Smog

Teraz modny temat ten smog.
Zalecenie... siedzieć w domu. A skąd powietrze w tym domu? :-)
Okna, drzwi, wentylacja nawiewna (jak ktoś ma) zatrzymują te mikrometry?
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Loading thread data ...
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5874fb84$0$5158$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Wymiana chyba mniejsza, czesc osiadzie na podlodze, a kto wie - moze i nie doleci na wyzsze pietra ... ale nie, przeciez fotki robia jak wysoko sie to unosi :-)
Ale skad ten smog - samochody raczej czystsze niz dawniej, piece az tak bardzo sie nie zmienily, ale raczej na lepsze.
J.
Reply to
J.F.
W dniu 2017-01-10 o 16:27, J.F. pisze:
Jest widocznie jakiś interes do zrobienia. Może ktoś uruchomił import lub fabrykę masek.
Reply to
t-1
U¿ytkownik "t-1" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2017-01-10 o 16:27, J.F. pisze:
Interes jest duzy ... Putinowi bardzo zalezy, zebysmy przeszli na piece gazowe.
J.
Reply to
J.F.
Co by nie mowic to powietrze jest syfilistyczne. I mozna by cos z tym zrobic. Pomysl Morawieckiego zeby zrobic do celow grzewczych kilowatogodzine po 20 groszy jest dobry. Wegla mamy do oporu, rezerwy w elektrowniach w dolku sa. Powinno isc w parze z tym na zasadzie dobrowolnosci przymusowej zaproponowanie wlascicielom nieruchomosci koniecznosci ocieplenia budynkow jesli jeszcze sa nieocieplone. W ocieplonym budynku 20 groszy za kilowatogodzine w kosztach bedzie tansze niz grzanie weglem albo drewnem w nieocieplonych. Podejrzewam ze samo ocieplenie kamienic w miastach znaczaco by wplynelo na emisje syfu.
Reply to
4kogutek44
Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
Jednym zalezy, a innym jak widac zalezy na "czystym powietrzu".
I ciekaw jestem kto wygra ... choc rozsadna oszczednosc paliw bardzo popieram.
J.
Reply to
J.F.
Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
Hm, gdzie - w Lodzi ? I jak to odczuwasz ?
Ze tak drogo, czy tak tanio ?
Tylko wiesz, ze w elektrowni musisz spalic wegla trzy razy wiecej, a moze i 4 ...
J.
Reply to
J.F.
poza tym, że 20gr to sobie wyimaginowałeś
i dlatego importujemy energię i ogłaszamy 20 stopień zasilania
Reply to
masti
Mieszkam praktycznie w centrum i nie odczuwam zadnych niedogodnosci zwiazanych ze smogiem. Poza tym Lodz nie jest na liscie zasmrodzonych miast w Polsce. Jesli juz to smog jest na obrzezach Lodzi i w okolicznych wioskach. Paradoksalnie tam mieszkaja ci co uwazaja sie za lepszych i bogatszych bo domki zbudowali i z braku kasy pala syfem. Piszesz o sprawnosci elektrowni. Ale to jest bez sensu. Uzytkownika pradu czy gazu interesuje cena na jego liczniku. Poza tym wegiel energetyczny jest ze trzy razy tanszy niz na skladach to i spalic go mozna wiecej a i tak sie oplaca. Czasy ze elektrofiltry byly wlaczane jak z niezapowiedziana wizyta mial Gierek przyjechac dawno minely. Jakis program byl o elektrocieplowni w Wrszawie. Jakas duza ta elektrocieplownia, najwieksza w Polsce czy jakos tak. Mowili ze w mrozy musza spalic na dobe na jednego podlaczonego ludzia 5 kilogramow wegla i ciepla woda jest do ogrzewania i do mycia. To chyba straty nie sa na poziomie rozwalajacym interes. Jak jeszcze dodac ze to wegiel po 200-250 zlotych za tone to wyglada to calkiem dobrze. Jak by sie zastanowic co oznacza "lokalnie zeby byla duza sprawnosc" to wyjdzie ze taka elektrocieplownia wlasnie lokalnie spala, nie lokalnie by bylo jak by cieplo sprzedawala do warszawy elektrocieplownia z radomia. Likwidacja smogu wymaga radykalnych dzialan. Bedzie kosztowna bo w pierwszym rzucie trzeba ocieplic wszystko co wymaga ogrzewania a do tej pory nie zostalo ocieplone. Wszyscy musimy sie na to zrzucic. W dwa, trzy lata da sie taki program zrelizowc. Oczywiscie nie da sie w trzy lata ocieplic wszystkiego ale bylo by tyle ocieplonego ze nawet przy spalaniu wegla zdecydownie spadla by emisja syfu. Rownolegle wprowadzenie taniego nosnika ciepla, prad najlepiej sie do tego nadaje bo mozna nim napedzac pompy ciepla. Da to dodatkowe oszczednosci na pradzie. Wspolczesne konsumenckie pompy ciepla poradza sobie z akceptowalnym copem do -7 -10. Ponizej takich temperatur piece akumulacyjne. Najwieksza dla niektorych niedogodnoscia bedzie to ze zrzucic sie musza wszyscy a z ocieplonych w ten sposob beda korzystali niektorzy.
