Regulacja gaźnika

Witam

Witam grupowiczów pierwszy raz. Trafiłem tu poszukując odpowiedzi na pytanie dotyczące regulacji gaźnika. Wygrzebałem z zapasów silnik webra 6,5 ccm (zapłon żarowy). Niestety mam problem z uruchomieniem go(gaźnik był rozregulowany).

Otóż aby zaskoczył muszę sporo się ze śmigłem naszarpać. Oczywiście świeca grzeje. Jeśli już zaskoczy to po kilkunastu sekundach gaśnie. Gaśnie również gdy otworzę przepustnicę.

Proszę o radę jak wyregulować gaźnik. Odkręcam iglicę na 2,5 obrotu. A co ze śrubą wolnych obrotów i tymi śrubkami od bębenka gaźnika?

Reply to
Shreek
Loading thread data ...

Trochę mało napisałeś, trudno się ustosunkować. Może artykulik w linku poniżej Cię naprowadzi.

formatting link
PS. Ewentualne pytania do Ciebie:

  1. Jakie masz doświadczenie z silnikami żarowymi.
  2. Silnik jest nowy czy z odzysku.
  3. Jak odpalasz i jakie są reakcje silnika (ustawienia początkowe, rodzaj dźwięku silnika - przelanie czy ubogo, reakcja silnika na przepustnicę i regulację).
  4. Czy masz pewność, że świeca jest właściwa, paliwo odpowiednie i niezwietrzałe, gaźnik czysty i poprawnie złożony, silnik szczelny i w dobrym stanie technicznym.

W dniu 04.09.2010 19:27, Shreek pisze:

Reply to
KoMarek

KoMarek napisał(a):

Dzięki za link, wszystko fajnie opisane.

Bardzo małe. Modelarstwo praktykowałem ponad naście lat temu i głównie stosowałem małe silniki z zapłonem samoczynnym.

Z odzysku. Dla tego też nie wiem na ile jest sam w sobie sprawny. Kompresja niby jest. Rozebrałem przeczyściłem, zrobiłem nowe uszczelki karteru.

Właśnie, ogólnie bardzo ciężko go uruchomić. Namachałem się niemiłosiernie. Jak już zapalił to gasł.

Świecę wymieniałem bo była spalona. Gość w sklepie polecił mi ciepłą O.S

8 i taką kupiłem.

Reasumując. Udało mi się silnik uruchomić. Niestety błędem było trzymanie się książkowych ustawień gaźnika bo to chyba dla nowych modeli silników. Okazało się, że pojawiła się możliwość jakiejkolwiek regulacji dopiero startując od około 6 - 7 obrotów iglicą (a nie jak w większości piszą 2,5). Teraz jest już znacznie lepiej - silnik wchodzi na wysokie obroty, pozostała zabawa ze śrubą wolnych obrotów bo są problemy przy przejściach z niskich do wysokich. Co ciekawe czasem jest OK a czasem silnik zgaśnie. Może to już kwestia zużycia napędu.

Reply to
Shreek
6-7 obrotów głównej igły paliwa to za dużo, wskazuje, że albo nie masz instalacji paliwowej ciśnieniowej, albo układ paliwowy jest niedrożny. Instalacja ciśnieniowa polega na tym, że ciśnienie spalin poprzez przewód z tłumika wytwarza ciśnienie w zbiorniku paliwa (który jest szczelny). Na tłumiku znajduje się taki specjalny króciec do nałożenia przewodu ciśnieniowego.

Niedrożność układu paliwowego najczęściej powstaje w gaźniku. Może to być jakiś paproch czy zaschnięta odrobina rycyny blokująca swobodny przepływ paliwa. Warto sprawdzić, czy nie jest brane do silnika tzw. lewe powietrze (złe uszczelki, brak uszczelki pod gaźnikiem, nieszczelny zbiornik).

W dniu 06.09.2010 20:54, Shreek pisze:

Reply to
KoMarek
6-7 obrotów głównej igły paliwa to za dużo, wskazuje, że albo nie masz instalacji paliwowej ciśnieniowej, albo układ paliwowy jest niedrożny. Instalacja ciśnieniowa polega na tym, że ciśnienie spalin poprzez przewód z tłumika wytwarza ciśnienie w zbiorniku paliwa (który jest szczelny). Na tłumiku znajduje się taki specjalny króciec do nałożenia przewodu ciśnieniowego, który to idzie do zbiornika. Przy sprawnej instalacji ciśnieniowej zwykle wystarcza 1-2 obroty iglicy paliwa.

