Jak uzyskac "idealna" powierzchnie .....

Witam!
Mam pytanie do kolegow budujacych modele kablubow wspolczesnych okretow.
Do tej pory budowalem modele okretow i lodzi jednostek historycznych wiec
uzyskanie idealnej -"lakierowanej" powierzchni nie bylo koniczne.mam na
ukonczeniu kadlub ORP Iskra w skali 1:100 i od kilku dni szlifuje i
szpachluje powierznie i nie moge uzyskac idealnej gladkosci.
Dodam,ze moje modele sa tzw "wystawowe" nie plywakace.i buduje je tylko z
drewna.(oczywiscie z dodatkiem metani-mosiadzu itp na uzbrojenie pokladu).
Moj patent na budowe modelu to sklejka gr. od 1 do 4 mm na szkielet i
"fornir" na poszycie lub listewki przy kadlubach historycznych.
Jakich uzywacie szpachlowek-past i papierow sciernych zeby uzyskac taka
idealna gladkosc "lustrzana"powierzchni kadluba?
Reply to
Stanislaw
U¿ytkownik "£ukasz Studniarz" snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bk1aor$qos$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Mieszamy z czym?
Szpachlówki s± ró¿niaste, do drewna i plastiku. Jest ponoæ co¶ czego nie wypróbowa³em, ale mo¿e byæ ciekawe. To szpachlówka samochodowa akrylowa w sprayu. Na du¿e powierzchnie statków wydaje mi siê jak znalaz³.
Reply to
Piotr Dmitruk
czy to czasem nie wyglada podobnie jak nasz Mr Surfacer? KP
Reply to
Kuba Plewka
Nie wiem ja wygl±da Mr Sufracer, ale u nas mieszamy talk i farbê tak aby konsystencja nie by³a zbyt gesta i wcia¿ by³a ciecz± i to jednolit±, bez grudek . Wtedy szpilk± to to nak³adamy w np. szparê z pewnym naddatkiem, czekamy a¿ wyschnie (!). Szlifowanko i cacy :-)
Reply to
invalid unparseable
Dzieki za odpowiedzi na moj post.Lukaszu! sposob mieszania talku z farbami jest mi znany i czesto go stosuje biorac pod uwage fakt ,ze moge przygotowac jednorazowo tyle ile potrzebuje i potrzebnej gestosci.Co prawda nie z farbami nitro czy olejnymi ze wzgledu na zapach a rozcieczalnymi woda. Szukam jednak czegos innego.Piotr przypomnial mi o szpachlowce w aerozolu.Musze sprawdzic cene tej szpachlowki .Czy bedzie ona adekwatna do spodziewanych efektow.
Stanislaw z Gdanska
Reply to
Stanislaw
no to mniej wiecej podobny mechanizm, surfacera czasem kladzie sie pedzlem i na wieksze powierzchnie a potem poleruje. KP
Reply to
Kuba Plewka