AutoCAD, Corell i wręgi pod laser?

Bardzo proszę o pomoc.
Muszę oddać do wycięcia laserem wręgi przygotowane w Corelu. Mam je
narysowane w AutoCAD-zie, robię konwersję do
Corela i tak oddawałem zawsze do wycięcia.
Problem polega na tym, że pan od lasera kazał przygotować rysunki, w których
linie są ze sobą połączone w jedną, łamaną linię. Chodzi o to, żeby laser
wycinał linie w odpowiedniej kolejności.
We wrędze mam jednak mieszane linie spline i polyline. Nie da się ich razem
ze sobą połączyć. Dotychczas, gdy dawałem do wycięcie, to miałem tylko
polyline i tutaj nie było problemu. Robiłem to w AutoCADzie przy pomocy
funkcji Modify-> Object-> Polyline.
Jak to zrobić? Please!
Reply to
Lukasz
Użytkownik "Lukasz" snipped-for-privacy@poczta.onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości news:eia19f$2v9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
moze napisz na pl.comp.dtp , albo na pl.comp.grafika, podejrzewam ze tam jest troche wiecej specow niz tutaj , z calym szacunkiem dla grupy.
Reply to
tomla
No nie bardzo da sie "normalnie" łączyć polilinie, łuki czy zwykłe linie ze splajnami. Normalnie musialbys poleceniem divide (skrót DIV) podzielić kazda krzywa na dajmy na to 30 czesci i objechac je polilinia, co jest raczej malo efektywne. Jednak jesli ksztalty do wyciecia sa zamkniete, to jest droga na skroty, a mianowciei polecenie boundary. Wpisujesz z klawiatury boundary i tak jakbys chcial zrobic hatch wskazujesz internal point (np wewnatrz profilu skrzydla) wowczas CAD (ja pracuje na 2006) powinien zapytac Cie, ze nie zrobi boundary czy w takim razie moze zrobic region. zgadzasz sie i dostajesz obrys :) Moze (choc nie musi) jednak zaistniec mala komplikacja z "regionem", poniewaz ten typ figury geometrycznej jest widoczny tylko z jednej strony, tzn. widzisz go w top view, ale obrocisz 3d orbit i juz nie widac go od spodu. W takim wypadku jesli zniknie Ci cos z ekranu musisz po prostu wziac 3d orbit albo widok bottom, obrocic funkcja rotate3d dany obiekt i zrobic mirror. :) Powodzenia :) Użytkownik "Lukasz" snipped-for-privacy@poczta.onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości news:eia19f$2v9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
invalid unparseable
Dzięki. Częsciowo pomogło, faktycznie linie są połączone. Jednak po imporcie takiego pliku DWG do Corela znowu są rozłączone.
Ale poradziłem sobie w inny sposób: Okazało się, że w Corelu, przy imporcie trzeba wyłączyć "automatyczną redukcję węzłów" (i to był klucz całego problemu). Gdy teraz zaznaczę element (fragment żebra) bez wewnętrznego otworu, to aktywna staje się opcja "zamknij ścieżkę". I to mi rozwiązało problem.
Dzięki za pomoc Łukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43"
Reply to
Lukasz
Gdzie wycinają ci te wregi ? Sądząc po współrzednych mieszkasz gdzieś niedaleko. I po co ta konwersja do corela, ten ploter powinien działac na dwg, przynajmniej ten gdize koledzy wycinaja czasem blace działa na dwg
Michał
Reply to
invalid unparseable
Na Kuźnicy Kołłatajowskiej w Krakowie.
Mają Corela (chyba 9). A po wczytaniu Corela pliku dwg te linie są rozłączone. Dlatego wolę im dostarczyć w Corelu, żeby nie było niespodziewanych problemów podczas konwersji.
Reply to
Lukasz
Łukasz ! Ćwicz pilnie bo mie też trzeba podszkolić zwłaszcza w temacie zmiany przekrojów wręg w kadłubie .Chodzi o owalne wręgi .
Reply to
Roh
Nie ma problemu. W zamian liczę na konsultacje przy podwoziu. Zwłaszcza tylnym. Kadłub już jest dawno sklejony. Statecznik poziomy też. Teraz robię mocowanie skrzydła i dlatego są mi właśnie precyzyjnie wycięte laserem prowadnice. Inne elementy dziubię laubzegą. Ostatni rachunek za wręgi kadłuba trochę zniechęcił mnie do lasera i zachęcił do ręcznych robótek.
Reply to
Lukasz