Reply to
4kogutek44
W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 16:19:32 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Wymieniłem właśnie filtry w centrali, jakieś zwykłe, pewnie G4 albo coś podobnież. Nie powinny teoretycznie zatrzymywać mikrometrów, ale powierzchnia filtra czarna i wyraźnie śmierdzi sadzą. Coś tam więc zatrzymuje, mimo że okoliczne ludki dość daleko i póki co mało smrodzą. Myślę nad zrobieniem lepszego filtra wewnątrz, tylko do tego trzeba większą puchę skonstruować, żeby powierzchnia filtrowania była większa.
L.
Reply to
Lisciasty
bo jeszcze ktoś pomysli, że masz rację. ale jak widać zamiast argumentów masz tylko wulgaryzmy a mimo to zawsze odpowiadasz
Reply to
masti
To ze ty uwazasz ze nie mam racji nie znaczy ze nie mam racji tylko znaczy ze ty tak uwazasz. Jak sie z czyms nie zgadzales to nigdy nie potrafiles przedstawic wlasnego odmiennego zdania. Dlatego uwazam cie za idiote, a ze zauwazylem ze inni maja takie samo zdanie o tobie co ja wiec uznawananie cie za idiote uwazam za uzasadnione.
Reply to
4kogutek44
Polska jest krajem księżycowej gospodarki, niezależnie jak sobie nazwiemy ustrój albo układ władzy. I nie zmieni się to w dającej się przewidzieć przyszłości. Nie będzie żadnego grzania tanim prądem czy to z powodu braku mocy, czy niemożności przesyłu, a przede wszystkim z takiego że Unia nam nie pozwoli czadzić węglem. Nie zmienia to faktu że ten kraj jest po brzegi wypełniony entuazjastami takich utopii. Możesz się im poprzyglądać na takich usenetach jak małpom w zoo. Czasem tylko obrzucają kogoś kupą, ale i tak są zabawne.
Rzeczywistość jest taka że ludziska na wsiach wokół miast kupują kontenery szmat w lumpeksach. To co się nie sprzedało i trzeba zutylizować. I tymi szmatami palą w piecach. Nie z biedy tylko z kołtuństwa. Ostatni sondaż pokazał: 20% społeczeństwa nie widzi nic złego w paleniu śmieci w piecu. Sondaż na niereprezentatywnej próbce, bo robiony dla wygody w mieście. Takiemu społeczeństwu możesz dać pincet plus nawet co drugi dzień, oni się w życiu nie zmartwią smogiem. Tutaj już żadne marchewki nie działają, tu potrzeba kijów. Ale jakże moherowa władza ma bić swój elektorat? Jarosław Katyński się zadusi, a palcem nie ruszy. Będzie do ciemnego ludu tylko tak pieprzyć ustami swoich kapłanów morawieckie brednie o szklanych domach czy tam elektrycznych grzałkach.
Kuwejt to kiedyś był kraj bardzo biedny, zacofany, kultura beduińska. Aż odkryto tam ropę i nastawiano drapaczy chmur. A w windach w tych drapaczach chmur trzeba było zamontować czujniki moczu, bo ci beduini nie potrafili się nauczyć żeby nie sikać w kącie. Winda się zatrzymywała, przychodziła ochrona, otwierała drzwi, wyprowadzała delikwenta, wręczała mandat na wysoką kwotę. Inaczej nie nauczysz. Pomyśl co trzeba zrobić żeby nauczyć Polaków żeby nie palili śmieci w kozach.
Reply to
Konrad Anikiel
Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
Ja we wroclawiu tez nie odczuwam. Kwestia przyzwyczajenia ?
No to czemu napisales "Co by nie mowic to powietrze jest syfilistyczne."
Owszem, ale czasem lubie jednak spojrzec dalej. Marnotrawstwo pelna geba ...
A za 50 lat ropy zabraknie, i mozna by go na paliwa plynne przerobic ...