Niedrożność układu paliwowego najczęściej powstaje w gaźniku. Może to być jakiś paproch czy zaschnięta odrobina rycyny blokująca swobodny przepływ paliwa. Można to wydmuchać, czy wręcz wyskrobać. Warto sprawdzić, czy nie jest brane do silnika tzw. lewe powietrze lub wydmuchiwanie mieszanki paliwowo-powietrznej z silnika (złe uszczelki na karterze, brak uszczelki pod gaźnikiem, nieszczelne wyprowadzenie wału korbowego, nieszczelny zbiornik lub przewody).

W dniu 06.09.2010 20:54, Shreek pisze:

Reply to
KoMarek
6-7 obrotów głównej igły paliwa to za dużo, wskazuje, że albo nie masz instalacji paliwowej ciśnieniowej, albo układ paliwowy jest niedrożny. Instalacja ciśnieniowa polega na tym, że ciśnienie spalin poprzez przewód z tłumika wytwarza ciśnienie w zbiorniku paliwa (który jest szczelny). Na tłumiku znajduje się taki specjalny króciec do nałożenia przewodu ciśnieniowego, który to idzie do zbiornika. Przy sprawnej instalacji ciśnieniowej zwykle wystarcza 1-2 obroty iglicy paliwa.

Niedrożność układu paliwowego najczęściej powstaje w gaźniku. Może to być jakiś paproch czy zaschnięta odrobina rycyny blokująca swobodny przepływ paliwa. Można to wydmuchać, czy wręcz wyskrobać. Warto sprawdzić, czy nie jest brane do silnika tzw. lewe powietrze lub wydmuchiwanie mieszanki paliwowo-powietrznej z silnika (złe uszczelki na karterze, brak uszczelki pod gaźnikiem, nieszczelne wyprowadzenie wału korbowego, nieszczelny zbiornik lub przewody).

Co do trudnego uruchamiania. Sprawdź na wykręconej świecy żarzenie. Świeca powinna mieć kolor pomarańczowy albo nawet żółty. Po drugie, wstępnie trzeba zassać trochę paliwa (zatkać palcem wlot powietrza w gaźniku i kilkakrotnie przekręcić śmigłem). Te dwie rzeczy w sprawnym silniku decydują o szybkości zapalenia.

W dniu 06.09.2010 20:54, Shreek pisze:

Reply to
KoMarek

KoMarek pisze:

Silnik nie jest przystosowany do instalacji ciśniniowej. Na tłumiku nie ma króća do przewodu.

Gaźnik rozebrałem i przedmuchałem sprężarką.

O tu może być pies pogrzebany. Te uszczelki. Ponieważ stare uległy zniszczeniu więc dorobiłem nowe z cienkiego preszpanu. Fakt, faktem silnik po próbach ociekał olejem ale myślałem, że to z portu tłumika (tam uszczelki nie było wogóle). Z czego najlepiej dorobić te uszczelki?

Świeca żarzy tak jak trzeba. Tylko z tym zasysaniem paliwa. Jak przytkam palcem gardziel gaźnika to i tak jakoś to paliwo niemrawo w wężyku leci (na początku widać po szybkości przemieszczania się pozostałości powietrza)

Reply to
Shreek

a czy w tym przypadku zbiornik jest otwarty ? tzn. podczas wyciągania paliwa w zbiorniku tworzy sie podciśnienie , które nie pozwala na zasysanie paliwa . Uszczelki wystarcza z preszpanu a nawet z cienkiej tekturki . Zobacz gdzie silnik cieknie i będziemy cos może więcej wiedzieć . Marek S

Użytkownik "Shreek" snipped-for-privacy@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i63nut$tvh$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

Marek S napisał(a):

Oczywiście jest otwarty - ma podłączone rurki odpowietrzające. Pobawię się w miarę wolnego czasu z tymi uszczelkami bo faktycznie po krótkiej pracy cały ocieka olejem.

Reply to
Shreek

No to jak juz będziesz uszczelniał , to do tłumika wstaw króciec i podłącz do zbiornika tak żeby ciśnienie spalin wspomagało ssanie. Webry miały rożne gaźniki czy to jest taka płytka czy walec z otworem obracający sie ? Marek S

Użytkownik "Shreek" snipped-for-privacy@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i6fi21$b2n$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Marek S

Marek S napisał(a):

To jest walec z otworem.

Reply to
Shreek

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.