. Powaznie zastanawiam sie nad 2820/10. Ale do trenerkowego latania 2208 bedzie OK.
Marcin

Ja mam własnie 2820/10 i nie wiem czy nie zamienić na 2820/12. CAły czas waham się z zakupem pakietu. Napisz coś więcej ile latasz na tym pakiecie, jakie masz śmigło do tego.Poza tym jeszcze jedno pytanie. Skrzydło ma takie wycięcie na końcu.Przy składaniu ciężko to włożyć aby zaskoczyła jedna połówka z drugą. Czy to trzeba na siłę złożyć? Czy jest jakiś inny sposób? Bo może być problem z demontażem.A może to się nie rozkłada do transportu?
Pozdrawiam i wesołych Świąt.

Jezeli 2820/12 to pamietaj, ze raczej 4s. Ze skladaniem sie nie przejmuj. Nie ma problemu ani ze skladaniem, ani z samoczynnym rozkladaniem.
MArcin

W końcu nie wiem jak z tym składaniem i rozkładaniem. Mam się nei przejmować, ale za kilka dni pojadę go oblatać. Jak to w końcu robisz? Wciskasz na siłe? Tam jest takie stożkowe wycięcie.No i nadal nie wiem ile minut latasz na swoim pakiecie.Jak pisałem mam silnik AXI 2820/10. Nie wiem czy go zostawić, czy też zamieniać na 12.Niemcy latają na 2820/12 ze śmigłem 11x5. Trochę mniejszy prąd bierze ta 12-tka.Moją wątpliwośc budzi także wielkość pakietu. Czy 3300 mAh nie będzie za ciężki? Skoro masz uż doświadczenie to napisz jak Ty to widzisz po testach w locie.Nie chcę kupować pakietów, które później będę musiał zamieniać. Czy jesteś w stanie napisać coś więcej o swoich doświadczeniach z tym modelem? Robisz zawis na śmigle?

pewnie,ze go zostaw! zobacz: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?tG4738
Marcin
ps. zawisow nie robie z przyczyn swiatopogladowych ;-)

Heheheh, a to dopiero... Z okazji swiat nie nazwe tego buractwem...
A wlasnie mimo swiat, co u mnie oznacza spelnianie kazdej zachcianki zony co do ekstremalnego sprzatania kazdego kata, w tym tych, o ktorych nie wiedzialem, ze istnieją, znalazlem chwile, zeby Ci odpowiedziec, bo widzialem Twoj duzy niepokoj i potrzebe.
Nie oznacza to jednak, ze mam czas by prowadzic Cie za raczke. Tym bardziej, ze swoim Acromasterem zrobilem do tej pory jakies 6 lotow.
Odpowiedzialem Ci na WSZYSTKIE Twoje pytania: 1. Nie przeumuj sie skladaniem skrzydel. Nie oznacza to "olej skladanie" "nie skladaj", tylko dokladnie to co bylo napisane: zaskakuja bez problemu, nie rozkladaja sie same w locie. Uzupelniajac moge tylko dodac, zebys wrecz nagniotl te stozki (wyplaszczyl je), zeby sie latwiej zakluczaly, bo i tak sie nie rozlozą w locie. 2. Silnik - napisalem "nie zmieniaj". 2820/10 to super rozwiazanie do tego modelu, jezeli jestes gotowy na prady w okolicach 30A. Wtedy odpowiedni pakiet - z pewnoscią nie najmniejszy. Z prostego obliczenia min. 2000 15C, no ale wypada miec zapas. Powiedzialem Ci rowniez, ze 2820/10 to raczej pakiety 4s. 2a. Najpierw piszesz, ze masz silnik 2808, pozniej 2820/10. To Ty uscislij, co masz 3. Smiglo, pakiet, etc, etc - odeslalem Cie na rcgroups, bo sam tam szukam info, zeby nie uczyc sie na wlasnych kosztownych bledach. Chyba lepiej zaglebic sie w wyczerpujacy watek, niz tak samo dlugi uczynic wyciag z konta z zakupow modelarskich...?
Mam powazne watpliwosci, czy widziales ten watek na rcgroups, ktory Ci podalem. Po pierwsze dlatego, ze ma ponad 100 stron i nawet ja wymieklem, a poza tym, juz z tego co dalem rade przeczytac, rozwialo to WSZYSTKIE moje obawy, ktore mialem + dalo od cholery doswiadczen z setupami napedowymi. Dlatego Cie tam wyslalem.
Konczac: mam 2814/20 (nowy model), Polyquest 2500 3S 20C, Spin 44 + Jetibox, ktory coraz bardziej otwiera moje oczy ze zdziwienia i zmieniane w wyniku tego smigla: start od 11x4,7 (zalecany przez producenta), 10x7 (troche lepiej), 12x6 (jeszcze lepiej) i wreszcie 12x8 (poki co najlepiej). Ale za radą z rcgroups skoncze na 13x6.5 (z powodzniem tam testowane). Na smigle 12x8 mialem (W LOCIE) max 18A (przy starcie), min 12A. Silnik i pakiet bezposrednio po locie ZIMNY! Po 5min nadal zimny (myslalem, ze uzwojenie goarace to przekaze cieplo na obudowe). Wiec mozna jeszcze temu silnikowi wrzucic wiele. Co prawda Kaper mnie zaraz zjedzie, bo przy takim setupie Motocalc pokazuje 50% sprawnosci (!), ale chyba trzeba poprzestac na oklepanym stwierdzeniu, ze motocalc zle symuluje outrunnery. Ciekawe tylko dlaczego producent podaja max 11x4.7...
Teraz czujesz sie bardziej dopieszczony?
Wesolych swiat, Marcin

