艁adowarka Uniwersalna - Wyb贸r

Witam, przejrza艂em grup臋 do Stycznia tego roku i nic konkretnego i wyczerpuj膮cego na temat typu 艂adowarki nie znalaz艂em - wi臋c o co mi chodzi:
- potrzebuj臋 uniwersalnej -dobrej - ma艂o awaryjnej 艂adowarki - aby mia艂a funkcj臋 roz艂adowywania i takie o kt贸rych mi nie wiadomo, a Wy z racji "gryzienia" tematu ju偶 od pary 艂adnych lat, wiecie co i jak (jestem pocz膮tkuj膮cym amatorem) - aby mog艂a 艂adowa膰 LiPol'e, i zwyk艂e akumulatorki (NiMH, Ni-Cd) - cena? - no c贸偶 jak to m贸wi膮 "tanie mi臋so psy jedz膮" - wi臋c bardziej zale偶y mi na jako艣ci, uniwersalno艣ci -ale skrajn膮 dla mnie kwot膮 niech na razie b臋dzie 500 z艂
Do tej pory u偶ywa艂em 艂adowarki GP do zwyk艂ych akumulatork贸w NiMh i jestem 艣rednio zadowolony (przynajmniej na razie bo mam z ni膮 ci膮g艂e problemy - a to najnowsza wersja PB V600D- w艂a艣nie p贸jdzie do serwisu...).
Rozumiem r贸wnie偶, 偶e do ko艅cowej warto艣ci trzeba b臋dzie doliczy膰 p贸藕niej koszt balancera, oraz z tego co zauwa偶y艂em, porz膮dnego zasilacza Tesla

Jesli bardziej ekonomiczny zakup to polecam Shark 10 - artykul z opisem znajdziesz u mnie na stronie(doman.xt.pl). Koszt takiej ladowareczki to ok 250zl.
A kolejne 250zl z kwoty 500zl przeznacz na balanser do LiPol'i :-)
Pozdrawiam, Mariusz.

Na razie jestem przy takim uk艂adzie: - Shark 20 - 338 z艂 - Balanser PB 5 - 126 z艂 - Kabelek - 6 z艂 - kabel USB + oprogramowanie 26 z艂 - zasilacz - 139 z艂 (http://modelflyrc.com.pl/product_info.php?cPathT&products_idB5 ) <- tego jeszcze nie jestem pewien
Razem 635 z艂
TESLA napisa艂(a):

Mam powy偶szy zestaw i jedyn膮 powa偶n膮 dla mnie wad膮 jak膮 zanotowa艂em jest to, 偶e nie mog臋 nim na艂adowa膰 pakietu 24V od wkr臋tarki. Co do Shark-a 20 to ma on troch臋 pokr臋tne menu, za艣 wi臋kszo艣膰 ustawie艅 艂adowarki (ograniczenia czasowe, mAh) jest globalna a nie dla konkretnego typu akumulatora czy te偶 konkretnego programu. Z tego te偶 powodu dla mnie 10 pami臋ci 艂adowania jest zupe艂nie bezu偶yteczne. Program na PC nawet dzia艂a i jest przydatny gdy trzeba profilaktycznie przyjrze膰 si臋 艂adowaniu, jest jednak do艣膰 ubogi bo np. nie umo偶liwia zoomowania wykresu w osi czasu, wiem 偶e jest jaki艣 darmowy odpowiednik tego softu (w tej chwili nie mam dost臋pu do mojego komputera wi臋c zapomnia艂em jak si臋 nazywa), niestety u mnie nie chcia艂 si臋 uruchomi膰, gdyby jednak dzia艂a艂 to mo偶esz sobie oszcz臋dzi膰 te 26 z艂 bo kabelek USB jest typowy (ja u偶ywam kabla od aparatu Samsung).

