Modul RF i kwarc

Witam,

Wybaczcie banalne pytanie ;) Ale z mijej dotychczasowej wiedzy wynika, ze w nadajniku przy zmianie czestotliwosci wystarczy wyjac stary kwarc i zastapic go innym (pamietajac o odpowiednich kwarcach w odbiorniku :D ). Oczywiscie pamietamy, ze ta czynnosc moze byc wykonana tylko przez przedstawiciela producenta lub w autoryzowanym serwisie ;) , lol.

Pytanie: Jak sie to ma do wymiany kwarcu w nadajniku z modulem rf (dokladnie Optic 6), czy musze wymieniac caly modul? Czy wystarczy wymiana kwarcu?

Z gory dziekuje za pomoc Q.

Reply to
Qbaernator

Możesz zmieniać sam. Taka jest idea wymiennych kwarców i dlatego zwykle są dostępne z zewnątrz bez rozbierania obudowy.

Tylo kwarc.

Yoke

Reply to
newsartmediaWYTNIJTO

Witam Kwarce oczywiscie mozna zmieniac samemu niezależnie czy jest to aparatura kompaktowa, czy z wydzielonym modułem w.cz. Faktem jest jednak, że warto stosować kwarce producenta nadajnika czy odbiornika. Właśnie wchodzą coraz szerzej na rynek aparatury z syntezą częstotliwości i za pare lat problem przestanie i tak istnieć.

Reply to
Paweł Pracki

Dziękuję za odpowiedzi. Teraz już mam pewność. Wątpliwości wzięły się z utrudnionego dostępu do kwarcu (w grę wchodzi tylko pęseta lub naprawdę płaskie kombinerki).

Pozdrawiam Kuba

Reply to
Qbaernator