Czym wywierci? otwory

Chciałbym się was poradzić w jednej sprawie.
Otóż chodzi oto ze robię zabezpieczenie do mebli w warsztacie () lubię zabawy z metalem. W ziołem z warsztatu ojca płaski 2mm grubości płaskownik. I tu pojawia się problem bo tego płaskownika za huja nie da sie przewiercić! Próbowałem twierdzić 3 rodzajami wierteł. wiertło kobaltowe wyszło zwycięsko w tego pojedynku ale nie przewierciło płaskownika na wylot lecz tylko zostawiło malutką kropkę podobną do tej jaką możną punktakiem zrobić. wiertło po prostu nie wierciło. n\a początku próbowałem małymi obrotami ze zwykłą siłą nacisku. zdołało tylko zrobić ten punkcik. potem próbowałem wiercić naciskając wiertłem na metal całym ciałem, nadal nic. podobną sytuacje miałem jak chwiałem wywiercić otwór w rękojeści w nożu. nie chciało za huja iść. myślałem że to wina moja, ale przed wierceniem w tym płaskowniku wierciłem większym wiertłem w dużo grubszej stali i szło jak w masło. Tak się zastanawiam czy aby to nie jest płaskownik z tej samej stali co nóż. może ktoś wie jak wywiercić otwór w tak twardej stali jak te co robi się noże?
Reply to
radykalne.podhale
Loading thread data ...
Na elektrodrazarce. Jak podoba Ci sie praca z metalem to moze idz do jakiejs szkoly o kierunku zwiazanym z obrobka metalu. Fajnie uczyc sie tego co sie sie lubi. Praca w ulubionym fachu to jak hobby za ktorego uprawianie placa.
Reply to
4kogutek44
W dniu czwartek, 11 lutego 2016 20:20:54 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:
Twój stary potajemnie czołgi buduje, zajumałeś mu kawałek pancerza i się dziwisz że twardy. Panzerfaustem spróbuj!
Reply to
Konrad Anikiel
Też se kurwa odpuść takie docinki! Niby na jakich obrotach się wierci według ciebie?! na lewych.
zmieniłem dzisiaj na zwykły płaskownik i wszystko cacy jest.
Reply to
radykalne.podhale
W dniu piątek, 12 lutego 2016 02:01:06 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
nie mój stary nie buduje czołgów. po prowstu jest mechanikiem i w swoim warsztacie ma mnóstwo żelastwa bo często resztki z pracy przywozi. widać akurat ten kawałek był hartowany, bo dzisiaj zmieniłem na grubszy płaskownik i poszło jak w masło.
Reply to
radykalne.podhale
Sprawdź, czy jakiś odłamek (kto to wie, co się na poligonie czołgowym dzieje) nie uszkodził ośrodka poczucia humoru.
Do stali hartowanej chyba trzeba by podejść wiertłem z węglika spiekanego. Dość drogie. Albo przynajmniej takim z 'płytką z węglika'.
Kobaltowe też kobaltowemu nierówne, tych HSSów sporo gatunków w różnych jakościach.
pzdr bartekltg
Reply to
bartekltg
Oj wyluzuj, wbrew pozorom często się zdarza, ostatnio byłem świadkiem jak dorosły mężczyzna lewymi obrotami widią męczył w betonie.
Reply to
Marek
Dnia Sat, 13 Feb 2016 09:48:21 +0100, Marek napisał(a):
Zdarza sie. Takie madre te wiertarki teraz.
Ale ... czy w betonie ma to znaczenie ?
Dla odprowadzania gruzu na pewno, moze nawet na samo dzialanie udaru w wiertarce, ale "skrawanie" na czubku to chyba nie ..
J.
Reply to
J.F.
W dniu 2016-02-11 o 20:20, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:
w tak twardej stali jak te co robi się noże?
Przez odpowiednią obróbkę cieplną można zmiękczyć stal, obrobić i ponownie zahartować.
Twarde płaskowniki można przedziurawić szlifując kamieniem na trzpieniu.
Reply to
WM
No wiertarka była na pewno mądrzejsza pod niego.
Przyjrzyj się profilowi (prawej) widi. O kierunku skręcenla wiertła nie wspominając.
Reply to
Marek
Znam jednego, co dodatkowo udaru nie włączył. Podobno wiertło się lekko świeciło;-)
pzdr bartekltg
Reply to
bartekltg
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Sat, 13 Feb 2016 10:17:12 +0100, "J.F."
Takiej do betonu ? Krawedzi skrawania tam nie bardzo widac. A po pierwszej dziurze jeszcze mniej :-)
Ale to tylko do odprowadzania gruzu istotne.
J.
Reply to
J.F.

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.