ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą

W dniu piątek, 11 listopada 2016 20:09:47 UTC+9 użytkownik robot napisał:

Ogólnie jest tak, że jeśli ktoś Ci udowodni swoją stratę, albo niewspółmierne/niezawinione koszty które musi ponosić z Twojej winy, to może Cię pozwać i będziesz musiał się bronić w sądzie. Nie spółdzielnia, tylko sąsiad.

Bzdura. Ustawa okresla ilosc wody w ryczalcie. W ryczalcie nie ma zadnych doplat, nadplat. Dokad ryczalt jest zgodny z obowiazujacym prawem to nikt nie ma prawa nic nikomu doliczyc.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2016-11-11 o 12:16, Konrad Anikiel pisze:

Tylko skad bedzie wiedzial ze to akurat ja jestem przyczyna jego nieszczescia finansowego, a nie ktorys z pozostalych 30 sasiadow w tej samej klatce, lub 300 w calym bloku.

Reply to
robot

W dniu 2016-11-11 o 12:46, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ciekawe jaka to ilosc.

pozdro

Reply to
robot

W dniu piątek, 11 listopada 2016 20:55:38 UTC+9 użytkownik robot napisał:

Każdy człowiek ma swój spryt: jedni potrafią ludzi robic w konia, inni potrafią się nie dawać. Dałem Ci przykład że w efekcie tego że jedni próbowali robić drugich w konia- ci nieuczciwi w końcu płacili więcej. Ty piszesz że chcesz się grzać kosztem innych, a ja Ci mam napisać jak można się przed takimi zabezpieczyć albo ich namierzyć i podjąć odpowiednie działania? Niech Ci wystrczy że można. Ale to nie moja sprawa, tylko Twoich sąsiadów.

W dniu piątek, 11 listopada 2016 21:07:20 UTC+9 użytkownik robot napisał:

To nie ma znaczenia jaka to ilość. Koszt "nieolicznikowanej" wody spółdzielnia rozkłada na "nieolicznikowanych" odbiorców albo po równo albo w proporcji ilośći zameldowanych mieszkańców. Jak oszczędni się olicznikują, a zostaną nieoszczędni, to średnie zużycie wzrośnie i spółdzielnia wyliczy nową, wyższą cenę za metr tego ryczałtu. Po prostu, oszczędni przestaną płacić za dużo, a nieoszczędni przestaną płacić za mało. Nie ma obawy, spółdzielnia do interesu nie dołoży ani grosza, musi z kogoś ten koszt ściągnąć.

W dniu 2016-11-11 o 13:11, Konrad Anikiel pisze:

spoko, rozumiem.

Reply to
robot

Jest cala prawda tez prawda a to co napisales to gowno prawda.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2016-11-11 o 13:22, Konrad Anikiel pisze:

no wlasnie, spoldzielnia ale indywidualnego osobistego pozwu od czlowieka bym sie nie spodziewal.

Ale dosc juz, mysle ze wyczerpalismy limit prawniczego marudzenia dopuszczalny na grupie technicznej.

pozdro

Reply to
robot

W dniu 2016-11-11 o 13:52, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

chyba nie jestes niewolnikem dobrego smaku.

pozdro

Reply to
robot

W dniu piątek, 11 listopada 2016 21:53:02 UTC+9 użytkownik robot napisał:

Oczywiście. Idziemy na marsz. Dzisiaj mamy lepszą okazję do pokazania jakimi jesteśmy dobrymi Polakami.

Akurat ten tekst ksiadz wykombinowal. A ze udawane konwenanse kolo chuja mi lataja to inna sprawa. 35 lat pracy na warsztacie z ludzmi o inteligencji samotnie rosnacych drzew tez robi swoje.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2016-11-04 o 10:53, robot pisze:

Załóż sobie jeszcze turbinę z generatorem prądu na zimną wodę z kranu. Będziesz miał ciepło i widno.

Reply to
t-1

W dniu wtorek, 15 listopada 2016 22:57:28 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

Turbinę to trzeba założyć na głównej rurze wlotowej do bloku, a nie mieszkania :]

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 2016-11-15 o 23:26, Lisciasty pisze:

Kilkadziesiąt lat temu w Młodym Techniku był artykuł o tym. Wieżowiec i rura kanalizacyjna, spadek "wody".Z tego co pamiętam to chyba na oświetlenie klatki nie starczyło energii.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu wtorek, 15 listopada 2016 23:32:01 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Bo korzystali tylko z energii potencjalnej bloku. A wpinając się w ujęcie wody pitnej, ssiemy energię wprost z pompy zakładu komunalnego i możemy ssać wielokrotnie więcej niż Ep bloku ;)

L.

Reply to
Lisciasty

Pod warunkiem ze ludzie wode odkrecaja. Na dodatek potrzebna bedzie jeszcze jedna pompa zeby na wyzszych pietrach woda byla.

Reply to
4kogutek44

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582b8ce0$0$5141$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-11-15 o 23:26, Lisciasty pisze:

No niestety - woda niesie malo energii, wegiel zawiera duzo - relatywnie oczywiscie.

30m wiezowca, 200 litrow wody na osobe - to nam daje 60kJ na dobe - czyli niecaly 1W. Jak podliczyc 3 osoby w mieszkaniu i setke na klatce - to na LEDowe oswietlenie klatki starczy.

Ale ... niektorzy twierdza, ze gorskie potoki zima nie zamarzaja wlasnie dzieki tej energii spadku wody ..

W dniu 2016-11-16 o 13:11, J.F. pisze:

Tylko wszyscy nie mieszkają na 10 piętrze. :-( Może nawet na te LED-y nie starczyć.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582c560c$0$5149$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2016-11-16 o 13:11, J.F. pisze:

No to wezmiemy polowe. 0.4W * 100 osob = 40W.

3W na pietro ... na klatke starczy. A jak sie ograniczyc do 12h swiecenia na dobe, to nawet calkiem jasno moze byc ... o ile akumulatory/kondensatory wykaza sie dobra sprawnoscia.

Dawniej by nie starczylo, bo 3W to rowerowa zarowka miala :-)