Re: Aeronca budowa?

Witaj!
Piotr Piechota wrote:
Tylko przednia czesc jest wypelniona balsa (u mnie jest to 1mm) Jesli chodzi o wage statecznikow to latwo policzyc :o))))) ale z moich doswiadczen wynika ze pewniejsze sa stateczniki z pelnej balsy (te "azurowe" sa baaaaardzo delikatne.....) a oszczednosc na wadze jest minimalna.
Wymiar jednej lotki: 20x430 [mm] Wychylenie mierzone na krawedzi splywu: +/- 5mm
U mnie jest jedno serwo :o) fakt ze wtedy nici z klapolotek czy hamulcow, ale czy w tak malym modelu ma to znaczenie? nie wiem.......
Moja w stanie gotowym do lotu wazy ~550g, ale robiac zdjecia z powietrza dowazylem ja do 640g i tez niezle latala :o)
Mysle ze bardzo dobrze... byc moze ktos jeszcze jest zainteresowany takimi informacjami a nie ma odwagi sie spytac ;o)))))
Reply to
Arcimek
Arcimek bêdziesz w Pile ?
Michal Sz.
Reply to
invalid unparseable
Witam.
No wkoncu miły temat Aeronci.
Własnie jestem na etapie pracy nad Aeronca. Roboczo nazwałem ją Aeronca600. Jak sama nazwa wskazuje bedzie napędzana silnikiem 600. Do ogolnie dostępnych planów wprowadzłem (z pomocą profesjonalisty) kilka istotnych zmian. Cały model bedzie wiekszy, rozpiętość po powiekszeniu bedzie wynosic ~1300 mm. Slinik klasy 600. Skrzydło konstrukcyjnie jest identyczne jak w Aeronce 400 a wieksze.Lotki. Wypełnienia balsowe będą miedzy dzwigarami do przed ostatniego zebra. Konstrukcja mocowania tak jak to prezentuje Kojot, na 2 sruby. Sklejka 0,8 mm na wzmocnienie w srodkowej częsci skrzydła, miedzy dzwigarami.
Stateczniki 6mm balsa. Pełne tak jak to proponuje Kojot.
Zmiany doczekała sie konstrukcja kadłuba. Bedzie wykonany z desek balsowych. Balsa 3 mm i od dziobu do czesci podskrzydłowej dodatkowo 1 (1,5?) mm. Całość kadłuba bedzie w częsci podskrzydłowej opierała sie na 3 żeberkach wyciętych z balsy 3mm. Sklejka 2mm na zeberko do mocowania silnika. Całość to taka w przyblizeniu balsowa skrzynka.
Jak juz mówiłem napędzane to bedzie 600'tką. Serwa standartowe. Nie wiem jakie dokłądnie jeszcze bedzie smigło, ale to pozniej.
Mam juz przygotowany plan w Cad'ie, Niedługo przystąpie do wykonywania.
No zobaczymy co bedzie z tego pomysłu. Relacje i fotki przekaze. A jak bedzie latać to stawiam piwo :>
speCyfick
[...]
Cześć!
Arcimek jakie serwka włożyłeś do swojej Aeronki?
Pozdrowionka Tomek
Reply to
Tomek Pilarski
Witam!
Tomek Pilarski wrote:
3xHS81 (lotki, kierunek, wysokosc)
Reply to
Arcimek
Witam!
Micha³ Sz. wrote:
Niestety, nie dam rady :o(((((((( probowalem jakos przeorganizowac sobie ten ostatni weekend sierpnia, ale nawet niedzieli nie bede mial na tyle wolnej zeby podjechac....... :o((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Reply to
Arcimek
strasznie grube... IMO
smiglo to ci podpowiem - 7x4 .....
rozwaz odrobine sklejki 1mm na spod kadluba
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Usterzenie konstrukcyjne jest jednak lzejsze i jego budowa daje mase frajdy. Jednak jest delikatne :-( Ja bym zaczal od konstrukcyjnego
15% cieciwy, ok.15 stopni
Bo kojot mial dwa wolne serwa HS-55 i tak mu bylo latwiej
sp. Aeronca wazyla ok. 600g-640g
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Jakos nie moge sie zmusic zeby opisac dokladniej konstrukcje Aeronki, ale bede sie staral... obiecuje..... Na razie wyslalem Ci krotki opis i odreczny szkic na priv'a.
Reply to
Arcimek
Ja jeszcze nie lata³em... Dopiero zaczynam pierwszego samolota kleiæ i teraz to ju¿ nie wiem, jak to d³ubaæ... W sumie mo¿na zrobiæ lotki, ustawiæje na neutrum (czy jako¶ tak) i ewentualnie kiedy¶ prze³o¿yæ serwo... hihi... ale bedzie zabawa... A¿ mi siê nie chce w robocie siedzieæ ... Pozdrawiam
Reply to
invalid unparseable
Witam
Piszê jako laik wiêc mojej wypowiedzi nie traktuj jako ¼ród³a wiedzy - to moje odczucia. Zrobi³em motoszybowca Jerry - bez lotek i lata siê fajnie. Spróbowa³em dodaæ lotki ale tylko do symulatora FSM i lata siê pewniej ( w symulatorze). Jak pope³nisz b³±d szybciej mo¿na go skorygowaæ lotkami ni¿ samym sterem kierunku. Jest te¿ druga strona medalu. Gdy pope³nisz b³±d w samolocie z lotkami szybciej mo¿e doj¶æ do niekontrolowanego l±dowania.
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota