Panel IR

W sali wykładowej wyposażonej w różne urządzenia "multimedialne" jest coś, czego przeznaczenie nie jest mi znane. Wygląda z daleka jak duży, wyłączony zegar z czerwonym wyświetlaczem LED. Tzn. ma kształt płaskiego panelu z ciemnoczerwoną szybą z przodu. Zrobiłem jednak zdjęcie tego urządzenia i okazało się, że świeci w podczerwieni. I to w wielu miejscach. Wygląda tak:

W górnej części - fragment zdjęcia z ostrością ustawioną na punkt po lewej stronie od panelu. Wzorek na nim jest nieostry. W dolnej części - ostrość ustawiona automatycznie na panel. Jak widać, ostre wyszły diody podczerwone, reszta jest nieostra. Ale to podobno normalne.

W świetle widzialnym panel wygląda na całkiem czarny

- nie widać świecących punktów (tylko te dwa pomarańczowe na dole).

Do czego to może służyć? W sali są dwa takie panele. Lewa część wygląda na częściowo uszkodzoną, ale chyba nie jest. Drugi panel ma taki sam nieświecący wzorek.

Być może jest to oświetlenie prelegenta przy tablicy na wypadek wyłączenia światła widzialnego - w auli są kamery śledzące taką osobę i ekran, na którym wyświetlany jest obraz z kamer. Nie widziałem tego w działaniu.

P.

Reply to
Piotrne

Nadajniki do systemu audio dla słuchawek np. gdy wkład/prezentacja wymaga tłumaczenia z obcego języka.

Tu masz przykład takiego urządzenia:

Zawsze mnie ciekawiło, czemu w salach stosuje się system IR a nie np. klasyczny radiowy. Kiedyś przy okazji testowałem taką słuchawkę z odbiornikiem IR. Działa zadziwiająco sprawnie ale oczywiście nie można go schować do kieszeni albo do torby bo przestaje odbierać :).

Reply to
Marek

A tu po polsku:

Fakt, że taki system jest bardziej "szczelny" przed wyciekami sygnału na zew.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Teraz sie uproscilo, ale dawniej to byla cala kolomyja z zezwoleniami radiowymi. A tu nie taki slaby nadajnik, jesli ma na kilkadziesiat m starczyc - choc w sumie tez moze byc kilka nadajnikow.