Co lejecie do 4-takt贸w ASP ??

Cze艣膰! mam pytanie odno艣nie paliwa do 4-takt贸w ASP. Ja mam FS91AR i ostatnio nie mog臋 doj艣膰 z nim do porozumienia. Na wy偶szych obrotach chodzi idealnie.
艢mig艂em 14x6 kr臋ci 9800 obr/min. Problem pojawia si臋 na niskich obrotach. Chodzi powiedzmy przez 15 sekund poczym dostaje czkawki i ga艣nie. Zastanawiam si臋 czy nie gubi kompresji, bo jest bardzo gor膮cy ( syczy ), ale generalnie chyba 4-takty bardziej si臋 grzej膮 ? Do tego kompresja na wyczucie ok. Pr贸bowa艂em da膰 mu bogatsz膮 mieszank臋, ale efekt zerowy. Nakr臋ci艂em si臋 ma艂膮 iglic膮 i nic. Wyczyta艂em gdzie艣 w necie, 偶e 4-takty mocowane g艂owic膮 do do艂u maj膮 tendencj臋 do zalewania si臋 na ma艂ych obrotach, wi臋c zamontowa艂em modu艂 偶arzenia 艣wiecy. Powiedzmy, 偶e jako tako to chodzi, ale te偶 czasem "prychnie". Podsumowuj膮c nie mam zauwania, 偶e wyci膮gnie mnie w ka偶dej sytuacji, gdy dam mu w rur臋. Jedynym ju偶 pomys艂em jaki przychodzi mi do g艂owy jest paliwo. Aktualnie latam na Sport 5 ( 5% nitro, 18% KLOTZ ) i do tego doda艂em 3% nitro i ~4% rycyny. Tak wi臋c w sumie mamy 8% nitro, 22% oleju. 艢wieca OS "F-ka". Na jakim paliwku Wy kr臋cicie te silniczki ??
--
Pozdrowienia!
Tomek

Co偶, generalnie... Kolega pyta艂 konkretnie, ale skoro og贸lnie, to i ja co艣 dodam. Generalnie, to by艂a tutaj dyskusja nie dalej jak 3-4 miechy temu i wysz艂o, 偶e 3-4% rycynowego oleju w paliwie nie zaszkodzi, a wr臋cz zakonserwuje 艂o偶yska w 4t na lata.... Ja teraz dodaj臋 do MT rycyn臋 w niewielkich ilo艣ciach i chyba jest ok.
pozdrawiam, qrdl

To 艣wi臋ta prawda. Simprop Supaglo 10 - specjalne paliwo do 4-ro takt贸w te偶 zawiera nieco rycyny. Kiedy艣 musia艂em w 4-takcie prawie co sezon zmienia膰 艂o偶yska. Odk膮d potem lata艂em na tym paliwie nie zmienia艂em ich ani razu. Odpowiednia dawka nitro w paliwie do 4-takt贸w zapewnia te偶 pewno艣膰 utrzymywania wolnych obrot贸w. Supaglo 10 ma 10% nitro - mo偶e to by nieco pomog艂o Twojemu silnikowi?
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Piotrp_de pisze:

Generalnie to olej Klotz ma w sobie ma艂膮 zawarto艣膰 rycyny. http://www.modeltechnics.com/ingredients/ingredients.html

Czyli generalnie wychodzi, 偶e w pierwszym swoim po艣cie nie mia艂e艣 jednak racji: "generalnie w 4taktach nie daje si臋 rycyny tylko syntetyk.". Tak wi臋c zdecyduj si臋, oczywi艣cie generalnie :)))
pozdrawiam, qrdl
qrdl pisze:

GENERALNIE to olej Klotz jest syntetyczny (tak pisz膮),ale nikt kto nie doczyta specyfikacji nie b臋dzie wiedzia艂 偶e panowie z firmy dodaj膮 rycyn臋. Dodatek rycyny na pewno konserwuje 艂o偶yska ale te偶 na pewno powoduje powstawanie nagaru, kt贸ry to powoduje zapiekanie pier艣cienia zarastanie kana艂u wydechowego itd ,co w konsekwencji powoduje szybsze zu偶ycie drogiego silnika. Dlatego my艣l臋 偶e je偶eli w oleju Klotz jest rycyna to nie nale偶y ju偶 jej dodawa膰 bo mo偶na sobie zaszkodzi膰 bardziej ni偶 pom贸c. Ale jak w ka偶dej sprawie ka偶dy ma inne zdanie. No i oto GENERALNIE chodzi :)

Dzi臋ki za pouczaj膮c膮 dyskusj臋 :-) czyli GENERALNIE jak wlej臋 F/1 CONTEST 10 to powinno by膰 najlepiej.
--------------- Pozdrowienia! Tomek www.modelarstwo.prv.pl

Generalnie :-)))), to ja do nast臋pnej 5l ba艅ki F/I CON. 10 dodam ~100, 150 ml rycyny MT, co da ~2-3%. Teraz u偶ywam takiej +- proporcji i OS i Saito nie maj膮 najmniejszego problemu.
pozdrawiam, qrdl
Witam generalnie to ja nie jestem specjalista od silnik贸w spalinowych modelarskich ale odnosz膮c si臋 do silniczk贸w wi臋kszych np. samochodowych to co zaobserwowa艂em : - silnik po pracy z olejem syntetyczny ma mniejsza kompresje niz. silnik po paliwie z rycyna . u偶ywam paliwa z rycyna do MVVS i z syntetykiem do OS 76 . Zrobi艂em sobie miesznke konserwuj膮ca wg A Rachwala czyli 20% roztw贸r oleju parafinowego z naft膮 do lamp naftowych i wlewam ja po ko艅cu lot贸w kilka razy obracaj膮c silnikiem . Silnik zaraz ma charakterystyczny mlask kompresji a nafta i olej zaraz zostan膮 spalone i wyp艂ukane . Generalnie nie zalecam moich rad :) Marek S