Wkłady klejowe

Kupiłem wkłady klejowe na gorąco. Było napisane PVC, ale okazało się, że to w innym języku. W polskim napisano: "wkłady klejowe" bez podania materiału. Dodatkowo w domu okazało się, że drobnym drukiem napisano iż jest szkodliwy dla ryb i chyba ludzi też, bo należy myć po kontakcie ze skórą. Czyli nie wiadomo co to za materiał.

Reply to
WM

Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe1ed7d$0$518$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Wiekszosc to chyba "ethylene-vinyl acetate (EVA)", ale tu wymieniaja tez sporo innych

Ciekawe - raczej nie wyglada to na szkodliwe dla ryb, a dla ludzi ... co mialoby byc szkodliwe - dotykanie kleju, czy nakladanie na skore na goraco ?

Ale te plastyfikatory ... to jest jest jeszcze bardziej nieokreslone i moze sie wydostawac.

Tak swoja droga - te kleje co mam, to tak po ok roku sie jakos degraduja, klej peka ... plastyfikator sie ulotnil ?

No i chetnie bym kupil takie z polietylenu lub polipropylenu, ale w handlu nie ma ...

W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze:

To oznaczenia, co to były drobnym drukiem.

H411 ryby kumulują. P302+P352 myć ręce po kontakcie z klejem. P305+P351+P338 oczy przemyć po dotknięciu kleju i lepiej wcześniej zdjąć soczewki kontaktowe.

Oznaczenia niektóre są w wiki.

Byłem pewien, że pierwsze drukarki 3d na drut plastikowy wzięły przykład z tych pistoletów do kleju.

WM

Reply to
WM

Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe2495a$0$543$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze:

No ciekawe ...

-przepisali oznaczenia z innych produktow,

-jakies wyjatkowe swinstwo kupiles,

-czy uczciwie napisali, a ja glupi nie wiedzialem, ze "zwykly klej" to taki szkodliwy jest ..

hm, troche nie pasuje, bo ten klej to to dlugo krzepnie i sie rozlewa.

Moze ktos wsadzil jakis odpadowy klej, a moze mial tylko luzne skojarzenie ...

A swoja droga ... filamentu z takiego materialu nie ma ? Ciekaw jestem, jak sie drukuje ..

W dniu 2020-12-23 o 07:59, J.F. pisze:

Numer na opakowaniu jest taki: 42E172.

W ceneo nawet słowem nie wspomnieli o tym by nie stosować w akwarium.

WM

Reply to
WM

Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe300ca$0$524$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2020-12-23 o 07:59, J.F. pisze:

To chyba nic nie znaczy - tzn jest to nr towaru. Klej 11mm, 250mm dlugi, 12 lasek, bialy, zwykly

jak sam Topex nie uznaje za stosowne o tym informowac ...

W kazdym badz razie mocno bym sie zdziwil, gdyby to naprawde bylo jakies toksyczne, nawet w niewielkim stopniu.

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe32b1e$0$512$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Hm, a moze jednak zmienic zdanie ?

MSDS dla 3M Scotch-Weld Hot Melt Adhesive

Sklad chyba w miare normalny Ethylene-Vinyl Acetate Polymer Mixture 20-70% Trade Secret HYDROCARBONS, C6-20, POLYMERS, HYDROGENATED 69430-35-9 10-20% Trade Secret Hydrocarbon Resin Mixture 10-20% Trade Secret VINYL ACETATE 108-05-4 <1% Trade Secret

a tu Carcinogenicity: Category 2

Suspected of causing cancer.

Prevention: Obtain special instructions before use. Do not handle until all safety precautions have been read and understood. Wear protective gloves.

A - to ten Vinyl Acetate jest podejrzany. Ciekawe - dodaja ciut specjalnie, czy to resztka po procesie produkcji.

Ciekawe - dmuchaja na zimne, czy przepisują po łebach - bo jak czytam co zrobic w przypadku nawdychania sie ... hm, ale moze jak sie 10h dziennie klei w hali, gdzie 100 innych osob tez klei, to sie troche tego V.A. wydziela ...

Eye/face protection Select and use eye/face protection to prevent contact based on the results of an exposure assessment. The following eye/face protection(s) are recommended: Full Face Shield Indirect Vented Goggles

Hm boja sie, ze sobie laske kleju do oka wloze? Czy szkodliwe opary sie wydzielaja ?

Choc ochrona oczu przed kropla goracego kleju to dobry pomysl.

W dniu 2020-12-23 o 12:55, J.F. pisze:

To jest ostrzeżenie drobnym drukiem.

W markecie nie do odczytania bez lupy.

