RC Przeglad Modelarski

Witajcie
W liście datowanym 14 października 2005 (08:01:48) można przeczytać:
Faktycznie, świetny artykuł Radka Pilskiego. Duża dawka wiedzy. Kupiłem ten numer głównie dla tego artykułu i .... przeczytałem od deski do deski :-)
Reply to
Teos
Kto jest wydawc¹ tego miesiêcznika? Mo¿na go gdzieœ zaprenumerowaæ?
pozdrawiam
KazikG
U¿ytkownik "Teos" <t snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomoœci news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...
Reply to
Kazik Gajczak
przypuszczam, ¿e jeste¶ nowym grupowiczem. Nie ma sensu ponownie tutaj opisywaæ co ju¿ zosta³o powiedziane, ale przeszukaj archiwum w³a¶nie pod has³em rc przegl±d modelarski. Tam znajdziesz opinie na temat tego pisma jak i gdzie mozna to zaprenumerowaæ i czy warto. Jet to zreszt± nowo narodzone czasopismo. Pozdrawiam Darek
Reply to
Darek
Witam ponownie.
Nie jestem nowym grupowiczem!!! (KILKA DOBRYCH LAT) Przyznam siê ¿e celowo zada³em to pytanie licz±c na to, ¿e kto¶ w³a¶nie wie i che siê podzieliæ wprost t± wiedza a nie jak to zwykle ostatnio na tej grupie bywa rozpisywaæ siê gdzie mozna sobie poszukaæ. Chc±c zaoszczedziæ trochê cennego czasu choæby na modelarstwo zada³em pytanie na grupie licz±c na prost± odpowied¼. Moje pytanie by³o proste i rzeczowe - kto jest wydawc± i gdzie prenumerata. Czy to tak trudno odpisaæ jak siê wie lub nie pisaæ wcale jak siê nie wie, tylko odsy³ac do wszechwiedz±cego googla i innych wyszukiwarek? Chyba po to jest ta grupa ¿eby sobie pomagac szybkimi odpowiedziami, a nie szukaæ wiedzy na temat wyszukiwania w internecie? S±dz±c po pierwszej odpowiedzi na moje pytanie wcale sie nie dziwie ¿e s±dzisz ¿e jestem nowy na tej grupie: W koñcu powinienem ju¿ wiedzieæ czytaj±c j± od d³u¿szego czasu ¿e nie nie dostanê odpowiedzi na moje pytanie tylko zostanê odes³any do netu !!! Oj gdzie sa Ci grupowicze z poczatków tej grupy? :o( Mo¿na by³o pytaæ wszystkich o wszystko i jako¶ nie by³o problemów z odpowiedziami (hlip hlip). Wcale siê nie dziwiê ¿e ju¿ siê nie udzielaj±.
Sorry, trochê siê rozrzewni³em.
pozdrawiam i ¿yczê dobrego podej¶cia do ¿ycia
KazikG
U¿ytkownik "Darek" snipped-for-privacy@op.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:dinr6d$rsj$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
[...]
U¿ytkownik "Micha³ Mierzwa" snipped-for-privacy@blaszok.silesia.linux.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:dipe1u$j35$ snipped-for-privacy@uranos.cto.us.edu.pl...
Hej, Dok³adnie pamiêtam moment powstania. Chêæ pomocy to dominowa³o na pocz±tku,¿yczliwo¶æ,pamiêtam. Dok³adnie tak jak pisze KazikG, tak by³o.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Reply to
Andrzej
Andrzej pisze:
No to pamiętasz też, kto pisał RFD i CFV (i ścigał znajomych, żeby zagłosowali) :)
No właśnie. I pewien zasób wiedzy się zakumulował. I wystarczy. Naprawdę chciałbyś, żeby prm się ograniczył do 10 standardowych pytań dwa razy w tygodniu i grzecznego (i monotonnego) na nie odpowiadania?
