Pułap termiki ?

Witam,

Latając moim depronem w górkach udało mi się załapać na fantastyczną pogodę. Po południu, nagrzana słońcem ziemia działała jak wentylator (na moje latadło). Obserwowałem następujące zjawisko: na silniku musiałem wywieźć latadło na ok 20m w górę, potem "samo" szło w górę prawie bez gazu. na pewnej wysokości wisiało jakby zawieszone, tzn. nie chciało juz iść w górę a w dół trza było pikować.

Pytanie: czy jest w sieci jakiś materiał opisujący zjawiska termiki ? jak wysoko moge wyjechać ? od czego to zależy ?

Z góry dziękuję za namiary.

Adam

Reply to
Adam Wieczorek

Dnia Tue, 28 Sep 2004 15:50:16 +0200, Adam Wieczorek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Witam

Pozdrawiam

Andrzej

Reply to
A.Kostkiewicz

Ewentualnie tutaj:

zjawisko, które zaobserwowałeś bierze się stąd, że odrywający się od ziemi bąbel ciepłego powietrza początkowo nabiera stopniowo prędkości, a następnie, dopiero w miarę ochładzania spowalnia. Z tego powodu, do pewnej wysokości, im wyżej złapiesz termikę tym będzie ona silniejsza (większa prędkość pionowa wznoszących się mas powietrza). Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski