Latest threads in Engineering Science (Polish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Alternatywa dla malowania proszkiem
Elementy malowane proszkowo wygrzewa się w temperaturze ok. 200 stopni. Niestety to co chcę pomalować nie wytrzyma tak wysokiej temperatury. Czy jest jakaś technologia, która pozwala nanieść...
9
9

Nawijanie toroidalnego transformatora
Byłem ciekaw jak są nawijane cewki w transformatorach toroidalnych. Od strony topologicznej mi to nie pasowało, bo nie wiedziałem jak można przewlekać szpulkę z drutem przez otwór w...
15
15

Samodzielne wykonanie kominka z płaszczem wodnym
Witam Chciałbym przerobić swój kominek powietrzny na kominek z płaszczem. Wkład kominkowy muszę wymienić na taki z płaszczem. Oferta gotowych mi nie pasuje - mają wady przeszkadzające w...

Re: Maskowanie schematów zu¿ycia energii
2 lampy to dobry pomysl. Wtedy mozna symulowac stale zuzycie energii na danym poziomie - w cyklu 24/7 ;). Jest to rozsądne rozwiązanie, jednak uniemożliwia automatyzację, co za tym idzie znacząco...
2
2

Re: Maskowanie schematów zużycia energii
Chlodzenie 600W lampy HID woda to strzelanie z jeszcze wiekszej armaty do jeszcze mniejszej muchy. Nie wiem jak wyglada ta komunikacja - zaklocanie jej nie jest zadnym rozwiazaniem - moze sugerowac...
5
5

rury gor?cowalcowane
witam, jak się je robi? Ciekawi mnie po prostu jak wygląda rpoces walcowanai profilu pustego w srodku.
1
1

Maskowanie schematów zu?ycia energii
Witam szanownych grupowiczów! Mam problem, nad którym zastanawiam się już od jakiegoś czasu, jednak nie znajduję żadnych rozsądnych rozwiązań. Załóżmy, że mamy domową instalację,...
16
16

Budownictwo energooszczędne...
Witam. Rad byłbym zobaczyć Państwa opinie nt. angielskiego tłumaczenia następującego kierunku studiów: Budownictwo energooszczędne, audyting i ocena energetyczna budynków. Z góry dziękuję,...
1
1

Ustawienie palnika - powtarzalnosc ustawien
Jak ustabilizowac zawsze na tym samym poziomie parametry palnika, wielkosc plomienia ? Jest potrzebny palnik do pewnej operacji ( nieraz testu) i jest on ustawiany manualnie na tzw. "oko" i dla...
1
1

Rury użebrowane DN50 - producent
Witam, Poszukuję producenta rury użebrowanej bimetalicznej (rura wewnętrzna ze stali czarnej) o średnicy DN50 (60,3). Wymiary żeberek są w tej chwili nieistotne. Znalazłem co prawda w necie...

jednak nie Tesla tylko Dobrowolski...
"Numer specjalny 15/2009 Focus Extra 77" strona 54 zapodaje: "... Działo się tak głównie dlatego, iż prąd o stałym natężeniu nie daje się przesyłać na duże odległości, ponieważ wzbudza...
16
16

Mielenie styropianu
Witam, Sklejam sobie skrzynke, ktora powinna miec wnetrze izolowane cieplnie. Pomyslalem sobie, ze wsypie tam granulki (kuleczki) styropianu. Mam troche kawalkow styropianu z roznych pudelek po...
18
18

filary
Jaki jest wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej betonu ? Taka sobie ciekawostka z Wroclawia: to mozliwe ze wykonawca je naprawde zacementowal, a zeliwo skurczylo sie bardziej niz rdzen i peklo ?...
5
5

Wskaźnik temperatury a sterowanie zapłonem
Witam, W moim aucie Kia Rio ('01) wskaźnik temperatury przestał działać, nie wychyla się prawie wcale mimo tego, że silnik się nagrzewa. Silnik zapala się nawet jak jest rano mróz i na biegu...
2
2

Przetaczanie gazow
Czy ktos sie orientuje jaka pompe (lub inne urzadzenie - nie wiem jak to sie dokladnie nazywa przy gazach) mozna uzywac do przetaczania gazow z duzych butli 50L nabitych do 200 bar , do malych 5-10...
3
3