Powtórzę, co już kiedyś pisałem: modelarstwo to hobby wymagające pewnej (stosunkowo wysokiej) samodyscypliny, organizacji, kultury technicznej. Człowiek posiadający te cechy znajdzie sobie w archiwum odpowiedzi na swoje pytania. I na milion nie swoich. A komuś, kto z lenistwa (bo z czego jeszcze?) zamiast szukać pyta tutaj (bo przecież zawsze jakiś naiwniak[1] odpowie) i tak wielkiej kariery modelarskiej nie wróżę.
Ludzi, którzy mają "w głębokim poważaniu" ortografię też to dotyczy. No nie ma przebacz, człowiek, któremu się nie chce sprawdzić pisowni paru słówek, czy przeczytać i zredagować paru zdań przed wysłaniem na pewno nie będzie miał cierpliwości do żmudnej regulacji czy wyważania modelu. Nie ta psychika po prostu.
Co innego pytanie naprawdę fajne, problemowe, nad którym przyjemnie połamać głowę. Nie wierzę, żeby się spotkało z arogancką czy wymijającą odpowiedzią.
A w tym konkretnym wątku pytający sam przyznał, że "nie na polowanie tu przyszedł" ;)
Mumin [1] Bo taki leniwy pytacz-pasożyt tak nas właśnie traktuje - jako naiwniaków którzy za niego odwalą 'zadanie domowe'
Reply to
Michał Mierzwa
Wiadomość od Michał Mierzwa snipped-for-privacy@blaszok.silesia.linux.org.pl>
Ależ skąd. Ta grupa powstała, by po przekroczeniu jakiejś wartości zasobu wiedzy (tylko kto wyznaczył tą granicę?) odsyłać do archiwum w którym jest wszystko - tak dużo, tak chaotycznie i źle ponazywane, że i tak niewiele z tego można wykorzystać. Są tu też strażnicy owej wiedzy tajemnej, którzy bacznie pilnują, by ludzie małej wiary - pasożyty istne - nie dostawali odpowiedzi, a w ramach treningu intelektu i cierpliwości przeszukiwali tysiące bzdurnych postów w celu wychwycenia jednej nazwy kleju, folii, wydawcy... Woje ci, strażnicy tej grupy zwą się AROGAMUSI!
Michale Mierzwa, to co gryzie Cię teraz w zadek to ironia. Jeśli nie chcesz odpisywać na jakieś pytania, to nie rób tego i już. Cała reszta to tylko upust własnej arogancji.
Reply to
PiotrP
U¿ytkownik "PiotrP" napisa³ :
Piotrze,
Nie masz racji. Watek o docieraniu OS-a jest dobrym przykladem kiedy wiedza jest stosunkowo latwa do pozyskania ale latwiej skorzystac z automatu do pepsi - wrzucasz monete (post) - dostajesz napoj (odpowiedz). Wiele tematow zostalo juz opisanych, czesto wyczerpujaco, przez ludzi, ktorzy w swoje posty wlozyli sporo wiedzy i czasu. Czemu marnowac ten wysilek? Uwierz - usenet ma swoje prawa. Wlasnie od takiego lenistwa i podejcia biora sie jelonki, ktore przyjezdzaja na lotnisko i wlaczaja aparature nie pytajac o kanal. Bo im sie nie chcialo przeczytac, pomyslec, zrozumiec. Dobra, a zwlaszcza darmowa rada jest dobrem deficytowym. Nie warto jej marnowac na tematy dobrze opisane. W mojej branzy dzien pracy niedrogiego konsultanta kosztuje 1200E + koszty dojazdu. Klient prosi o konsultacje, wtedy, kiedy naprawde jest potrzebna. Najpierw sam czyta dokumentacje, sprawdza. To dziala... Ale twoje prawo - odpowiadaj.
Ale jesli uwazasz inaczej - oglos swoj numer telefonu komorkowego i napisz, ze KAZDY, z KAZDYM modelarskim problemem moze do ciebie zadzwonic i otrzymac wyczerpujaca odpowiedz. Najlepiej 24/7.
Infromacja, ze temat jest opisany w archiwum jest tez informacja i to cena, wskazuje gdzie szukac. Natomiast nie widze powodow, zeby te prace wyszukiwawcza za kogos robic.
A swoja droga, podejrzewam ze Mumin jest niezle wytrenowany przez studentow, ktorzy w 80% sa mistrzami swiata w upraszczaniu sobie dostepu do wiedzy, a jak im sie pokaze ksiazke w bibliotece, to mowia, ze stoi za wysoko na polce ;-)).
Reply to
kojot
U¿ytkownik "kojot" napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Oczywi¶cie Piotr ma ca³kowit± racje racje. Nie ma obowiazku czytania wszystkiego, a juz tym bardziej odpowiadania na wszystkie pytania. Jak kto¶ zna odpowied¼ i chce pomóc to poprostu pisze odpowied¼ lub podaje link i tyle. Jak nie zna, lub nie chce pomagaæ, to nie pisze nic i jest OK. Niestety jest wielu takich co wiedz± niewiele, ale za to uwielbiaj± pouczaæ innych. Oni najcze¶ciej zamiast odpowiedzi polecaja szukanie w archiwum lub googlach
Micha³
Reply to
Micha³
Tak Kojocie zgadza siê, ale niektórzy zdaj± siê tu byæ tylko po to, by odsy³aæ na bocznicê niezale¿nie od tego, czy wiedza jest ³atwa czy trudna do wygrzebania i po to, by siê podbudowaæ - jestem Pan Modelarz. Nie mam nic personalnie do tych osób, ale takie postawy nie musz± mi siê podobaæ, tak jak nie musz± mi siê podobaæ pseudointelektualne enigmatyczne wywody. Uffff... Upu¶ci³em parê i mi ul¿y³o. ;)
Reply to
PiotrP
Michale.
Wcale nie pochwalam setki podobnych pytañ: a jak siê dociera silnik, a jak sie okleja modeli itd, bo to s± w±tki du¿o razy wa³kowane i du¿o jest odpowiedzi do znalezienia w necie. Moje pytanie nie by³o ani techniczne, ani opisowe, ani z ciekawo¶ci, wiêc wybacz ale nie rozumiem Twoich ¿ali w tym przypadku. Odpowied¼ mia³a byæ prosta i krótka - w³a¶nie taka jak± ³askaw by³ podaæ Jakub_RC - dziêki jeszcze raz. Pytanie nie mia³o bynajmniej na celu wywo³ania szerokiej rozmowy w tym temacie ale widze ¿e niektórzy lubi± pouczaæ innych - to takie "BUDUJ¡CE" Jako¶ ³atwiej i szybciej idzie Ci rozpisywanie siê nad WIELKIM LENISTWEM PSEUDOMODELARZY (dziêki ¿e mnie doceni³e¶) ni¿ szybka odpowied¼ je¶li wiesz lub darowanie sobie swoich komentarzy je¶li nie wiesz!
Póki co uda³o mi siê przy moim skromnym zasobie wolnego czasu zrobiæ z powodzeniem kilka modeli bez wiêkszej pomocy z grupy, tylko takiej jak± uda³o mi siê samemu zg³êbiæ, a sam te¿ czasami staram siê udzielaæ moich porad mniej do¶wiadczonym grupowiczom. Nie uwa¿am siê za or³a wiêc te¿ nie zabieram g³osu na ka¿dy temat. Je¶li co¶ wiem na temat - mówiê, jak nie wiem - siedzê cicho i ¶ledzê opinie innych.
I tego sobie oraz Tobie ¿yczê.
pozdrawiam Kazik G
U¿ytkownik "Micha³ Mierzwa" napisa³ w wiadomo¶ci news:dirml9$asu$ snipped-for-privacy@uranos.cto.us.edu.pl...
Reply to
KazikG
KazikG pisze:
Moje ¿ale by³y ogólniejszej natury, ale skoro ci±gniesz temat: napisanie tego posta z pytaniem zajê³o Ci ile? 10 sekund? Ile czeka³e¶ a¿ siê kto¶ zlituje i odpowie? No wiêc przed chwil± zrobi³em test: wrzuci³em do google'a: "RC Przegl±d Modelarski" prenumerata Dosta³em 3 unikalne wyniki (Znaleziono w 0,21 sek.), drugim by³a Ksiêgarnia internetowa Oficyny Wydawniczej "MH". Pozosta³e to w±tki z forum epheli, gdzie te¿ szukana informacja siê znajduje.
