Dziwny wylot z OS52

czesc,
To moje pierwsze doswiadczenia z 4T, wiec sie troche zdziwilem. Dwa pytania:
1. Do czego sluzy wylot (mocowanie do wezyka silikonowego) u dolu silnika
tuz przy wale?
2. Jestem zaskoczony klinem przy wale. Czy taki klin mozna gdzies dostac
jako czesc zamienn±? Czemu to sluzy? Czy ten klin scina kiedy smiglo w cos
uderzy i dlaczego nie ma tego w dwutaktach OSa?
Pozdrawiam,
Marcin
Reply to
goflying
NIEEE!! Ten wylot s³u¿y do odpowietrzenia skrzyni korbowej i bezwzglêdnie nale¿y pozostawiæ go otwartym. Króciec jet tam umieszczony po to, ¿eby mo¿na za³o¿yæ wê¿yk przed³u¿aj±cy wylot poza np. owiewkê silnika, tak aby resztki oleju nie brudzi³y wnêtrza owiewki.
Czterotakt ma bardzo du¿y moment obrotowy - si³a napêdzaj±ca ¶mig³o jest znaczna. Klin zapobiega obracaniu siê zespo³u ¶mig³opiasta na wale silnika - zw³aszcza przy "odbiciu" ¶mig³a, a co za tym idzie odkrêcaniu siê ¶mig³a
Reply to
Piotr Konopka
Czesc,
Dzieki za reakcje. Jednak mam jeszcze pytanie uzupelniajace co do tego klina. W jaki sposob on czemukolwiek "zapobiega". Rozumiem, ze to jednorazowka? Czyli jak cos sie dzieje nie tak to go scina, zeby nie uszkodzic silnika? Bo nie zauwazylem jego dzialania jako "jednostronnego filtra", tzn, ze zasprzegla tylko przy "dobrych" obrotach, a te lewe puszcza?
No i drugie pytanie - czy ten klin da sie gdzies kupic jako czesc zamienn±?
Marcin
U¿ytkownik "Piotr Konopka" snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@wlkp.top.pl...
Reply to
goflying
Po mojemu, to ten klin służy tylko i wyłącznie jako ... klin :) Kiedyś zapomniałem go założyć w silniku Magnum 61FSR. Brak klina powodował częste odkręcanie się śmigła, mimo zastosowania drugiej nakrętki kontrującej.
Teoretycznie powinien być dostępny, w praktyce w Polsce może być trudno...
Reply to
Piotr Konopka