MDS 25ccm na dotarciu - pare pytan

Witam,

Wlasnie po raz pierwszy odpalilem mojego MDS'a 1,48 (25ccm) i nasunelo sie pare pytan, jako ze pierwszy raz docieram tak duzy silnik i w dodatku z pierscieniem.

1) Czy rzecza normalna jest, ze ten silnik bez problemu mozna zapalic "w prawo", czyli tak, ze dmucha do przodu - pare razy mi tak wlasnie zaskoczyl. Czy nie szkodzi to silnikowi i czy na upartego moznaby w ten sposob go uruchamiac w pozniejszej eksploatacji? A moze nie bedzie chcial tak zapalac po dotarciu?

2) Na co zwrocic uwage przy docieraniu silnika z pierscieniem? Co robic inaczej w porownaniu z docieraniem mniejszego silnika bez pierscienia? Wyczytalem w instrukcji, ze silnik z pierscieniem o wiele latwiej zatrzec... Aha - i nie udalo mi sie motorka przelac aby zgasl - po odkreceniu iglicy o

5 obr i wiecej - chodzil tak samo... (az calkiem iglica wyszla).

3) Czy lepiej jest stosowac wieksze smiglo (17x10 drewniane), czy mniejsze (14x13,875 APC) w porownaniu do zalecanego 16x8 do docierania (jesli sie takiego nie posiada rzecz jasna)?

4) Teraz swieca - odpalalem na jakiejs - na predce znalezionej swiecy - o oznaczeniu F 6 - co mi niewiele mowi. Czy wraz ze wzrostem pojemnosci silnika (mniejsze obroty max) powinno sie stosowac coraz zimniejsze swiece? Jaka byscie tu polecali? Jak jest z oznaczaniem cieploty swiec u poszczegolnych producentow?

5) To chyba ostatnie pytanie. Docelowa pojemnosc zbiornika paliwa? W instrukcji stoi, ze silnik dotarty, to taki, co przepalil 3 zbiorniki paliwa, ale ani slowa o jego pojemnosci. Ja planuje do modelu wsadzic cos pomiedzy 750 a 1000 ccm. Czy o taka pojemnosc bedzie ok?

Pozdrawiam,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

Witam, jeżeli chodzi o świece OS'a to zobacz tu:

Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

Szymon_Shaggy napisał(a):

Ja także

Witaj zawiedziony szymonie Jak i ja z resztą A wiec Sytuacja wygląda następująco pytanie czy silnik po uruchomieniu chodzi na lewych obrotach i dopiero po gwałtownym ruchu regulacją obrotów zaskakuje normalnie Prawdopodobnie jest przelany Sytuacja niezdrowa dla korbowodu wału i łozysk bo poracujące w drugą strone śmigło przesuwa wał w złym kierunku plus bardzo duze obciązenie przy preskoku w drugą strone Pytanie czy tylko ruszasz śmigłem i po obrocie zapala (czy ten mds nie ma lwych obrotów) Na kierunek obrotów silnika patrz od strony modelu

TEMPERATURA podstawa niskie obroty i duza ilość paliwa jak masz możliwość to dolej oleju do paliwa takiego jaki jest w mieszance a ile to około 10%(no moze przesadziłem) Rozumie ze gaznik RC Zauważ ze na najmniejszym ustawieniu przepustnicy prześwit dla powietrza jest bardzo mały silnik ma bogatą mieszanke lecz nadal pracuje powinna być jeszcze możliwośc ruchu dalej co spowoduje ze gażnik odcina paliwo zalezy od jego konstrukcji ale przynajmniej tak powinno być iglica jest do regulacji dużych obrotów (tu powinni sie odezwać politycy i poprawić)

no i smigło nie agresywne zeby go dobrze chłodziło to do docierania nie zminiaj gwałtownie obrototów z małych na duze

To już wiesz

Postaraj sie nie docierać silnika w modelu (no chyba ze jest całkowicie odkryty sprawa chłodzenia) A co do tych trzech zbiorników to producent powinien podać ze po kilku godzinach pracy czas pracy jest ważny a nie ilość spalonego paliwa A pojemność zbiornika w modelu to czas twojego lotu i dodatkowej masy nie ma co przesadzać bo 1 litr to duzo

Ja także

Wojtek Ps : uwazaj Na PALCE i Nadgarstki

Reply to
Wojciech