Drut oporowy do styro

Z glebin modelarni ...
Witam Brac.
Kiedys czytalem o zastosowaniu stuny gitarowej jako drutu oporowego
do wycinarki do rdzeni styropianowych.
Przeszukalem gogle ale jakos nie trafilem na ten watek.
Czy moglby mi ktos, albo przypomniej ten temat albo odpowiedziec w
jakie struny sie zaopatrzyc? jakos prostowanie odwinietego drutu z
grzejnika mi nie idzie. Kruche to to jakos i rwie sie co kawalalek.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Tu w USA mozna kupic w sklepach modelarskich cienki drut niklowo-chromowy zwany "nichro wire". Taki cienki drut mozna z latwoscia rozgrzac za pomoca baterii tak, aby mozna bylo nim ciac styropian. Sam zbudowalem sobie z niego i ramki od pilki wlosnicowej, tymczasowa wycinarke do styropianu - ciela jak cholera!!! Tylko na koncach drut ten trzeba odizolowac od w/w ramki za pomoca szklanych koralikow tak, aby prad z baterii nie poplynal przez metalowa ramke, ale przez ten drut o wiekszym oporze - tylko wtedy sie on rozgrzeje.
Moze i w Polsce w waszych sklepach modelarskich maja taki drut?
Reply to
Tomasz Aleksinski
Przepraszam! Powinno byc "nichrome wire". :-)
Reply to
Tomasz Aleksinski
Moze to banalne pytanie, ale czy masz nowy drut? Uzywany prawie na pewno bedzie kruchy. Nie wiem dlaczego, moze to wynik erozji pod wplywem utleniania sie powierzchni drutu albo kruchosc spowodowana utwardzeniem przez zahartowanie powierzchni drutu. Nie próbowalem nigdy prostowac drutu zwinietego w spirale, ale kilka razy wymienialem spirale w progizu -stad te obserwacje. Generalnie im mniejsza moc spirali tym drut cienszy, powinien latwiej sie obrabiac. Jezeli nie da rady wyprostowac go na zimno, to moze na goraco? Rozpiac go na ramie, nagrzac do lekkiego swiecenia na ciemno-czerowny kolor i kawalkiem drewna przejechac po drucie. Tak wlasnie prostuje sie druty na zimno - przeciagajac przez krawedz np. stolu.
Piotrek.
Pitlab
niklowo-chromowy
U mnie w Bia³ymstoku, w Polsce, mo¿na kupiæ tylko spirale od ¿êlazka i mieæ zasilacz o wydajno¶ci przynajmniej 4 A zeby to rozgrzaæ do odpowiedniej temperatury ;(
Reply to
TomaszB
Z glebin modelarni ...
T> niklowo-chromowy
T> U mnie w Białymstoku, w Polsce, można kupić tylko spirale od żęlazka i mieć T> zasilacz o wydajności przynajmniej 4 A zeby to rozgrzać do odpowiedniej T> temperatury ;(
No dokladnie Woj Luboskie warunki podobne. Sprzedawcy wyzywaja od heretykow jak pyta sie o cos innego poza spiralami :( Ach Wy szczesliwcy ze stanow!!!
Reply to
Marciu11 - Viper
Z glebin modelarni ...
P> Moze to banalne pytanie, ale czy masz nowy drut? Uzywany prawie na pewno P> bedzie kruchy. Nie wiem dlaczego, moze to wynik erozji pod wplywem P> utleniania sie powierzchni drutu albo kruchosc spowodowana utwardzeniem P> przez zahartowanie powierzchni drutu. P> Nie próbowalem nigdy prostowac drutu zwinietego w spirale, ale kilka razy P> wymienialem spirale w progizu -stad te obserwacje. P> Generalnie im mniejsza moc spirali tym drut cienszy, powinien latwiej sie P> obrabiac. P> Jezeli nie da rady wyprostowac go na zimno, to moze na goraco? Rozpiac go na P> ramie, nagrzac do lekkiego swiecenia na ciemno-czerowny kolor i kawalkiem P> drewna przejechac po drucie. Tak wlasnie prostuje sie druty na zimno - P> przeciagajac przez krawedz np. stolu.