wciaz pompujesz atmosfere. powiedzialem Ci tyle na ile pozwalal mi czas. jaka łaska??? skad u Ciebie te zle emocje. ok, mniejsza z tym. moze to po prostu konsekwencje ograniczenia formy przekazu maila vs bezposredniej rozmowy.
jakiego silnika uzywasz w promyku? ja mam wciaz nieoblatanego asw28 z S2G, co prawda "tylko" 3.4m. poki co mam do niego mega 22/30/4, ale nie jestem pewien jak to bedzie. Masa RTF tylko 2.6kg wiec moze nie bedzie zle.
marcin

said:

Użytkownik "goflying" ...

Ech, czy zaiste tak "zjeżdżam"?
A tak z ciekawości - którego MC używasz - 8 chyba zdecydowanie lepiej sobie radzi z outrunnerami.
Z drugiej strony spójrzmy na specyfikację AXI 2814/20 GOLD LINE: No. of cells 3 - 4s Li-poly RPM/V 840 RMP/V Max. efficiency 83% Max. efficiency current 8 - 17 A (>75%) No load current / 10 V 0.7 A Current capacity 25 A/20 s Internal Resistance 145 mohm Dimensions (diameter. x lenght) 35x37 mm Shaft diameter 4 mm Weight with cables 106 g Recomended model weight 1000 - 1800 g Recomended prop without gearbox 3s Li-poly 10"x6" 3s Li-poly 11"x5" 4s Li-poly 10"x5"
czyli dla świeżo naładowanych i wydajnych 3 li-poli moglibyśmy się spodziewać w pierwszym przybliżeniu (super małe śmigła) ok. 12Vx840 obr/V = ok. 10000 obr. Czy pomierzyłeś może obroty na ziemi i w powietrzu - JetiBox chyba to potrafi, prawda? Jeśli w powietrzu silnik daje radę wkręcic się w jakieś 7.5-8 tys to jest OK. Jeśli "miele" jakieś 5-6 tys. to jednak jest przeciążony i producent nie darmo w rekomendowanych konfiguracjach umieścił 11x5.
Dodam, że silnika tego nie ma jeszcze w standardowej bazie MotoCalca, a po wprowadzeniu jego danych (powyżej) otrzymujemy jednak w tej konfiguracji sprawność ponad 60% na ziemi, szybko rosnącą wraz ze wzrostem prędkości postępowej modelu.
Pozdrawiam serdecznie,
Kaper (uważający MC za cenne źródło wskazówek, ale nie wyrocznię ;)

Ja rowniez nie. Wszystkiego dobrego.
Marcin