Obrotowe skrzydła

Miałem taką zabawkę plażową, latawca z obrotowymi skrzydłami. Tutaj dodano jej napęd śmigłowy i poleciała:

takie obrotowe skrzydło ma sens ?

Tu dodano obrotowemu skrzydłu napęd i udało się wystartować z małego pasa startowego, przy małej mocy silnika:

WM

On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. snipped-for-privacy@aol.com wrote: >

> [...]
A.L.

Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach. Wtedy ma dwie korby. Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema korbami. Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka. ( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991 WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie maszyn.) W.Kr.

Reply to
W.Kr.

Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana jak norka

Cytuje wikipedie:

"Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".

Mam przelozyc na angielski?

A.L.

Reply to
A.L.

Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej, Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana obsmieje z tego rezystora

A.L.

Reply to
A.L.

skoro lata to sens (jakiś) ma :)

Wykorzystuje toto efekt magnusa. Z tego co pamiętam zaletą jest brak efektu przeciągnięcia.

Tu masz kilka przykładów:

łem jeszcze gdzieś projekty kulistego sterowca z obracanym balonem co miało podnosić udźwig, ale zgubiłem linka.

Swego czasu były przymiarki do stosowania czegoś podobnego w żaglowcach (albo jako napęd pomocniczy do statków):

Jacek Kłapacz.

Reply to
ter_haar(wywalto)

sam sobie odpowiem:

tu wspomniany kulisty sterowiec:

przy okazji turbina wiatrowa)

tu latawiec:

tu różne różności:

ter_haar(wywalto)

Eksperyment wykonany podczas wymiany oleju w silniku. Rozmowa wygladala tak:

(JA) - A prosze mi powiedziec co to jest wał wykorbiony, bo o korbowym słyszałem, ale wykrobiony? (Mechanik) - To to samo.

I jakos mnie nie wyśmiał.

Reply to
sop3k

Reply to
kogutek

Jak byłem dzieciakiem to ojciec kupił mi "wiropłat" co prawda wyglądał jak normalny samolot ale działal jak latawiec (za uwięzi latał "pod wiatr") Gorg

Reply to
gorgu

Użytkownik "gorgu" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:h5bos2$kpk$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

dokładnie taki