Modelarski silnik - GWIAZDA

Witam modelarzy

Ostatnio zainteresował mnie temat silnika gwiaździstego i przyznam szczerze ze chciałbym go wykona w wersji mini czyli takiej wlaśnie dla modelarstwa.Nie jestem modelarzem tylko inżynierem stad moje pytanie może być trochę lamerskie za co przepraszam.. brzmi ono: "w jakiej skali buduje sie duże modele samolotow". Jest malo prawdopodobne zeby udalo mi sie zrobic silnik ktory moglby sie zamknac w tubie o srednicy mniejszej niz 160 mm. Potrzebuje jednak na tyle dokladna skale by wiedziec czy ma to byc 160 czy np 190 mm

Pozdrawiam Slawek

Reply to
Slawek

Cześć,

no więc w Niemczech jest sporo modeli w skali 1:3 i większych. Zastosowane tam silniki gwiazdowe, to np. MOKI 215 ccm

średnica 295mm
silnik może być rzeczywiście wzorem! Łatwy zapłon, niskie wolne obroty (ok. 700/min), moc no i wspaniały sound. Nie do przeoczenia jest też firma Seidel
- strona jest w budowie) z Niemiec produkująca wyłącznie silniki gwiazdowe, a od tego roku nawet dwurzędowy 14to cylindrowy silnik gwiazdowy (http://www.rc- network.de/upload_02/forum_0002/1113923592.JPG). Silniki Seidel można kupić w wersji benzynowej i samozapłonowej na paliwo modelarskie.

Są naturalnie też małe silniki firm takich jak np. Saito czy innych. Temat jest niezmiernie ciekawy ale i wymagający sporo doświadczenia. W każdym razie życzę sukcesów!

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Slawek napisał(a):

Wielkie dzieki za info :) Pozdrawiam Slawek

Reply to
Slawek

bez większego problemu kupując np 5 silników Cox 0,8 cm3 i wyposażysz je we wspólny karter i wał takie rozwiązania już zostały wykonane i sa popularne w USA a średnica silnika 0k 11 cm .Ta sama metodą robi się silniki rzędowe i w układzie V.Propnuję to rozwiązanie ponieważ wykonanie tłoka i cylindra jeszcze ze stali jakie maja coxy oraz mocowanie tłoka na przegób kulowy przerasta amatora.Do tego sa potrzebne odpowiednie precyzyjne maszyny i oprzyrządowanie no ale może takie posiadasz

Reply to
Marian