Efekt pamięciowy we współczesnych akku NiCd oraz NiMh

Co jakiś czas ktoś powtarza, że aktualnie produkowane akumulatory NiCd i NiMh
właściwie nie mają efektu pamięciowego i przed ładowaniem nie ma sensu ich
rozładowywać. Efekt pamięciowy miały akku sprzed kilku lat. Teraz technologia
się poprawiła i można swobodnie doładowywać takie akumulatory.
Czy to faktycznie prawda?
Reply to
LukaszS
Nie prawda! W dalszym ciągu Ni-xx są obarczone tym defektem. Prawdą jest, że Ni-Mh mają ten efekt o wiele mniejszy. Jeśli czas nie goni nas mocno, na przykład w trakcie zawodów, to przed każdym ładowaniem należy rozładować akumulatory do napięcia 0,9 V na celę. Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Bonawentura
Witam ja mam zrobiona drabinkę z diod + opornik 33 ohm z kierunku przewodzenia na każde ogonowo i jak leżakują to podpinam i są rozładowane . Nawet jeden pakiet udało mi się ożywić Marek S
Reply to
Marek S
Użytkownik "LukaszS" snipped-for-privacy@poczta.onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości news:flstf9$cpp$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Faktem jest, że ostatnio na rynku pojawiły się niby rewelacyjne ogniwa Sanyo Eneloop. Osobiście nie miałem okazji jeszcze ich sprawdzać, ale niby ten efekt mają o wiele mniejszy. No i czytając stronkę domową tych ogniw ponoć samorozładowanie mają równie znikome.
Może ktoś ma te ogniwa ? Jak się sprawują w praktyce ?
Pozdrawiam Jarek W.
Reply to
-==PEGAZ==-
Dnia 09-01-2008 10:46, Użytkownik -==PEGAZ==- napisał:
Nie mam takich ogniw, ale z tego co czytałam np na
jak na razie sprawują się całkiem nieźle. Cytat z jednej wypowiedzi "Widziałem testy Eneloop-ów przy prądach rozładowania 10A. Zachowywały się lepiej niż KAN-1050 Nanotechnologia robi swoje". Pozdrawiam. Mariusz.
Reply to
Bonawentura