Gawron gotowy!

Wreszcie mogę się pochwalić, że przybył kolejny holownik: drugi Gawron z Krakowa został ukończony i czeka na pogodę!
http://www.hobbyarea.pl/hangar_gawron.html
--
Lukasz
N 50 05' 04"

No piękny, tylko dlaczego taki mały? Przecież to plankton ;))))) Pozdrawiam Władek Jarochowski
.. ładnie się prezentuje, ale o ile mnie pamięć nie myli to Gawron miał inne końcówki skrzydeł, takie z plackami z napisem Gawron, a te bardziej mi przypominaja Jak-12M, bo oba samoloty to bracia tyle, że jeden Rus, a drugi Pol
Pozdrawiam Zdzisław
---------------------------------------------------------------------- Tysiace smiesznych filmikow z sieci. Sprawdz >> http://link.interia.pl/f1ca7

Płyty demontowano, a w późniejszych wersjach wogóle ich nie było. http://tinyurl.com/2nspbk Podobno seryjnie od wersji PZL-101B (1965r.), ale widziałem dużo zdjęć opisanych jako PZL-101A, w których płyt niema. Więc nie wiem, czy były zdjęte, czy w wersjach A tez ich nie było.
Najłatwiej je odróżnić po skośnych skrzydłach. Gawron ma skośne do tyłu, bo zwiększono ładowność. Środek ciężkości przeniósł się do tyłu, więc trzeba było coś z tym zrobić.
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Tutaj znalazłem Jaka-12, gdzie widać różnicę: http://tinyurl.com/265w7p vs. http://tinyurl.com/2nspbk
--
Lukasz
N 50 05' 04"

Dla pewności namalowałem "101" na stateczniku :)
--
Lukasz
N 50 05' 04"