WM

Reply to
WM

Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fe3474c$0$521$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2020-12-23 o 12:55, J.F. pisze:

[...]

Nie taki znow maly ten druk ... to sie nazywa starczowzrocznosc :-)

albo ... wielkosc druku adekwatna do rzeczywistego zagrozenia :-)

Nadal jestem ciekaw, jak oni sobie wyobrazaja "dostanie sie do oczu".

No to co - przeprowadzamy jakis test? Jestem sklonny sobie przykleic do skory na noc ... beda jakies objawy na drugi dzien ?

W dniu 2020-12-23 o 17:41, J.F. pisze:

Wysokość małej literki "a" wynosi 1,2 mm , zmierzyłem ją suwmiarką. Zdecydowanie za małe litery. Tam było dosyć miejsca na większe napisy. Seniorzy to też klienci.

Jeszcze akwarium i kontrola zdrowotna rybek.

WM

Reply to
WM

WM napisał(a):

Dla seniorów umieścili piktogram ze zdechłą rybą i martwym drzewem. Piktogramy są uniwersalne jak matematyka. Patrzę i ta rybka nie ma oka, a mieć powinna oczko u dołu żeby było wiadomo że ona martwa.

Do akwarium nie lepij użyć silikonu? Przynajmniej materiał sprawdzony.

Reply to
Mordoklejek Zygzakowaty

W dniu 2020-12-24 o 11:45, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:

Nie piszą czy szkodliwe dla ludzi. Narysowali sklejany talerz, więc to sugestia, że nie. Czy to możliwe, że ryby są wrażliwe, a ludzie nie?

Torebki plastikowe ludziom nie szkodzą, bo ich raczej nie jedzą. Ryby i żółwie jedzą i zdychają, bo mylą je z wodorostami.

WM

Reply to
WM

W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze: (...)

Nie wiadomo czy jest to przylepny materiał. Do poprawienia cechy przylepności jest potrzebna domieszka żywicy. Co prawda stosuje się spawanie plastiku z użyciem drutu z tego samego tworzywa.

WM

Reply to
WM

To jest prawie zawsze EVA, ale może zawierać domieszki lub śladowe ilości np. octanu winylu. A jak są takie domieszki to już jest inna klasa bezpieczeństwa i należy ostrzec.

Przykładowo, taki bardzo popularny specyfik, kwas poliakrylowy. Z usieciowanego robi się m.in. opatrunki hydrożelowe na rany, ale można też dostać taki, do którego produkcji używany jest benzen i tam zawsze są tego benzenu jakieś śladowe ilości. To wystarczy, żeby produkt dostał łatkę rakotwórczego.

Reply to
Marcin Debowski

Można zapytać o inne średnice.

mmar...

W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze:

Teoretycznie są dostępne, choć aktualnie brak w magazynie.

Kusi mnie, by spróbować, bo wymiar 11mm pasuje do urządzenia, ale czy wystarczy mocy i temperatury?

WM

Reply to
WM

niedziela, 27 grudnia 2020 o 19:24:31 UTC+1 WM napisał(a):

Przed chwilą sprawdziłem klej który mam. Nazywa się ECOT 1. Kupiony chyba w LM. Pałeczki zrobione są z polietylenu. Oczywiście on jakiś modyfikowany jest ale to polietylen. Może wypadało by poczytać jak po zapachu spalin czy dymu odróżnić podstawowe tworzywa sztuczne. Metoda prosta i przy minimalnym doświadczeniu zawsze działa.

Reply to
Zenek Kapelinder

Polipropylenu nie należy mylić z polietylenem. Ponadto wkłady klejowe zawierają żywice do poprawy przyczepności. Czy mają jeszcze jakiś składnik obniżający temperaturę topnienia?

WM

Reply to
WM

poniedziałek, 28 grudnia 2020 o 09:05:03 UTC+1 WM napisał(a):

Podobnie jak z guma nie należy mylić i jeszcze wieloma innymi substancjami. Nie wiem co chciałeś powiedzieć. Ty pewno też nie wiesz. Ważne że odpowiedziałeś. Naucz się rozpoznawać podstawowe tworzywa w wyżej opisany sposób i nie będziesz od nikogo potrzebował łaski. Poza tym co ci Ci nie pasuje w moim kleju zrobionym z polietylenu. Chciałeś polietylen to napisałem gdzie go kupiłem. Wystarczy nie chcieć tylko iść i kupić.

Reply to
Zenek Kapelinder

To nie ja chciałem polietylenu, tylko JF. Ja chciałem sam polipropylen. Odpowiadaj pod właściwym postem, bo inaczej robi się "qui pro quo".

WM

Reply to
WM