A to owszem jest pomysl. Ale wtedy Morawiecki nie powinien obiecywac taniej kWh, tylko kredyty dla obywateli, dotacje dla przedsiebiorow produkujacych itp.
Nawiasem mowiac - znajomy ma taka pompe ... no coz, jak przychodzi mrozna zima, to pompa nie wyrabia. Jak przychodzi ciepla zima - to sasiedzi wydaja znacznie mniej na opalanie niz on raty kredytu.
No ale ma tez zalety - nie trzeba chodzic wegla podrzucac, pelna automatyka i wygoda.
J.
Reply to
J.F.
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...
I tu jest chyba pies pogrzebany
formatting link
To juz rok temu bylo, ciekawe jak teraz, czyzby stad ten boom propagandowy ?
Ale ... Unia moze sie rozpasc. Albo troche poluzowac polityke :-) Kaczynski tam bedzie troche mieszal jeszcze 3 albo i 7 lat.
Naprawde ? O zbozu slyszalem, o szmatach ie.
Z tego co wiem, to np z tych pojemnikow na uzywana odziez PCK, to wybieraja jakies firmy, ktore sortuja, a gorsza wysylaja do Afryki czy Pakistanu. Tam sie sprzeda.
A Ty widzisz ?
Potem jeszcze slyszysz, ze miasto buduje miejska spalarne smieci. Tobie mandaty beda wypisywali, a za plotem spalarnia powstaje.
Albo np opony na smietnik wyrzucic nie mozna, trzeba oddac do utylizacji. No i swietnie ... a co sie z tych opon robi ? Cementownia chetnie kupi w charakterze opalu.
Tak sie tak mowi - smieci, smieci, a smieci sa rozne. Szmaty jakie ? Co widzisz zlego w spalaniu np bawelny ?
J.
Reply to
J.F.
W dniu środa, 11 stycznia 2017 18:41:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Dżejef, ja Tobie tutaj regularnie próbuję tołkować do głowy że za każdym razem jak przylatuję do Polski z Kopenhagi, to czuję się jak w kotłowni. A to jest Gdynia, czyli i tak najlepsze powietrze w Polsce. Ty z tego rozumiesz tyle ile potrafisz, czyli jedyne co masz do powiedzenia to "a u was Murzynów biją". Myślisz że ja mam jeszcze ochotę na odpowiadanie Tobie czy ja coś w Polsce widzę?
Zanim zaczniesz tego typu pierdoły wypisywać (ja wiem, udajesz że pytanie zadajesz, co nie musi sugerować że zgrywasz eksperta), to może dowiedz się czegokolwiek o technologiach w spalarniach śmieci. W szczególności czym różni się emisja z takiej spalarni od kozy z OBI.
Reply to
Konrad Anikiel
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu środa, 11 stycznia 2017 18:41:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
No akurat pierwszy raz taki zapis widze, ale moze nie zwrocilem uwagi.
Ja sie tak nie czuje, ale moze dlatego, ze jestem przyzwyczajony na codzien.
Ja troche wiem jak sie pala rozne tworzywa sztuczne, tudziez inne materialy. Tak swobodnie, w skali laboratoryjnej, nie w piecu.
Ja to mniej wiecej wiem, ale wytlumacz to przecietnemu obywatelowi, jak juz narzekasz na spoleczenstwo :-)
P.S. Co te spalarnie robia z PCW/PVC ?
J.
Reply to
J.F.
W dniu środa, 11 stycznia 2017 19:19:53 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Technicznie to nie jest żaden problem. Ogromna część Europy na zachód od nas ma od wielu lat zakaz posiadania pieców do palenia stałym paliwem. Wystarczy jak ktoś z naszego samorządu napisze serię emaili do tamtych samorządów z pytaniami jak oni ten zakaz wprowadzili, jakie były konsekwencje, jakie opory, w jaki sposób sobie z tym radzono, co poszło dobrze, co mogło pójść lepiej. Ale co tam emaile, Unia chętnie sypnie kasą na zorganizowanie konferencji. Nie, wcale nie narzekam na społeczeństwo tylko na władzę: nikt nie ruszył palcem, a problem jest nie od tygodnia tylko od dziesiątek lat. I co? I nic! Polacy jak się truli, tak się trują. A reszta Europy patrzy na nas jak na bandę wariatów nie potrafiącą się ogarnąć. A jak ktoś udaje nie wariata, tylko mitomana i pieprzy coś o dwudziestu groszach, to jest powszechnie uznawany za człowieka z wizją, misją i w ogóle do przodu.
Reply to
Konrad Anikiel

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.