> [...]
chcialem odzyskac drut z uzywanej spirali i cudem odawalo sie odzyskwac kawalki o dlugosci 20-30cm :( Bede musla zobaczyc jak bedze to wychodzilo z drutem z nowej spirali.
Dzieki MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper
Witam! U¿ytkownik "Tomasz Aleksinski" snipped-for-privacy@worldnet.att.net> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
niklowo-chromowy
Ha-ha-ha za¶mia³a siê królewna i posz³a praæ skarpetki :))))) Niby jeste¶my w Europie, ale jakby nie ca³kiem a napewno nie w USA.
Je¶li chodzi o struny gitarowe to mo¿na u¿yæ ich do wycinarki. Trzeba jednak przygotowaæ siê na wiêkszy pr±d przy mniejszym napiêciu (co¶ jak lutownica transformatorowa). Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Mariusz
Duzo cieńszy drut niz w spiralach znajdziecie w dużych drutowych opornikach. Popytajcie w sklepach z elektroniką, lub w zakładach naprawy telewizorów. A może gdzieś na strychu macie stary lampowy telewizor - w nim powinno byc kilka takich elementów. POzdrawiam Andrzej.
Reply to
Andrzej
Witajcie.
W Krakowie można wszelkiego rodzaju druty i taśmy oporowe kupić na ul. Mackiewicza 5. Firma nazywa się elektrotermia - oto jej adres
- spróbujcie się z nimi skontaktować może realizują mniejsze zamówienia.
Pozdrawiam Paweł
Reply to
Timochenko
witam Posiadam drut oporowy do cięcia styropianu o średnicach 0,25mm i 0,35mm sam go wykorzystuję do
ponieważ musiałem nabyć całe szpule mama tego na tyle duże , że mogę go odstąpić Cena drutu 1zł/mb + przesyłka
Wojtek-mawwo GG-2734529 snipped-for-privacy@poczta.fm 501-743-567
Reply to
Wojtek- mawwo
Chyba mam ma³y jubileusz ! Poraz dziesi±ty to piszê ! Suwmiarka ,sklep ,pomiar ¶rednicy drutu w spirali lub wiarygodna informacja co do ¶rednicy drutu.Potrzeba pomiedzy 0,25 a 0,4 mm.
Prostowanie : szprycha, imad³o, szczypce szprycha pionowo zamocowana w imadle spirala na³o¿ona na szprychê szczypcami poci±gn±æ powoli za koniec spirali-drugi koniec ma siê OBRACAÆ na szprysze Odwin±æ w ten sposób potrzebn± d³ugo¶æ + 20 cm. Imad³o,drut,szczypce Zacisn±æ w szczêkach imad³a odwiniêty drut,energicznie szarpn±æ szczypcami za drugi koniec drutu 2-3 razy. !!!!! GOTOWE !!!!!!! zamiast imad³a mo¿na zaczepic koniec drutu o cokolwiek np.klamkê ale z aluminium ;-)
Reply to
Roman B
W Poznaniu to można drut oporowy na metry kupić w sklepie OM na Siemiradzkiego (pod Gembarą, po schodkach w dół). Mają kilka grubosci, można kupić 10 cm też :)
Reply to
Piotr Konopka
Uzytkownik "Marciu11 - Viper" snipped-for-privacy@o2.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@o2.pl...
Ja do mojej wycinarki zastosowalem odwiniety druz z opornika 39 Ohm 4W. Mialem taki opornik - drut nawiniety na ceramiczna rurke. Moze jeszcze takie cos da sie znalezc w sklepach elektronicznych. Do tego zastosowalem 30V zasilacz od starej drukarki HP ... no i jest ...
Reply to
--==PEGAZ==--
Uzytkownik "--==PEGAZ==--" snipped-for-privacy@polbox.com napisal w wiadomosci news:bufv3j$5pn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Mozna by isc do sklepu zoologicznego kupic grzalke firmy aquael (ok 8 zl) i ja rozbic/otworzyc i macie drut w zaleznosci od mocy grzalki rózne srednice.
Reply to
Kuba