polskie odbiorniki FM

Znacie jakis polskich producentow odbiornikow?
Jesli tak to jak oceniacie ich produkty?
----
sector
Reply to
sector
Witam Nie mogę oceniać bo narazie nie używałem , ale coś takiego pokazało się na Allegro
?item=30008640nie posiadają oznaczeń firmowych , ale myślę że to jest nasz produkt ?
Wojtek mawwo
Wojtek
Witam
Też zauważyłem. Wygląda na produkcję "garazową". Ciekaw jestem szczegółów. Sam przygotowuję coś podobnego, z tym, że odbiornik z syntezą i podwójną przemianą, w cewnie podobnej. Ale na razie jest w fazie konstrukcyjnej.
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Póki co przy tej cenie wybieram sprawdzonego i o 10zl tanszego REXA 5
Reply to
rapier
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:
No, pewnie nie jest to produkt Sony :)
Nie obrazał bym lekkomyślnie garaży. Proste rzeczy produkuje się prostymi metodami. W Europie to bardzo popularna forma produkcji, również niezwykle zaawansowanej. Np we Włoszech cała wioska potrafi robić jakąś pompę. Każdy robi swój detal i powstaje cenione w świecie urządzenie. A firma Jeti produkuje w mieszkaniu mieszczęcym się w "mrówkowcu", o ile mi wiadomo.
Reply to
A.Grodecki
.
Zgadza sie ! Mrowisko niezbyt du¿e ale faktycznie zwyk³y blok.By³em ,widzia³em. Ludziska robi± swoje bez suwnic i dzia³u socjalnego. Spokojnie,cicha muzyczka ,kilka sto³ów ,przyrz±dy i tyle.
Reply to
Roman B
Na pewno polski produkt. Juz troche korespondowalem z konstruktorem i wynika z tego, ze to godny przetestowania produkt. Myslalem tylko, ze ktos juz moze z grupowiczow mial i moglby pare slow napisac jak sprawdzaja sie w praktyce (a w lasciwie w powietrzu ;o)
Myslalem o tym za 110zl. Nie obrazil bym sie, gdyby producent zszedl z tej ceny o jakies 10, lub najlepiej 20zl. Wtedy bym kupil na 100%. Tym bardziej, ze jestem wielkim milosnikiem wspierania polskich produktow!
---- sector
Reply to
sector
A kto ich obraża?!? Sam zamierzam robić produkcję w "garażu". To może nawet dobrze wróżyć. W końcu sam Bill Gates zaczynał w garażu ;-)
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Użytkownik sector napisał:
Nie wybrzydzaj! To bardzo dobra cena, co kupisz za podobną? REX5 ze zwykłym dekoderem... Oczywiście o lie nie pójdziesz na Bitwy Warszawskiej, bo tam to chyba ze 250zł kosztuje... Wiesz ile się trzeba narobić, żeby metodami chałupniczymi taki odbiornik zaprojektować i wykonać? Zapewniam cię że to poniżej kosztów własnych, nawet jeśli ktoś ceni swoją pracę jak stróż, a nie inżynier.
100zł płacę co miesiąc za głupie wybranie szamba...
Reply to
A.Grodecki
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:
Powiem więcej. Wszyscy zaczynają w garażu, oprócz tych którzy mieli bogatych rodziców albo nakradli (albo mieli rodziców, którzy nakradli). Taka jest po prostun kolej rzeczy. I tylko albo z niego (garażu) wyjdziesz, albo nie :)
Reply to
A.Grodecki
Witam To mo¿e i ja dodam co¶ od siebie. Tak siê sk³ada, ¿e mia³em kiedy¶ taki odbiornik (wtedy by³y tylko te prostsze) i BARDZO ¼le go wspominam ! Próbowa³em go u¿yæ w modelu HLG ale niestety kilka razy spad³em z powodu zak³óceñ. Dodam, ¿e odbiornik by³ zamieniony u producenta na inny ale by³o to samo ! Poza tym ten odbiornik wymaga³ do¶æ wysokiego napiêcia zasilania - spadek powodowa³ "wariacjê" serw. Inne odbiorniki na tym pakiecie dzia³a³y dobrze. Mo¿liwe, ¿e obecnie odbiorniki s± poprawione. Cena na pewno jest atrakcyjna ale proponujê dowiedzieæ siê o ew. mo¿liwo¶æ reklamacji. Co do Rex'ów to mam 3 szt. (Rex7 i 2xRex5) i jak na razie nie spad³em ¿adnym modelem a trochê na nich latam (elektryki). Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek
Chcia³bym widzieæ ten odbiornik od ¶rodka ale wydaje mi siê ¿e projektowaæ to czê¶ci w.cz i p.cz nie projektowali. W necie jest sporo schematów na 35Mhz i mo¿na mniemaæ ¿e s± dobre, konstrukcyjnie.
Micha³_Sz
Reply to
Michal S.
Użytkownik Michal S. napisał:
Owszem, bierze się gotowy scalak i montuje aplikację oraz stroi. Ale zaprojektowac druk i wybrac podespoły, aby radio mialo czulość 2uV a nie 120uV już trzeba UMIEĆ i nie da się wyczytać w sieci jak to się robi.