I nikt mi nie wmówi, ¿e zapytanie na grupie dyskusyjnej jest szybsze czy prostsze.
To jeszcze poproszê o cytat, gdzie wspominam o pseudomodelarzach :>
To ja skorzystam z rady (bo trochê wiem, a nawet biorê pieni±¿ki za dzielenie siê t± wiedz±, o netykiecie): odpowiadaj±c na czyj¶ g³os w dyskusji nale¿y cytowaæ wy³±cznie te fragmenty, na które siê odpowiada, w³asne wypowiedzi umieszczaj±c pod nimi. Sygnaturkê nale¿y skasowaæ.
Mumin pomocny
Reply to
Micha³ Mierzwa
PiotrP pisze:
Granicê wyznacza facet o nazwisku Zdrowy Rozs±dek. Tyle, ¿e ostatnio ¼le z nim by³o, mo¿liwe, ¿e ca³kiem wykorkowa³.
Najwyra¼niej ¼le siê poprzednio wyrazi³em i niezrozumiale, ale spróbujê pokornie jeszcze raz. Normalna kolejno¶æ jest taka: czytaæ instrukcje. Czytaæ ksi±¿ki. Próbowaæ samemu. MY¦LEÆ. Szukaæ na www. Szukaæ w archiwum. Zapytaæ innych. I to jest w porz±dku.
Niektórzy z lenistwa omijaj± ca³± tê drogê z ka¿d± pierdo³± pchaj±c siê na newsy. To s± lenie i paso¿yty. Takie postêpowanie nie jest w porz±dku.
To pierwsze powoduje, ¿e usenet jest czysty, przyjazny u¿ytkownikom a udzia³ w dyskusji jest czyst± przyjemno¶ci±, z po¿ytkiem dla pytaj±cych i odpowiadaj±cych. To drugie za¶mieca i wprowadza szum.
Tu nie chodzi o to, ¿e nie chcê odpowiadaæ na jakie¶ pytanie. Ja nie chcê przedzieraæ siê przez dziesi±tki niepotrzebnych, wtórnych, stokroæ wa³kowanych pytañ w poszukiwaniu czego¶ warto¶ciowego. I proszê tego nie braæ do tego konkretnego pytania czy grupy, to taki ogólny krzyk zmaltretowanej duszy. 11 lat temu czyta³em w ca³o¶ci WSZYSTKIE (kilkana¶cie) grupy pl. Teraz z trudem przedzieram siê przez 6, kasuj±c hurtem ca³e w±tki.
Mumin Ps. FUT warning
Reply to
Micha³ Mierzwa
"Micha³" pisze:
Idziesz przez park, widzisz kogo¶ rzucaj±cego ¶mieæ pod nogi. Ja takiemu zwrócê uwagê i poka¿ê, gdzie jest kosz. Ty sugerujesz, ¿e powinienem podnie¶æ ten papier albo siedzieæ w domu, bo "nie ma obowi±zku chodzenia po parku a ju¿ tym bardziej podnoszenia wszyskich papierków."
Mumin Ps. FUT warning
Reply to
Micha³ Mierzwa
U¿ytkownik "Micha³ Mierzwa" snipped-for-privacy@blaszok.silesia.linux.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:diuj9k$6pn$ snipped-for-privacy@uranos.cto.us.edu.pl...
Cze¶æ. Ja uwa¿am ¿e lepiej ignorowaæ e-maile o których piszesz. W przeciwnym razie atmosfera robi siê nieciekawa. Dochodzi do tego ¿e aby zadaæ pytanie trzeba siê t³umaczyæ dlaczego zadaje siê pytanie, nie podoba mi siê to. To jest z³y kierunek, a...bsolutnie.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Reply to
Andrzej
Dnia 14.10.2005 KazikG snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:
Wygląda na to, że rzeczywiście.
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl&scoring=d&num=100&filter=0
I jeszcze nie wiesz, że "Top-posting is the most annoying thing on usenet" ?!
Przyznam się że celowo zadałem to pytanie [...]
Czyli wiesz i zabierasz ludziom czas?
To dlaczego się nie udzielają?
KAcper
Reply to