Drut oporowy do styro (2023 Update)

Z glebin modelarni ...

Witam Brac.

Kiedys czytalem o zastosowaniu stuny gitarowej jako drutu oporowego do wycinarki do rdzeni styropianowych. Przeszukalem gogle ale jakos nie trafilem na ten watek. Czy moglby mi ktos, albo przypomniej ten temat albo odpowiedziec w jakie struny sie zaopatrzyc? jakos prostowanie odwinietego drutu z grzejnika mi nie idzie. Kruche to to jakos i rwie sie co kawalalek.

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

Tu w USA mozna kupic w sklepach modelarskich cienki drut niklowo-chromowy zwany "nichro wire". Taki cienki drut mozna z latwoscia rozgrzac za pomoca baterii tak, aby mozna bylo nim ciac styropian. Sam zbudowalem sobie z niego i ramki od pilki wlosnicowej, tymczasowa wycinarke do styropianu - ciela jak cholera!!! Tylko na koncach drut ten trzeba odizolowac od w/w ramki za pomoca szklanych koralikow tak, aby prad z baterii nie poplynal przez metalowa ramke, ale przez ten drut o wiekszym oporze - tylko wtedy sie on rozgrzeje.

Moze i w Polsce w waszych sklepach modelarskich maja taki drut?

Reply to
Tomasz Aleksinski

Przepraszam! Powinno byc "nichrome wire". :-)

Reply to
Tomasz Aleksinski

Z glebin modelarni ...

T> niklowo-chromowy

T> U mnie w Białymstoku, w Polsce, można kupić tylko spirale od żęlazka i mieć T> zasilacz o wydajności przynajmniej 4 A zeby to rozgrzać do odpowiedniej T> temperatury ;(

No dokladnie Woj Luboskie warunki podobne. Sprzedawcy wyzywaja od heretykow jak pyta sie o cos innego poza spiralami :( Ach Wy szczesliwcy ze stanow!!!

Reply to
Marciu11 - Viper

Z glebin modelarni ...

P> Moze to banalne pytanie, ale czy masz nowy drut? Uzywany prawie na pewno P> bedzie kruchy. Nie wiem dlaczego, moze to wynik erozji pod wplywem P> utleniania sie powierzchni drutu albo kruchosc spowodowana utwardzeniem P> przez zahartowanie powierzchni drutu. P> Nie próbowalem nigdy prostowac drutu zwinietego w spirale, ale kilka razy P> wymienialem spirale w progizu -stad te obserwacje. P> Generalnie im mniejsza moc spirali tym drut cienszy, powinien latwiej sie P> obrabiac. P> Jezeli nie da rady wyprostowac go na zimno, to moze na goraco? Rozpiac go na P> ramie, nagrzac do lekkiego swiecenia na ciemno-czerowny kolor i kawalkiem P> drewna przejechac po drucie. Tak wlasnie prostuje sie druty na zimno - P> przeciagajac przez krawedz np. stolu.

> [...]

chcialem odzyskac drut z uzywanej spirali i cudem odawalo sie odzyskwac kawalki o dlugosci 20-30cm :( Bede musla zobaczyc jak bedze to wychodzilo z drutem z nowej spirali.

Dzieki MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

Duzo cieńszy drut niz w spiralach znajdziecie w dużych drutowych opornikach. Popytajcie w sklepach z elektroniką, lub w zakładach naprawy telewizorów. A może gdzieś na strychu macie stary lampowy telewizor - w nim powinno byc kilka takich elementów. POzdrawiam Andrzej.

Reply to
Andrzej

Witajcie.

W Krakowie można wszelkiego rodzaju druty i taśmy oporowe kupić na ul. Mackiewicza 5. Firma nazywa się elektrotermia - oto jej adres

- spróbujcie się z nimi skontaktować może realizują mniejsze zamówienia.

Pozdrawiam Paweł

Reply to
Timochenko

witam Posiadam drut oporowy do cięcia styropianu o średnicach 0,25mm i 0,35mm sam go wykorzystuję do

ponieważ musiałem nabyć całe szpule mama tego na tyle duże , że mogę go odstąpić Cena drutu 1zł/mb + przesyłka

Wojtek-mawwo GG-2734529 snipped-for-privacy@poczta.fm

501-743-567
Reply to
Wojtek- mawwo

W Poznaniu to można drut oporowy na metry kupić w sklepie OM na Siemiradzkiego (pod Gembarą, po schodkach w dół). Mają kilka grubosci, można kupić 10 cm też :)

Reply to
Piotr Konopka

Uzytkownik "Marciu11 - Viper" snipped-for-privacy@o2.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@o2.pl...

Ja do mojej wycinarki zastosowalem odwiniety druz z opornika 39 Ohm 4W. Mialem taki opornik - drut nawiniety na ceramiczna rurke. Moze jeszcze takie cos da sie znalezc w sklepach elektronicznych. Do tego zastosowalem 30V zasilacz od starej drukarki HP ... no i jest ...

Reply to
--==PEGAZ==--

W Polsce w sklepach modelarskich raczej nie ma takiego drutu. Można go kupić w firmach które sprzedają drut do ploterów- on występuje pod nazwą KMT - bardzo cieniutki drucik o średnicy 0.25mm .W Polsce i widziałam ,że jest dostępny w sprzedaży w firmie Wertech z Częstochowy. Rzeczywiście ten drut tnie bardzo dobrze.

Maria