Pytanie z pogranicza modelarstwa

<ciach>
wydaje mi si, e z racji na moliwo uszkodzenia sprztu i wibracje, optymalny byby sterowiec, zwaszcza e acniej nim wyldowa w maej
przestrzeni, co czasem moe mie znaczenie, tylko e na 2 kilo udwigu to ju spory wyjdzie aerostat, taki pewnie z 5-6 m3
pzdr
wydaje mi się, że z racji na możliwość uszkodzenia sprzętu i wibracje, optymalny byłby sterowiec, zwłaszcza że łacniej nim wylądować w małej przestrzeni, co czasem może mieć znaczenie, tylko że na 2 kilo udźwigu to już spory wyjdzie aerostat, taki pewnie z 5-6 m3
____
te 2 Kilo podalem na wyrost, przyjmijmy, ze max 1,5 a moze okolo 1 Kg. Jak ktos juz wspomnial to sprzet foto trzeba dobierac na miare mozliwosci sprzetu latajacego. 2Kg to opcja full wypas aparatu.
Roger
--
Marcin Roger Pojałowski
http://www.studio-roger.pl

sek w tym, ze ja nie mam zamiaru niczego robic z jednego powodu ale dosc powaznego - czas. Nie znam sie na tym i niema juz w moim zyciu czasu na nauke nowych dziedzin. Ja to chce kupic albo zlecic komus kto sie na tym zna. Fotograf nie skonstruuje samolotu :(

dokladnie, akrobacje mi sa nie potrzebne. Stabilny i bezpieczny lot to jest to czego potrzebuje.

bardzo ciekawe. Dziekuje.
Roger
--
Marcin Roger Pojałowski
http://www.studio-roger.pl

A dlaczego nie heliopter + np. Canon G9 lub podobny o dobrej optyce...
Najlepsze zdjecia i filmy jakie widzialem byly wlasnie z heli.
Samolot lata moim zdaniem za szybko jezeli bedziemy chcieli robic zdjecia z nizszego pulapu.
Pzdr K.Kobus

Heli jest droższy, dużo trudniej się lata (czytaj: fotograf-nie-modelarz tym nie poleci) i ma duże wibracje. W dodatku jest bardziej niebezpieczny od samolotu dla przechodniów. Z zalet wymaga mniej miejsca do startu i lądowania.
Z wibracjami nie tyle chodzi o to, że zdjęcie wyjdzie nieostre, tylko roztrzęsie delikatny aparat.
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Ale tu nie chodzi o akrobacje. Rozumiem, ze raczej do wykorzystania jako winda do aparatu a nie do lotow kosiakiem z kamera.

Modelarze najczesciej korzystaja z najtanszych aparatow foto, ktorych im nie bedzie zal bo na zdjeciach nie zarabiaja. Aparaty te nie maja stabilizacji itd... Przy sensownym aparacie ze stabilizacja i czasem 1/500, 1/1000 sek nie powinno byc problemu. A taka Wilga (moj ulubiony samolot do fot. lotniczej ;-)) w locie to mniej trzesie?

A tego nie rozumiem ?

Eeeeee.... Roger chce podwieszac taki co to wytrzyma....
Pzdr KKobus

2 kg, to już niemała maszyna. Wirnik ma zmagazynowaną ogromną energię kinetyczną. Jak się coś stanie (np. zaczepi łopatą o ziemię), to w promieniu kilkunastu metrów robi się niebezpiecznie. Dużym samolotem możesz precyzyjnie przywalić w określony punkt i w zasadzie masz pewność, że nie będzie miał takiego rozrzutu :)
--
Lukasz

G9 to zabawka a nie aparat dla mnie. Sorry taka prawda. Za mala matryca, upakowana za duza iloscia pikseli na skutek czego ilosc szumow po przekroczeniu ISO100 rosnie dramatycznie. Nieda sie tego uzywac do profi zastosowan.

Moze i tak ale bede sie upieral przy dwoch sprawach, pierwsza ile bedzie kosztowal taki co dzwignie mi 1,5 Kg ? Druga kto to bedzie pilotowal ? Bo ja pewnie nie dam rady.

dzieki lustrzance wlasnie takie problemy sa pomijalne (wyzsze iso + male czasy).
Roger
wiadomości

Witam wszystkich To i ja linka "informacyjnego" dorzucę, może znany a może nie. http://www.artcam.biz / Ten sposób łatwy w realizacji nie jest, ale skuteczny!
Pozdrawiam Jarek
Wiem, mial byc samolot, ale...
http://www.joker-usa.com/maxi-joker2.htm
Stworzony wlasnie do tego celu. Same zalety, poza cen? :)
Pete
wiadomości

a może po prostu taki sposób: http://www.fotografialotnicza.com.pl/lotnicza.php
pzdr