Je艣li masz cokolwiek ze zdolno艣ci elektrycznych i mechanicznych, co raczej jest pewne skoro jeste艣 modelarzem, to w maksymalnie kilka godzin przerobisz komputerowy zasilacz ATX na 藕r贸d艂o zasilania - zn贸w oszcz臋dno艣膰 prawie 100 z艂.
pozdrawiam
Remigiusz

Czyli warto by by艂o si臋 zainteresowa膰 wersj膮 Shark 10 v2.0 - bo rzeczywi艣cie cz艂owiek si臋 anpala na jakie艣 elektroniczne rozbudowy, typu podglad w komputerez a potem z regu艂y i tak si臋 z tego nie korzysta. Druga z r贸偶nic jak膮 zauwa偶y艂em to r贸偶nica w pr膮dzie roz艂adowania Shark10 - 1A vs Shark 20 2A - to bym jako艣 prze偶y艂 ...

:) dobry pomys艂.
Ok wi臋c nowe notowanie koszt贸w: - Shark 10 - 235 z艂 - Balanser PB 5 - 126 z艂 - Kabelek do balancera - 6 z艂 - zasilacz komputerowy ca. 50 z艂
Razem: 417 z艂
TESLA napisa艂(a):

Decyduj膮c si臋 na Shark 10 zamiast Shark 20 tracisz mo偶liwo艣膰 pod艂膮czenia do komputera przez USB, tutaj sam musisz zdecydowa膰, ja t膮 funkcj臋 u偶ywam, ale do艣膰 rzadko, g艂贸wnie w sytuacjach krytycznych: aku Li-Pol zacz膮艂 mi pada膰, zrobi艂em roz艂adowanie z podgl膮dem napi臋膰 i wykry艂em ewidentne niedomagania jednego ogniwa.

Da si臋 prze偶y膰, chyba 偶e potrzebujesz szybko roz艂adowywa膰 akumulatory nap臋dowe, do roz艂adowywania pakiet贸w nadajnika/odbiornika na aku AA w zupe艂no艣ci wystarczy Shark 10

Tu te偶 mo偶na oszcz臋dzi膰, kabelek do balancera zrobi艂em z dw贸ch przewod贸w od serw, lecz w tej chwili nie pami臋tam uk艂adu po艂膮cze艅. Taki kabelek nie ma co prawda wyci臋cia kt贸re nie pozwala na odwrotne w艂o偶enie wtyczki, nie jest to szkodliwe, odwrotne jej w艂o偶enie powoduje tylko to, 偶e balancer nie jest widziany przez 艂adowark臋.
pozdrawiam
Remigiusz
Tak, za to dzi臋ki Wielkie - nie za bardzo jestem przekonany czy warto dawa膰 o 100 z艂 wi臋cej za ten podgl膮d w kompie - podejrzewam , 偶e po prostu tego nie wykorzystam (znaj膮c 偶ycie) Jedyny problem , kt贸ry pozosta艂 to ten zasilacz ATX'owy. Napisa艂e艣 co艣 , 偶e trzeba przerobi膰 ten zasilacz - znasz jakie艣 szczeg贸艂y tej przer贸bki. Na razie r贸wnolegle dowiaduje si臋 co艣 na ten temat na grupie pl.misc.elektronika, ale zanim znajd臋 to co mnie interesuje, to jeszcze chyba troch臋 potrwa .
[Sorry , 偶e posz艂o na Priv'a]

Hmm... juz dosta艂em odpowied藕 z pl.misc.elektronika i raczej zdecyduj臋 si臋 na kupno gotowego zasilacza... dla zainteresowanech podaje linka : http://sp9hvw.info/zasilacze.html
TESLA napisa艂(a):

Je偶eli tego zasilacza chcesz u偶ywa膰 do tego Sharka, to b臋dzie to przerost formy nad tre艣ci膮, przez przer贸bk臋 zasilacza rozumiem: 1) Startowanie zasilacza, metod jest kilka, sprowadzaj膮 si臋 do zwarcia ze sob膮 odpowiednich przewod贸w wychodz膮cych z zasilacza 2) Opcjonalne obci膮偶enie linii 5V rezystorami 2..10 Ohm, czasami jest to potrzebne do jego poprawnej pracy 3) Od siebie dodam jeszcze spowolnienie obrot贸w wentylatora - 偶eby zasilacz mo偶na by艂o w艂膮czy膰 na noc bez wys艂uchiwania jego warkotu. 4) Wyprowadzenie zasilania 12V, ja zamontowa艂em gniazda bananowe
Do ka偶dego zasilacza trzeba podej艣膰 indywidualnie, wszystkie te kroki s膮 proste, ja przerobi艂em w ten spos贸b dwa zasilacze, szczeg贸艂贸w szukaj w sieci pod has艂em "zasilacz modelarski atx"
pozdrawiam
Remigiusz

