Regulator IMCS 50

Witam Do mojego szybowca Windstar 2300 nabyłem regulator IMCS 50 firmy T2M (50A). Regulator jest do silnika szczotkowego.
A ponieważ firma T2M jest francuska to i oczywiœcie instrukcja jest po francusku. No i wygląda na to że mam problem. Nawet nie wiem z której strony silnik ma być a z której pakiet. Żadnego rysuneczku w instrukcji nie ma. Mało tego, przeglądając ją wychodzi na to że ten regulator się programuje ( ma mikro przycisk programujący i dwie diody. Wspomnę tylko że to pierwszy regulator jaki widzę na oczy. Kupiłem go bo nic podobnego ( i w tej cenie )w Polsce nie wpadło mi w oczy,i trochę liczyłem na to że; 1.Będzie instrukcja po angielsku 2.Jeœli nawet nie to może jakieœ "przejrzyste obrazki" będą. 3.programowanie tego jest proste. 4.I tak w tym sklepie miałem kupić serwa
A tu taki pasztet.
Link do strony z regulatorem ( gdzie kupiłem) http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?ktg !3
A już liczyłem że w końcu w niedzielę odbędzie się pierwszy lot tego szybowca. Wszystko gotowe tylko na regulator czekał...
Pozdrawiam
Pawel
Biały i niebieski do silnika, czerwony do plusa pakietu, czarny do minusa pakietu. Niestety na temat programowania regulatora nie wypowiem się.
Tomek

Dzieki. Pytanie tylko czy nie spalę czegoœ jak to podłączę tak bez programowania. Co w jakiej kolejnoœci powinno być podłączone ? Czy np najpierw sam pakiet, potem programujemy regulator i podłączamy silnik, czo jakoœ inaczej Pawel

Napisałem emaila do sklepu gdzie kupiłem regulator czy przypadkiem nie mają angielskiej wersji instrukcji. Niestety nie mają.
Pomocy !!
Pawel

Regulator powinien być na stałe połączony z silnikiem - zlutowany lub na jakieś solidne złącza. Zanim nie sprawdzisz, nie lutuj jednak, bo możesz mieć odwrotny kierunek obrotów. Po podłączeniu do odpowiedniego kanału odbiornika (na odbiorniku powinieneś mieć oznaczone +, - i sygnał) możesz podłączyć pakiet. Oczywiście przy włączonym nadajniku. Nic nie spalisz. Regulator powinien automatycznie wykryć ilość ogniw pakietu zasilającego (tu nie jestem pewien na 100%, nie znam tego regulatora). Powinieneś jednak doczytać się w instrukcji, jakie są napięcia odcięcia, żeby mieć pewność, że nie uszkodzisz pakietów (ważne tylko dla pakietów Li-xxx). Powodzenia.
Tomek
napisał(a):

Dzięki za informacje. Jakie jest napięcie odcięcia to wiem, bo w instrukcji jest tabelka napięć odcięcia w zależnoœci od iloœci ogniw (na szczęœcie to nie japoński i cyfry są normalne;-)) Pakiet mam Platinum 4000mA NiMH 40A. 8,4V ( na razie jeden, ale jak się sprawdzi to może kupię jeszcze jeden taki)
Co do podłączenia regulatora i silnika to planowałem goldy 2mm. Wystarczą ?
Oj coœ mi się zdaje że w sobotę szybowiec poleci!!!tylko żeby pogoda była! Jak bedę latał to zrobię kilka fotek..
Pawel

silnik
A w ogóle to najlepiej byłoby skontaktować się z jakimś modelarzem w Twojej okolicy.
Tomek
napisał(a):

W mojej okolicy ( pracuje w Warszawie - a mieszkam 40 km od Warszawy kierunek Poznan) mam paru znajomych z którymi latam. Ale wszyscy mają modele spalinowe.Jeden z nich (Też Tomek!!) uczy mnie latać na Trenerku z silnikiem 7,5 cm. Nawet ostatnio pierwszy raz lądowałem samodzielnie!!! I myœlę że z pilotażem szybowca to sobie już poradzę samodzielnie. Gdzieœ tam w głębi czuję że szybowiec to jest właœnie to!!!
Pawel

silnik
Wygląda na to że z tłumaczeniem instrukcji z francuskiego sam sobie poradzę. Za pomocą Translator online Francuski-angielski. Tłumaczenie trochę "zgrubne" ale wystarczy Więc jakby co to będę miał instrukcję. Paweł