Chociaż niektórym sie wydaje że jak mają schemat i kupkę części, to dalej już bułka z masłem :)
Oczywiście nie namawim do kupna, bo takiego odbiornika nie posiadam i nie testowałem.
Reply to
A.Grodecki
U¿ytkownik "A.Grodecki" <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com napisa³ w wiadomo¶ci news:cgb0ji$ise$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Cze¶æ, szczególnie ci którzy maj± wy³±cznie praktykê w technice cyfrowej, wkraczaj± w zupe³nie inny ¶wiat, techniki analogowej a dok³adnie nadawania i odbioru i czêsto s± ogromnie zdumieni, ¿artobliwie pos±dzaj±c tych co zjedli na tym zêby o jak±¶ magie czy czary. Pamiêtam cz³owieka któremu wykonali¶my generator mocy 2000 W do celów badawczych i przestrzega³em go ¿e koniecznie musi robiæ dopasowanie impedancji, zlekcewa¿y³ na zasadzie a jako¶ tam bêdzie. Telefon: Panie Andrzeju po w³±czeniu generatora wszystkie mierniki "g³upiej±" i nie mo¿na dotkn±æ siê do metalowych czê¶ci bo wszystko parzy, a dopasowa³ Pan ??? cisza w s³uchawce ... Albo takie oporniki antyparazytowe. Siedzi go¶ciu i lutuje 200 W lutownic± na miedzianym p³askowniku oporniki co kilka centymetrów równolegle do p³askownika prowadz±cego do anody lampy nadawczej, no przecie¿ bezsens ??? lutowaæ oporniki na p³askowniku miedzianym po co ? a spróbuj ich nie wlutowaæ to zobaczysz.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki PS. Im wiêcej wiem, tym wiêcej mam w±tpliwo¶ci ¿e cokolwiek wiem.
Reply to
Andrzej
Ja bardzo poprosze o popularnonaukowy wyklad o powyzszym bo nie mam ani miedzianych plaskownikow ani opornikow parazytowych (a co to znaczy? - to ich funkcja, czy zasada dzialania?) i za nic nie dam rady przeprowadzic doswiadczenia.
Wyklad moze byc na priva. Moze byc takze jakis link albowiem nic mi sie nie udalo wyguglac - ale bardzo prosze o POPULARNO-NAUKOWY.
Dziekuje Andrzej Kowalski
PS Rozbilem wszystkie posiadane samoloty i nie mam czym latac ;-)
Reply to
Andrzej Kowalski
Użytkownik Andrzej napisał:
Tak. Ale czasami zazdroszczę tym, którzy niewiele wiedzą a wyaje im się, że osiągneli kres możliwości :)
P.S Też nie wiem po co te oporniki i czy to musza być oporniki, bo czy to jeszcze są oporniki.... ;) Wolę dziedzinę czasu niż częstotliwości :)
Reply to
A.Grodecki
Stare powiedzenie mowi, ze im czlowiek mniej wie tym jest bardziej szczesliwy ;o)
Reply to
sector
Szanowni Dyskutanci, nadszed³ czas abym zabra³ g³os w tej dyskusji. To ja jestem winien tego zamieszania z powodu pope³nienia tych odbiorników. Elektronik± modelarsk± zajmujê siê ju¿ ponad 40 lat. Tak siê szczê¶liwie dla mnie z³o¿y³o, ¿e i w pracy zawodowej zajmowa³em siê systemami zdalnego sterowania , co prawda dla górnictwa , ale by³ to mój ulubiony temat. Odbiornik Micro- 7- gramowy ( ten czerwony ) jest od wielu lat u¿ywany przez modelarzy kadry S8E ( rakieto plany RC ) Konieczny by³ odb. o ma³ej wadze. Oczywi¶cie stosowany jest i w innych klasach modeli. Z ciekawostek powiem ,¿e jest zbudo wany na laminacie o gr. 0,25mm, filtr 455 IT pozosta³e elementy technika SMD. Drugi odb. jest wiêkszy 14g i wyposa¿ony w detektor procesorowy. Odbiorniki powstawa³y NIE W GARA¯U lecz w profesjonalnie wyposa¿onym labora torium. Tyle na temat odbiorników. Z Modelarskim Pozdrowieniem Norbert Otka Tychy
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@osw.NOSPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cgc2nm$7bp$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Reply to
ikar
Użytkownik ikar napisał:
Z ciekawostek powiem ,że jest zbudo
Tak mi sie właśnie wydawało, ze ten lekki odbiornik to jest to, co leży w ArtHobby. Z wygladu oczywiście. P. Dzik twierdzi że rewelacyjny, ale ja go nigdy nie sprawdziłem bo kosztował ponad 200zł. Na Allegro jak widzę taniej:) A może właśnie z powodu wąskiego filtru I niektórzy mieli problemy, czy aby nie za wąski ten filtr? I czy nie obawiasz się o pękanie elementów smd na tak cienkim laminacie, który w modelu przeciez może podlegać sporym naprężeniom?
Reply to
A.Grodecki
odbiorników.
To nie zadne zamieszanie, a raczej poruszenie ;o)
Niech pare osob przetestuje (ja juz niebawem) te odbiorniki i jesli faktycznie okaza sie dobre, to milo by bylo kupowac z branzy rc POLSKI produkt niz dawac zarabiac dalej Czechom lub co gorsza jakims Chinczykom!
Reply to
sector