ok - na grupie pl.misc.elektronika przedstawi艂em im o co mi chodzi i pad艂o stwierdzenie, 偶e jak pod艂膮cz臋 pod ten zasilacz 艂adowark臋 (lub cokolwiek) co bedzie pracowa艂o na pe艂nym obci膮偶eniu pr膮dowym, to napiecie z 12V mo偶e spa艣膰 do 8V. Czytaj膮c to: http://www.stormdust.net/rc/pl/psu/load.html zosta艂, widze ten problem rozwi膮zany (Shark 10 nie mo偶e mie膰 zasilania mniejszego ni偶 11V) - zdecydowanie ten artyku艂 podni贸s艂 mnie na duchu - bo ju偶 ucieka艂em do krainy wieczych zasilaczy czytaj膮c artyku艂y innych elektronik贸w . :) Dzi臋ki

co
spa艣膰
ten
krainy
Ja zrobilem sobie skrzynke zasilajaca, dzie mam wklejony akumulator 12v ok 12Ah, zasilacz od laptopa (18V) (15 PLN allegro)regulator napiecia 15V na radiatorku i za nim zwykla diode dla obnizenia napiecia sluzy jako ladowarka do akumulatora i daje 1,5 A co w zupelnosci wystarcza, bo korzystamy takze z pojemnosci akumulatora, ktory jest chyba najlepszym stabilizatorem antyprzepieciowym polykajacym wszelkie piki z zasilacza ;). A przy okazji powiekszam pojemnosc akumulatora samochodowego na lotnisku... ;)
Podrawiam Jasiek
Witam! Ja u偶ywam Zasilacza AT 250W (odpada k艂opot z uruchomianiem znany z ATX - poprostu wy艂膮cznik typu "pstryk" i ju偶 ;)) Wydajno艣膰 pr膮dowa wyj艣cia 12V to 8A (5V to 20A) w zupe艂no艣ci wystarcza Przetwornice tego typu maj膮 tak膮 konstrukcj臋, 偶e dla pe艂nej wydajno艣ci MUSISZ obci膮偶y膰 r贸wnie偶 5V Bez obci膮偶enia wyj艣cia 5V napi臋cie "12V" pod obci膮偶eniem to ok 10,3V, wystarczy 偶sr贸wka samochodowa 12V/21W (i napi臋cie wyj艣cia 12V skacze do 12.1V pod obci膮偶eniem)
Zalety: 1) dobra wydajno艣膰 pr膮dowa 2) Prawie gotowe rozwi膮zanie - wystarczaj膮co dobra stabilizacja napi臋cia 3) dziecinnie proste przystosowanie do potrzeb 4) powalaj膮ca cena: AT-300W (12V/15A) to koszt.... 15-30PLN?
Koszt takiej

Dobra rada! Poznaj i inne-wpisz AP 5 w Google i poczytaj o nim. Te偶 uniwersalne urz膮dzenie bez wodotrysk贸w-u偶ywam i jest OK
SHARK10 - MULTIPLEX LN5014 starcz zreszta to te same ladowarki
Zapomnia艂em dopisa膰: Pod uwag臋 bior臋 艂adowarki firmy: - Shark (dok艂adnie Shark 20 http://nastik.pl/ladowarka-shark-p-512.html ) (337 z艂) - Triton http://www.wimarex.ichu.pl/product_info.php?cPath5&products_idh - ale jest zdecydowanie (485 z艂) dro偶sza od wcze艣niejszej i mo偶e 艂adowac mniejsza ilo艣c Li-Po - 4 cele)
W razie czego prosze o komentarz lub wskazanie innej dobrej 艂adowarki o podobnych mo偶liwo艣ciach (na razie zosta艂 bym przy Shark 20 - mozliwo艣ci do ceny s膮 interesuj膮ce) Tesla